Is loodvervanger nog nodig?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 08 feb 2010, 13:05

Beste Allemaal, Ik heb een GL1100 Aspencade van '82. Is het bij deze Wing nodig om dat loodvervangende spul bij elke keer tanken toe te voegen ?
Het zou zijn om de kleppen te beschermen, en de moter. En indien het nodig is, hoeveel moet ik er dan in doen bij een volle tank ?
Of is het ook voldoende wanneer ik 95 primium tank of de 98.
Graag wat info hierover van de andere 1100 rijders onder ons. :?: :?:

Gr, Wil

peter

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door peter » 08 feb 2010, 14:42

Tenzij je gaat vissen vervangend lood meenemen, je wing heeft aan Euro95 genoeg.

Je had natuurlijk effe kunnen Googlen........ :?

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door japie de cipier » 08 feb 2010, 16:06

aspie schreef:Tenzij je gaat vissen vervangend lood meenemen, je wing heeft aan Euro95 genoeg.

Je had natuurlijk effe kunnen Googlen........ :?
Tjongen, tjongen, een nieuw lid en dan deze antwoorden.
ik dacht echt dat er op dit forum geen domme vragen gesteld konden worden, behalve de antwoorden, tja, die kunnen wel eens anders zijn als dat je had verwacht.

Beste Aspie, jij als olie kenner vind dit misschien niet slim, maar zelfs als IK zou Googelen, zou ik ook nog voor de zekerheid op het forum vragen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 08 feb 2010, 16:16

Je weet toch dat de enige domme vraag is de vraag die nooit gesteld wordt!! Buiten het feit dat ik nooit een auto of motor heb gehad waar het bij nodig was, of dat ik het ooit op school heb gehad.... 8) 8)
Alleen bij de offroad motor die ik heb gehad moest die 2 takt olie erbij, en het mengen deed hij zelf, ik hoefde alleen te zorgen dat het tankje er voor vol bleef.
Dus dat spul hoeft niet, wanneer ik gewoon de 95 premium tank is goed genoeg?

Gr, Wil :lol: :lol:

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door japie de cipier » 08 feb 2010, 16:39

JadKenJay schreef:Je weet toch dat de enige domme vraag is de vraag die nooit gesteld wordt!! Buiten het feit dat ik nooit een auto of motor heb gehad waar het bij nodig was, of dat ik het ooit op school heb gehad.... 8) 8)
Alleen bij de offroad motor die ik heb gehad moest die 2 takt olie erbij, en het mengen deed hij zelf, ik hoefde alleen te zorgen dat het tankje er voor vol bleef.
Dus dat spul hoeft niet, wanneer ik gewoon de 95 premium tank is goed genoeg?

Gr, Wil :lol: :lol:
Ja wil, gewoon tanken, je zuigers zijn sterk genoeg.
en af en toe een scheutje uit het flesje [geheim recept] van de Wingservice uit hilvarenbeek in de tank gieten en je motor zou je zomaar kunnen overleven.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door RonalT » 08 feb 2010, 16:44

Ooit,heel lang geleden toen de gewone benzine werd vervangen door de loodvrije werd er in een motorblad geschreven dat alle Honda's van na 1978 op deze loodvrije benzine mochten rijden.
Enige uitzondering was de Honda CX 500 turbo, de motor had geen lood nodig, maar de Turbo wel.

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 08 feb 2010, 17:00

RonalT schreef:Ooit,heel lang geleden toen de gewone benzine werd vervangen door de loodvrije werd er in een motorblad geschreven dat alle Honda's van na 1978 op deze loodvrije benzine mochten rijden.
Enige uitzondering was de Honda CX 500 turbo, de motor had geen lood nodig, maar de Turbo wel.

Afbeelding
Hee! mooie motor... Lijkt veel op de Transalp, en dan met Turbo, dat wil wel denk.. :P Die wat ik had was een oude DT 400 van Yamaha, met die grote 1 cilinder.
Liep perfect, moest je alleen oppassen met aantrappen, hij kon behoorlijk terug slaan :lol: :lol:

Gr, Wil

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door RonalT » 08 feb 2010, 17:18

Was toen een ontzettend mooie motor. De kleuren komen op dit plaatje niet zo goed over. En wat ik erg mooi vond was het Turbo op de voorkant in spiegelschrift en Turbo op de uitlaat.

