GL 1100 INTERSTATE uit '82 kopen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Baasab

GL 1100 INTERSTATE uit '82 kopen

Bericht door Baasab » 29 mar 2009, 13:34

Beste Lui,

Ik overweeg om me ook aan te sluiten bij het Goldwing elite. nu heb ik een GL 1100 interstate uit '82 op het oog die ik kan ruilen voor mijn oude fiets.

Waar moet ik op letten bij dit type motor, en wat mag hij zo'n beetje kosten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Ab.

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 29 mar 2009, 16:56

Ik heb er enkele weken geleden ook één uit 1982 gekocht, fantastische motor waar ik de volgende zaken meteen aan heb (moeten) doen:

- Nieuwe accu, startmotor, kilometertellerkabel, voorvorkkeerringen vervangen, olie en oliefilter vervangen, normale stepjes gemonteerd (kon anders niet rijden en schakelen), remblokken(en olie) voor vervangen, gaskabel vervangen(was gerafeld), nieuwe handvaten gemonteerd, bougies vervangen, gepoetst en klaar......... De banden waren al nieuw.

Lijkt veel, maar als je het zelf kan (zoals ik) valt het wel mee en hij is nu wel helemaal oké! De meeste onderdelen heb ik bij Roukama gehaald, prima zaak en lage prijzen (en lekker dichtbij voor mij.).

Ik had 1300 euro voor de motor betaald, wat hij mi zeker waard is.
Dus let goed op dit soort zaken, want dit zijn natuurlijk wel bijkomende kosten......

Wim

O ja, ik heb er ook nog een hogere kuipruit opgezet(ivm mijn lengte).

richard44

Bericht door richard44 » 29 mar 2009, 18:51

hoi ab
kijk eerst goed naar de kuip en koffers kuip ruit deze zijn nogal kostbaar
hoe is de technise staat lekt hy olie en natuurlijk motorich is hy stil of maakt hij veel lawaai .
maak altijd een proefrit
prijs tussen de 1000en2500 veel cuc6 en hooren het wel :D

Baasab

Bericht door Baasab » 29 mar 2009, 19:51

Zover bedankt voor jullie reactie gasten!

Uiteraard zijn meer suggesties, opmerkingen etc. nog steeds welkom.

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 29 mar 2009, 23:35

de eerste aanblik van de bike in de staat waar in hij verkeert zegt vaak al genoeg, een roestbak is vaak onderhuids ook niet in orde :wink:
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Bericht door lemmens » 30 mar 2009, 02:43

tja ab
mischien idee om te zeggen waar en waneer je gaat kijken mischien dat een forum lid (die er verstand van heeft) mee kan gaan om je een beetje te helpen.
ik zelf kan je hier volgens mij niet echt bij helpen in ieder geval niet op erg technish vlak .
vaak zegt de eerste indruk genoeg, en als je twijfelt niet doen,zo ben ik aan mijn goldie gekomen veel motors bekeken tot ik voor mijn gevoel de juiste vond en de gok (want dat blijft het vaak) wagen.
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82

Gebruikersavatar
mario1976
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
Locatie: Beek en Donk

Bericht door mario1976 » 30 mar 2009, 18:21

Je kunt technisch al wel een aantal dingen testen.
In z'n 1 zetten, de achterrem erop en hem dan laten trekken, hoor je dan een kloppend geluid dan zijn de lagerschalen versleten.
Bekijk de framebuis links onder (subframe) deze zijn vaak doorgerot.
Je kunt de onderzijde van het achterspatbord bekijken op roest.
En kijk naar de kleur rook die uit de uitlaat komt, vooral als hij even gelopen heeft, dan uitzetten en na zo'n 10 min weer starten, extreem witte rook die blijft hangen is koelvloeistof dus lekke koppakking, veel blauwe rook is olieverbruik, kan zijn dat hij dat doet als hij op de zijstandaard heeft gestaan tijdens die 10 min maar dan alleen links.
Je zou nog met een zaklampje in de tank kunnen kijken of deze mooi zuiver is maar je kunt natuurlijk niet alles zien.
Verder speling op de wielen en dergelijke. En inderdaad de algemene indruk natuurlijk.
Succes :D
veel rijplezier,

Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000

http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Baasab

Bericht door Baasab » 30 mar 2009, 21:52

Bedankt voor de tips mannen, nou zie ik op internet de één na de andere glimmende goldwing staan, maar met algauw 80.000km of meer op de teller. welke kilometerstand is nog aanvaardbaar?

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 30 mar 2009, 22:06

Baasab schreef:Bedankt voor de tips mannen, nou zie ik op internet de één na de andere glimmende goldwing staan, maar met algauw 80.000km of meer op de teller. welke kilometerstand is nog aanvaardbaar?
De meeste zullen wel meer gelopen hebben daar zijn ze voor .
Had zelf een nieuwe GL 1100 in 1981 en na 5 jaar probleemloos rijden hiermee stond de teller op 98000 km. Dus ook al is er weinig mee gereden , zijn ze zo 2 keer rond geweest !
En die zag er na 5 jaar en 98000km zo uit:

Afbeelding

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Bericht door lemmens » 31 mar 2009, 02:23

hoi baasap
heb mijn motor 4j geleden met 62000 miles op de teller
nu is de stand 86000 miles 138403.5840000744 km dus
of als de teller 1 keer al is rondt geweest 299337.9840001609 km
stand zegt niet veel onderhoud zegt veel meer
greets
lemmens
gl 1100 aspencade'82

richard44

Bericht door richard44 » 31 mar 2009, 11:46

hoi over leeftijd en km valt te twisten
mijn 1100 interstate is van 1981 heb hem van de eerste eigenaar gekocht in1986 en heb hem nog steets staat nu bijna 300000km op en is nagenoeg nog bijna origineel je moet gewoon een beetje geluk hebben :D

Plaats reactie