GL 1100 INTERSTATE uit '82 kopen
GL 1100 INTERSTATE uit '82 kopen
Beste Lui,
Ik overweeg om me ook aan te sluiten bij het Goldwing elite. nu heb ik een GL 1100 interstate uit '82 op het oog die ik kan ruilen voor mijn oude fiets.
Waar moet ik op letten bij dit type motor, en wat mag hij zo'n beetje kosten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten Ab.
Ik overweeg om me ook aan te sluiten bij het Goldwing elite. nu heb ik een GL 1100 interstate uit '82 op het oog die ik kan ruilen voor mijn oude fiets.
Waar moet ik op letten bij dit type motor, en wat mag hij zo'n beetje kosten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten Ab.
Ik heb er enkele weken geleden ook één uit 1982 gekocht, fantastische motor waar ik de volgende zaken meteen aan heb (moeten) doen:
- Nieuwe accu, startmotor, kilometertellerkabel, voorvorkkeerringen vervangen, olie en oliefilter vervangen, normale stepjes gemonteerd (kon anders niet rijden en schakelen), remblokken(en olie) voor vervangen, gaskabel vervangen(was gerafeld), nieuwe handvaten gemonteerd, bougies vervangen, gepoetst en klaar......... De banden waren al nieuw.
Lijkt veel, maar als je het zelf kan (zoals ik) valt het wel mee en hij is nu wel helemaal oké! De meeste onderdelen heb ik bij Roukama gehaald, prima zaak en lage prijzen (en lekker dichtbij voor mij.).
Ik had 1300 euro voor de motor betaald, wat hij mi zeker waard is.
Dus let goed op dit soort zaken, want dit zijn natuurlijk wel bijkomende kosten......
Wim
O ja, ik heb er ook nog een hogere kuipruit opgezet(ivm mijn lengte).
- Nieuwe accu, startmotor, kilometertellerkabel, voorvorkkeerringen vervangen, olie en oliefilter vervangen, normale stepjes gemonteerd (kon anders niet rijden en schakelen), remblokken(en olie) voor vervangen, gaskabel vervangen(was gerafeld), nieuwe handvaten gemonteerd, bougies vervangen, gepoetst en klaar......... De banden waren al nieuw.
Lijkt veel, maar als je het zelf kan (zoals ik) valt het wel mee en hij is nu wel helemaal oké! De meeste onderdelen heb ik bij Roukama gehaald, prima zaak en lage prijzen (en lekker dichtbij voor mij.).
Ik had 1300 euro voor de motor betaald, wat hij mi zeker waard is.
Dus let goed op dit soort zaken, want dit zijn natuurlijk wel bijkomende kosten......
Wim
O ja, ik heb er ook nog een hogere kuipruit opgezet(ivm mijn lengte).
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
tja ab
mischien idee om te zeggen waar en waneer je gaat kijken mischien dat een forum lid (die er verstand van heeft) mee kan gaan om je een beetje te helpen.
ik zelf kan je hier volgens mij niet echt bij helpen in ieder geval niet op erg technish vlak .
vaak zegt de eerste indruk genoeg, en als je twijfelt niet doen,zo ben ik aan mijn goldie gekomen veel motors bekeken tot ik voor mijn gevoel de juiste vond en de gok (want dat blijft het vaak) wagen.
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
mischien idee om te zeggen waar en waneer je gaat kijken mischien dat een forum lid (die er verstand van heeft) mee kan gaan om je een beetje te helpen.
ik zelf kan je hier volgens mij niet echt bij helpen in ieder geval niet op erg technish vlak .
vaak zegt de eerste indruk genoeg, en als je twijfelt niet doen,zo ben ik aan mijn goldie gekomen veel motors bekeken tot ik voor mijn gevoel de juiste vond en de gok (want dat blijft het vaak) wagen.
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
Je kunt technisch al wel een aantal dingen testen.
In z'n 1 zetten, de achterrem erop en hem dan laten trekken, hoor je dan een kloppend geluid dan zijn de lagerschalen versleten.
Bekijk de framebuis links onder (subframe) deze zijn vaak doorgerot.
Je kunt de onderzijde van het achterspatbord bekijken op roest.
En kijk naar de kleur rook die uit de uitlaat komt, vooral als hij even gelopen heeft, dan uitzetten en na zo'n 10 min weer starten, extreem witte rook die blijft hangen is koelvloeistof dus lekke koppakking, veel blauwe rook is olieverbruik, kan zijn dat hij dat doet als hij op de zijstandaard heeft gestaan tijdens die 10 min maar dan alleen links.
Je zou nog met een zaklampje in de tank kunnen kijken of deze mooi zuiver is maar je kunt natuurlijk niet alles zien.
Verder speling op de wielen en dergelijke. En inderdaad de algemene indruk natuurlijk.
Succes
In z'n 1 zetten, de achterrem erop en hem dan laten trekken, hoor je dan een kloppend geluid dan zijn de lagerschalen versleten.
Bekijk de framebuis links onder (subframe) deze zijn vaak doorgerot.
Je kunt de onderzijde van het achterspatbord bekijken op roest.
En kijk naar de kleur rook die uit de uitlaat komt, vooral als hij even gelopen heeft, dan uitzetten en na zo'n 10 min weer starten, extreem witte rook die blijft hangen is koelvloeistof dus lekke koppakking, veel blauwe rook is olieverbruik, kan zijn dat hij dat doet als hij op de zijstandaard heeft gestaan tijdens die 10 min maar dan alleen links.
Je zou nog met een zaklampje in de tank kunnen kijken of deze mooi zuiver is maar je kunt natuurlijk niet alles zien.
Verder speling op de wielen en dergelijke. En inderdaad de algemene indruk natuurlijk.
Succes
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
De meeste zullen wel meer gelopen hebben daar zijn ze voor .Baasab schreef:Bedankt voor de tips mannen, nou zie ik op internet de één na de andere glimmende goldwing staan, maar met algauw 80.000km of meer op de teller. welke kilometerstand is nog aanvaardbaar?
Had zelf een nieuwe GL 1100 in 1981 en na 5 jaar probleemloos rijden hiermee stond de teller op 98000 km. Dus ook al is er weinig mee gereden , zijn ze zo 2 keer rond geweest !
En die zag er na 5 jaar en 98000km zo uit:
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten