zomaar wat foto's

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 28 jan 2010, 11:25

Aangezien m'n motor nog niet terug is.... hou ik me maar bezig met andere dingen.... En heb ik de chroomen sierkapjes bij de motor die ik er af had gehaald, maar even gepoetst. Ziet er dan straks weer stralend uit op m'n Wing.

Afbeelding

Afbeelding

Netjes toch? En dan later de rest, en zo houden we ons gewoon lekker bezig en van de straat af. :lol: :lol: :D

Gr, Wil

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 02 feb 2010, 14:55

HEEL goed nieuws, Motoport belde, ze hebben eindelijk mijn Wing weer in orde.. :D :D :D Het probleem was niet alleen de startmotor, de accu was ook te zwak.
Ze hadden wel de voorgeschreven accu er in gezet, maar die bleek te zwak omdat mijn Asp de amerikaanse uitvoering is, en tijdens het starten al van alles aan staat (licht enzo....) daarom begon hij bij het starten ook te snirken. Vandaar nu dus een zwaardere accu, en Voila, hij werkt weer perfect :D :D :D Ook hebben ze het lek gevonden, en verder alles goed nagekeken. Ze moesten nu alleen nog bij de chauffeur informeren wanneer hij hem weer terug kan brengen, dat moet hij dus ff in plannen. Nog FF wachten en ik kan eindelijk gaan genieten van m'n Wing :D :D :D
ALLEEN NOG DIE WITTE TROEP VAN DE WEG AF :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:

Gr, JadKenJay

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: zomaar wat foto's

Bericht door G.winger » 02 feb 2010, 15:43

als het goed is gaat dat nu gebeuren met die regen word 5 a 6 graden deze week
dus als het meezit kan je het weekend weer brommen yeh yeh yeh yeh :D :D

ik nog niet, voorvork ben ik nog mee bezig en krijg deze week nog andere achterveren binnen.
hier en daar nog wat kabelverbindingen vernieuwen en dan oppoetsen maar. :D :D :D
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 02 feb 2010, 18:00

Yep dat hoop ik ook, hier is het ook al aan het smelten, het is een grote pratsch bende :evil: :evil:
Heb ook met de monteur wat besproken aangaande de schokbrekers, omdat er diverse mensen hier op het forum ook zijn overgestapt naar gewone in plaats van de luchtveren. Hij zij ook dat op de lange duur de gewone toch wel beter zijn en ook goedkoper en gemakkelijker in onderhoud.
Nu vraag ik mij af of het voor mijn oudje rendabel is en of het ook enigsins betaalbaar, zelfs de monteur zij dat het bij hun best wel duur zou zijn dat ombouwen.
Of is het beter met de bestaande te blijven rijden vooral zolang ze het nog goed doen? De monteur zij wel dat voor het feit dat het een oude motor is, hij er nog heel goed op staat. En dat hij best nog heel wat km mee zou gaan....

Gr, Wil

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: zomaar wat foto's

Bericht door G.winger » 02 feb 2010, 18:39

ik heb nog een paar orginelen gevonden met slangen ventiel en die gaan er straks onder.
als het goed is zijn ze voor het weekend binnen.
http://link.marktplaats.nl/314184870" onclick="window.open(this.href);return false;
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door japie de cipier » 02 feb 2010, 18:43

Beste Jadkenjay, ik denk dat je allereerst eens lekker moet gaan toeren, je motor eerst wat beter gaan leren kennen en dan pas aan veranderingen beginnen, puur omdat je dan pas verschil zou kunnen voelen en waarom zou je kosten gaan maken voordat je het rij gedrag heeft ondervonden.

mijn advies is; ga lekker genieten en kijk later of je er geld tegen aan gaat gooien.
de meeste die op andere schoks zijn over gegaan rijden met de treeplanken op het wegdek in de bochten en als je voor het eerst op een GW rijd heb je nog wel even tijd/gewenning nodig om met de grote jongens mee te spelen.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: zomaar wat foto's

Bericht door lemmens » 03 feb 2010, 11:51

hoi JadKenJay

ben zelf ook in het bezit van een 1100 aspencade met de orginele luchtvering er nog onder,
kan dus niet oordelen over hoe de andere schokdempers aanvoelen.
persoonlijk bevallen de orginele mij prima als je er een tijdje op rond hebt gereden en door hebt welke lucht stand er in moet als je alleen/met zn 2é of beladen
rondtoert denk ik dat vering veranderen pas noodzakelijk is als de huidige stuk moesten zijn , maar dat is mijn mening

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: zomaar wat foto's

Bericht door RonalT » 03 feb 2010, 13:11

WingMan84 schreef:ALLEEN NOG DIE WITTE TROEP VAN DE WEG AF
Tsja, je woon in Heerlen. Als je nou in Heerle had gewoond was alles weer netjes schoon.
Gisteren lag Dinteloord (W.Brabant) nog vol sneeuw, maar vannacht heeft het geregend en vanmorgen was alles weg. Echt helemaal weggesmolten. Ziet er verrukkelijk uit. Zou bijna mijn motor willen pakken om eens lekker rond te gaan rijden.....

