motorproblems GL1100
motorproblems GL1100
Sinds een paar dagen had ik al het idee dat er bij een bepaald toerental een rammel in het blok zat, ook rookte de uitlaat aan bestuurderskant meer dan de andere.
Vanavond op weg naar huis werd het gerammel getik en veel lawaai en begon de GL1100 ook slecht te lopen en dus vreselijk te tikken.Ik heb het wel gehaald tot huis, maar met moeite, ook nu veel rook uit de linkeruitlaat en een vreselijk geluid uit het blok.
Iemand een idee waar ik dit euvel moet zoeken?? Misschien een klep of??
Groet
Wim
Vanavond op weg naar huis werd het gerammel getik en veel lawaai en begon de GL1100 ook slecht te lopen en dus vreselijk te tikken.Ik heb het wel gehaald tot huis, maar met moeite, ook nu veel rook uit de linkeruitlaat en een vreselijk geluid uit het blok.
Iemand een idee waar ik dit euvel moet zoeken?? Misschien een klep of??
Groet
Wim
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
tja
wat voor tik zit er in he
als ik mijn goldie tank doe ik er altijd loodvervanger in
bij aankoop was me op het hart gedrukt dit steeds te doen om de kleppen te beschermen
was het een paar maal vergeten (flesje op) en na 2 tank beurten kon ik de kleppen horen ( beetje pingelen)loodvervanger er in en de tik was over
hopelijk helpt dit bij jou ook
flesje is niet het duurste, kapotte kleppen veel duurder
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
wat voor tik zit er in he
als ik mijn goldie tank doe ik er altijd loodvervanger in
bij aankoop was me op het hart gedrukt dit steeds te doen om de kleppen te beschermen
was het een paar maal vergeten (flesje op) en na 2 tank beurten kon ik de kleppen horen ( beetje pingelen)loodvervanger er in en de tik was over
hopelijk helpt dit bij jou ook
flesje is niet het duurste, kapotte kleppen veel duurder
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat er een zuigerveer is gebroken. Dan kan je in het begin stadium een getik horen en de motor begint prestaties te verliezen en gaan roken. Doordat je hebt doorgreden is de veer gaan vreten aan de cilinderwand en een groef is het gevolg waardoor je steeds meer olie gaat verliezen. Al met al kan het een duur grapje gaan worden.
In iedergeval veel succes bij je zoektocht.
In iedergeval veel succes bij je zoektocht.
Vandaag de koppen gedemonteerd en het is echt een lagerkwestie, de zuiger die het dichtst bij de accu zit kun je op en neer bewegen zondar dat de krukas meedraait, dat klopt dus niet!
Het blok heb ik ook meteen maar onder de motor vandaan gehaald, nu nog demonteren en kijken welk lager het is en of er verdere schade is.
Er zit ook een groef in de betreffende cilinder, dus dat zal wel honen worden, nieuwe zuiger(s), zuigerveren, pakkingen, lager(s) enz....... Misschien goedkoper om een ander blok te monteren??
Ik kan wel alles zelf, behalve honen dan, maar toch wordt het volgens mij een dure business voor een goldwing van 27 jaar oud!
Wim
Het blok heb ik ook meteen maar onder de motor vandaan gehaald, nu nog demonteren en kijken welk lager het is en of er verdere schade is.
Er zit ook een groef in de betreffende cilinder, dus dat zal wel honen worden, nieuwe zuiger(s), zuigerveren, pakkingen, lager(s) enz....... Misschien goedkoper om een ander blok te monteren??
Ik kan wel alles zelf, behalve honen dan, maar toch wordt het volgens mij een dure business voor een goldwing van 27 jaar oud!
Wim
Als er een groef in de cilinder zit, heb je grote kans dat het borgveertje van de pistonpen verdwenen is. Dan wandelt de pistonpen opzij en gaat in de cilinderwand lopen. En als je zuiger op en neer wabbelt is er ook een grote kans dat de pistonpen veel te veel ruimte in de zuiger heeft. Blok er uit en linker helft demonteren. Nieuwe zuiger heb je sowieso nodig en het ligt aan de diepte van de groef of je dat nog kunt honen. Anders mogelijk verbussen, of een ander blok.wim lesabre59 schreef:Vandaag de koppen gedemonteerd en het is echt een lagerkwestie, de zuiger die het dichtst bij de accu zit kun je op en neer bewegen zondar dat de krukas meedraait, dat klopt dus niet!
Het blok heb ik ook meteen maar onder de motor vandaan gehaald, nu nog demonteren en kijken welk lager het is en of er verdere schade is.
Er zit ook een groef in de betreffende cilinder, dus dat zal wel honen worden, nieuwe zuiger(s), zuigerveren, pakkingen, lager(s) enz....... Misschien goedkoper om een ander blok te monteren??
Ik kan wel alles zelf, behalve honen dan, maar toch wordt het volgens mij een dure business voor een goldwing van 27 jaar oud!
Wim
succes,
Harry Spruit