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door lemmens » 08 feb 2010, 17:37

tja
ikzelf doe ALTIJD loodvervanger er bij tijdens het tanken
ben nu 4j in het bezit van mn gl 1100 aspencade bj'82 en bij de aankoop werdt mij duidelijk verteld het wel te doen.
velen onder gl forum leden denken daar anders over en kunnen best ook wel gelijk hebben
maar wees eerlijk

1: hij is gebouwd in de tijd dat lood nog aanwezig was in de benzine
2: een flesje kost ong.12 euri voor 500ml
3: je hebt 25ml loodvervanger nodig voor 30l benzine
4: met een flesje heb je genoeg voor 600l benzine
5: het toevoegen kost je ong 30sec extra werk rijdens het tanken

op een gemiddeld verbruik van 1op 16 kun je dus 9600 km rijden met 1 flesje

mn motor staat nu op 96000 miles en presteerd nog steeds het zelfde als toen ik hem aanschafte
ik rij zelf ong 15000 km per jaar met mn gl waarvan ong 5000 km tijdens de vakantie met alle campingspul en 2 personen

zelf vind ik het het risico niet waard om toch verbrande/uitgedroogde kleppen te riskeren

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
Laatst gewijzigd door lemmens op 08 feb 2010, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 08 feb 2010, 17:49

Denk dat ik dat ook maar doe, kwaad kan het zeker niet, en het kost ook geen handen vol geld.... En als de wing daardoor wat extra jaartjes mee gaat, prima toch. Vooral omdat ik voorlopig geen geld heb om een nieuwe te kopen
of grote reparaties te doen.... Bedankt voor jullie input..

Gr, Wil

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door appieabc » 09 feb 2010, 00:23

in premium en 95 en98 gooien sommigen benzine merken al suplementen om het lood""gebrek '''op te lossen heb de mijn nog nooit lood teo gevoegd vindt ze niet lekker
maar zoveel mensen zoveel wensen
groeties appie

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 09 feb 2010, 00:29

Ik tank meestal Shell, zal het bij de pomp gewoon eens vragen, dan is het probleem toch opgelost. De premium is toch maar iets van 10 cent duurder, dus dat boeit ook niet, en je hoeft niet met die fles liggen te knoeien.

Gr, Wil

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door WingMan84 » 11 feb 2010, 16:53

Wat denk je dat er nu ALWEER mis was met m'n wingetje???? Hadden ze nota bene bij de nieuwe! accu het accu-water vergeten!! Dus wat denk je na DRIE dagen in die kou staan!! ppfffrrrrrtttt niets meer natuurlijk!!
Heb ondertussen al een HELE boze mail naar ze gestuurd, nu heb ik er wel genoeg van hoor!! Ben benieuwd wat voor excuses ze nu hebben. Uiteraard krijgen ze hem NIET! meer mee.
Ben wel gek ben ik hem weer weken kwijt!! Dat kan er met de sneeuw ook nog wel bij!!


jos
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Oirsbeek

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door jos » 11 feb 2010, 18:57

JadKenJay schreef:Wat denk je dat er nu ALWEER mis was met m'n wingetje???? Hadden ze nota bene bij de nieuwe! accu het accu-water vergeten!! Dus wat denk je na DRIE dagen in die kou staan!! ppfffrrrrrtttt niets meer natuurlijk!!
Heb ondertussen al een HELE boze mail naar ze gestuurd, nu heb ik er wel genoeg van hoor!! Ben benieuwd wat voor excuses ze nu hebben. Uiteraard krijgen ze hem NIET! meer mee.
Ben wel gek ben ik hem weer weken kwijt!! Dat kan er met de sneeuw ook nog wel bij!!

vet balen ,laat ze een nwe accu brengen zou ik zeggen

hoe ben je erachter gekomen dan?de accu zat er toch al in toen hij werd afgeleverd?startte hij toen normaal?
goldwing 1200 aspencade,84

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Is loodvervanger nog nodig?

Bericht door japie de cipier » 11 feb 2010, 19:08

JadKenJay schreef:Wat denk je dat er nu ALWEER mis was met m'n wingetje???? Hadden ze nota bene bij de nieuwe! accu het accu-water vergeten!! Dus wat denk je na DRIE dagen in die kou staan!! ppfffrrrrrtttt niets meer natuurlijk!!
Heb ondertussen al een HELE boze mail naar ze gestuurd, nu heb ik er wel genoeg van hoor!! Ben benieuwd wat voor excuses ze nu hebben. Uiteraard krijgen ze hem NIET! meer mee.
Ben wel gek ben ik hem weer weken kwijt!! Dat kan er met de sneeuw ook nog wel bij!!

gezien de naam van deze topic zal ik dus bij de les blijven.
ik denk niet dat "jij" een lood vervanger nodig heb, daarvoor maak je te weing kilometers. :D :D :D

[sorry Jadkenjay een grapje moet kunnen, hoewel ik me voor kan stellen dat bij jou de humor weg begint te raken]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Plaats reactie