En nog even over die luchtvering, een Goldwing is een luxemotor. Met alle mogelijke luxe er op, zo ook de luchtvering. Is eenvoudig in te stellen op druk zodat jij er lekker mee kan rijden.
Wilje veel comfort dan doe je er weinig lucht in en wil je lekker kachelen dan doe je er veel lucht in (maximale druk). Zo kies je gemakkelijk tussen veel veercomfort en een mindere wegligging of juist een stabiel gedrag (scherp sturen) en minder veercomfort.
Dit jaar gewoon eens proberen wat je er van vindt.

Met een compressor aan boord (1500SE) heb ik makkelijk praten, ik kan tijdens de rit nog beslissen om de druk te veranderen....
Laatst gewijzigd door RonalT op 03 feb 2010, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 03 feb 2010, 13:15

die van de mijne zijn nog in orde hoor. vroeg het mij alleen af omdat wanneer je er iets aan krijgt, dan, kost het geld, en is ombouwen misschien de betere optie.
en met rustig rijden, merkte ik dat hij wat hobbelde voor, maar alleen dan ook! anders niet, volgens de monteur hoefde dat niet persee aan de afstelling te liggen.
Misschien kom ik er wel achter wanneer ik inderdaad wat meer met hem heb gereden. Hoop dat ze vlug kunnen inplannen om hem terug te brengen, hier is de sneeuw al bijna weg overal.....

Gr, Wil

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: zomaar wat foto's

Bericht door lemmens » 03 feb 2010, 14:14

hoi RonalT
ook de 1100 aspencade heeft een luchtcompressor aan boord en ok al word het afgeraden ook tijdens het rijden kan de vering ingesteld cq bijgesteld worden

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 03 feb 2010, 15:11

In het boekje staat inderdaad dat je moet afstellen wanneer hij op de grote steun staat, waarschijnlijk omdat je tijdens het rijden een vertekend beeld krijgt wat de werkelijke druk is. Volgens de monteur maakte het niet uit dat de lamp blijft branden, als de meter aangeeft dat de druk goed is voor zowel VOOR als ACHTER.
Lijkt me ook logisch. En hij veert ook goed ook op slechte wegen, het enige dat hij doet is dat hobbelen wanneer ik rustig rij ( zo rond de 30 a 40 mijl)
Ga er gewoon extra op letten en verschillende instellingen proberen, en de banden druk en het balhoofd controleren. Las namelijk bij een ander topic dat daar ook wel eens speling in kon zitten. Gewoon ff alles nalopen of het goed vast zit, hij had tenslotte een tijdje stilgestaan, binnen en dan ga ik er ineens in de winter mee rijden.
sterke verschillen in temperatuur kan er voor zorgen dat er iets los gaat zitten of wat meer speling krijgt.

Bedankt weer voor de diverse tips en inzichten, zal er zeer zeker aandacht aan besteden :!: :!:

Gr, Wil :lol: :lol:

P.S. Het is zeer zeker een heel andere motor dan de CB 750 K7 van Honda die ik heb gehad, die heb ik ruim 1 jaar gehad, en bij die was het gewoon, sleutel omdraaien en rijden maar, liep altijd ook in de winter....... :wink:

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: zomaar wat foto's

Bericht door lemmens » 03 feb 2010, 18:49

wil
als je het boekje beter leest staat er dat het lampje enkel te maken heeft met de ACHTER veering en niet met de voor veering.
het lampje zit er niet voor nix als de druk te laag is kan het zijn dat de meter nog steeds voldoende druk aangeeft dit komt omdat de meterdruk niet verandert tijdens het rijden
enkel als de bedienings knopjes ingedrukt worden,dus ik weet niet waar die monteur z'n wijsheid vandaan haalt maar het klopt niet wat ie je verteld heeft (naar mijn mening).
als je motor weer terug is even op de midden bok zetten,zowel front als rear knopje indrukken dat zorgt er voor dat de druk er af gaat, druk instellen tijdje rond toeren (dat vind je vast niet erg) motor weer op de midden bok zetten en dan de druk weer kontroleren als het systeem goed werkt mag de druk bijna niet verandert zijn.

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 03 feb 2010, 20:17

Yep dat staat inderdaad niet in het boekje, zal het zeker uitproberen.... ook dat met allebij de knoppen in drukken staat er niet in..

Bedankt, Gr, Wil

peter

Re: zomaar wat foto's

Bericht door peter » 04 feb 2010, 16:31

Denk er wel aan als je gaat rijden met een lege achtervering de kruiskoppeling van de cardan een flinke hoek moet maken. Dit is niet echt goed voor hem. :?

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: zomaar wat foto's

Bericht door WingMan84 » 04 feb 2010, 18:10

hahahaha, ik ga ook niet rijden met een lege achter vering, ik laat hem alleen leeg en dan opnieuw op druk brengen, kijken of de lamp dan uit gaat.
dan weet ik ook of het systeem goed werkt. Ik heb ook een paar keer een Citroen gehad, en die hebben ook luchtvering, en daarmee mocht je ook pas rijden als de veren op druk waren. Alleen werkten die automatisch.
Dus dat ga ik gewoon ff testen wanneer de motor terug is, Helaas hebben ze nog niet gebeld wanneer ze hem terug kunnen brengen :roll: :roll: :roll:
Als ze morgen tegen de middag nog niet gebeld hebben, bel ik hun of ga kijken of iemand mij daarheen kan brengen. Ben dat thuis zitten wachten nu wel meer dan spuug zat :twisted: :twisted: :twisted:


Gr, Wil

Plaats reactie