startmotor giert door

Technische vragen, tips, trucs, enz.
1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: startmotor giert door

Bericht door 1500 » 29 jan 2010, 21:52

Hopenlijk maken ze alles in orde en dat je gauw weer van je Wing mag genieten


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

alex68
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 okt 2009, 23:58

Re: startmotor giert door

Bericht door alex68 » 29 jan 2010, 22:19

Hallo bedankt allemaal voor de reactie 's ik ga de motor eerst fluschen de startmotor was goed maar de starterkrans pakt hem niet.Groeten Alex

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: startmotor giert door

Bericht door RonalT » 29 jan 2010, 22:47

Ach, sinds 13 december heb ik nog maar één keer op mijn motor gereden. Voor de rest is het pleuris weer..... :(
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: startmotor giert door

Bericht door G.winger » 30 jan 2010, 10:34

Miky Biky schreef:Hallo Appieabc,

dit probleem hoor je vaker als het weer wat kouder wordt. Misschien is volgende link iets voor u, maar lees zeker de laatste post in dit item!

viewtopic.php?f=7&t=145

Grtzz, M.
zit weer even m`n oude berichtje te lezen en dan komt het een en ander weer boven drijven.
zoals je leest heb ik hem 2 keer gefluscht misschien niet nodig geweest
en m`wing had 3 jaar stil gestaanen daarna heb ik er ongeveer een jaar meegereden.
dus misschien is het vuil wat in het blok is blijven plakken na in dat jaar los gekomen door het rijden
en na 2 keer fluschen het heeft wel m`n oliepomp verstopt waarschijnlijk.
te veel vuil geweest in het blok denk ik. veel succes met fluschen.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

alex68
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 okt 2009, 23:58

Re: startmotor giert door

Bericht door alex68 » 07 feb 2010, 18:51

Ik heb m,n motor gefluschd en hij doet het weer nou hopen dat het droog blijft,iedereen bedankt voor de reacties.
Groetjes Alex :D :D :D

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: startmotor giert door

Bericht door G.winger » 08 feb 2010, 16:32

succes ermee en nog vele kilometers met de wing en dat hij vaak probleemloos start.
dat willen we toch allemaal.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
marten79
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2009, 21:31
Locatie: zwolle

Re: startmotor giert door

Bericht door marten79 » 19 feb 2010, 09:00

alex68 schreef:Ik heb m,n motor gefluschd en hij doet het weer nou hopen dat het droog blijft,iedereen bedankt voor de reacties.
Groetjes Alex :D :D :D

fluschen ??

wat is dat en hoe doe je dat ??

...
vervoer over het water de beste weg !!! (houd de olieboer ook werk !! )

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Re: startmotor giert door

Bericht door Miky Biky » 19 feb 2010, 10:40

Flushen is het spoelen van de motor, de drab, die vooral op de bodem zit, los te weken en mee met de oude olie of met de spoelolie uit het blok te verwijderen. Je hebt verschillende manieren, je hebt speciale aditieven die je bij in de olie doet, net voor de wissel, je hebt ook echt spoelolie(heb ik gelezen) die je tussen de oude en de nieuwe olie in het blok doet. Daarmee laat je de motor stationiar draaien, lees aandachtig de gebruiksaanwijzing van het middel. Meestal laat men de oude oliefilter zitten tijdens de flush, maar als dit de eerste spoeling is en zeker als het blok lang heeft stil gestaan kan je misschien beter twee keer de filter wisselen (of zelfs 3 keer, zoals in Randakk's tech tips).
In de plaats van de klaar op maat gemaakte additieven kan je ook de tech tip van Randakk's gebruiken, door gebruikt te maken van een 50/50 mix van goedkope 30w olie en automatische transmissieolie.
Lees: http://www.randakks.com/TechTip24.htm

Grtzz, M.

Gebruikersavatar
marten79
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2009, 21:31
Locatie: zwolle

Re: startmotor giert door

Bericht door marten79 » 21 mar 2010, 15:44

Miky Biky schreef:Flushen is het spoelen van de motor, de drab, die vooral op de bodem zit, los te weken en mee met de oude olie of met de spoelolie uit het blok te verwijderen. Je hebt verschillende manieren, je hebt speciale aditieven die je bij in de olie doet, net voor de wissel, je hebt ook echt spoelolie(heb ik gelezen) die je tussen de oude en de nieuwe olie in het blok doet. Daarmee laat je de motor stationiar draaien, lees aandachtig de gebruiksaanwijzing van het middel. Meestal laat men de oude oliefilter zitten tijdens de flush, maar als dit de eerste spoeling is en zeker als het blok lang heeft stil gestaan kan je misschien beter twee keer de filter wisselen (of zelfs 3 keer, zoals in Randakk's tech tips).
In de plaats van de klaar op maat gemaakte additieven kan je ook de tech tip van Randakk's gebruiken, door gebruikt te maken van een 50/50 mix van goedkope 30w olie en automatische transmissieolie.
Lees: http://www.randakks.com/TechTip24.htm

Grtzz, M.

thanxxx!!!

weer op de hoogte...
vervoer over het water de beste weg !!! (houd de olieboer ook werk !! )

Plaats reactie