Ontluchten van de remmen
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16 aug 2008, 18:58
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Leeuwarden
Ontluchten van de remmen
wie o wie kan mij de gouden tip geven over het ontluchten van de voor remmen.
Mijn voorrem remt niet naar behoren. Ik heb er nieuwe leidingen op gezet (met stalen mantel) omdat de ouden vergaan waren. Nu heb ik geprobeert alles te ontluchten maar ze remmen niet hard genoeg (de motor blijft door rollen als ik de rem helemaal ingetrokken heb). De fles DOT 4 olie is er bijna helemaal doorheen gegaan met het ontluchten.
Nu is mijn vraag wie kan mij vertellen of tips geven hoe je het beste kan doen.
Ik heb net nog een tip gekregen van een goeie vriend die zij dat ik de rem op druk moest brengen en ingeknepen 24 uur laten staan. Ik hoop dat dit misschien de gouden tip is. Maar ik hoor van jullie graag of jullie nog andere tips en trucs weten en wat jullie ervaringen zijn met het ontluchten van de remmen.
Mijn voorrem remt niet naar behoren. Ik heb er nieuwe leidingen op gezet (met stalen mantel) omdat de ouden vergaan waren. Nu heb ik geprobeert alles te ontluchten maar ze remmen niet hard genoeg (de motor blijft door rollen als ik de rem helemaal ingetrokken heb). De fles DOT 4 olie is er bijna helemaal doorheen gegaan met het ontluchten.
Nu is mijn vraag wie kan mij vertellen of tips geven hoe je het beste kan doen.
Ik heb net nog een tip gekregen van een goeie vriend die zij dat ik de rem op druk moest brengen en ingeknepen 24 uur laten staan. Ik hoop dat dit misschien de gouden tip is. Maar ik hoor van jullie graag of jullie nog andere tips en trucs weten en wat jullie ervaringen zijn met het ontluchten van de remmen.
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
remmen ontluchten is een kwestie van geduld.
ik heb ooit een manier geleerd waarbij je in omgekeerde richting ga ontluchten. Het is namelijk zo dat lucht gemakkelijker omhoog gaat dan naar beneden.
Om te beginnen doe je een slangetje aan de ontlucht nippel en dat hang je in een jampot met remvloeistof.
Zorg er wel goed voor dat het slangetje in de vloeistof blijft hangen, anders komt er opnieuw lucht in je systeem.
ik geef geen garantie op deze methode, dat krijg je als je een koffiezetapparaat koop.
ik heb ooit een manier geleerd waarbij je in omgekeerde richting ga ontluchten. Het is namelijk zo dat lucht gemakkelijker omhoog gaat dan naar beneden.
Om te beginnen doe je een slangetje aan de ontlucht nippel en dat hang je in een jampot met remvloeistof.
- Dan knijp je je rem in,
draai je de ontluchtnippel open,
laat je rem los,
draai de nippel dicht.
Zorg er wel goed voor dat het slangetje in de vloeistof blijft hangen, anders komt er opnieuw lucht in je systeem.
ik geef geen garantie op deze methode, dat krijg je als je een koffiezetapparaat koop.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Als de rem zacht blijft heb je waarschijnlijk lucht zitten bij de banjobout bij je rempot. Even een doekje eromheen en voorzichtig iets losdraaien, tegelijkertijd de handel zachtjes in knijpen, vasthouden, bout weer vast draaien en handel loslaten.
Als de boel goed opdruk staat knijp je de handel in en doe je er een tyrap omheen zodat hij op druk blijft, 24 uur later tyrap losmaken en je hebt een keiharde rem.
Als de boel goed opdruk staat knijp je de handel in en doe je er een tyrap omheen zodat hij op druk blijft, 24 uur later tyrap losmaken en je hebt een keiharde rem.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16 aug 2008, 18:58
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Leeuwarden
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik heb nu de motor staan met een tyrap er omheen zal morgen zien wat er gebeurt is. Omgekeerd ontluchten is inderdaad ook wel een idee. zal morgen even kijken voor een slangetje.
Als die tyrap niet geholpen heeft dan zal ik eens naar de banjobout kijken.
Morgen horen jullie meer
Ik heb nu de motor staan met een tyrap er omheen zal morgen zien wat er gebeurt is. Omgekeerd ontluchten is inderdaad ook wel een idee. zal morgen even kijken voor een slangetje.
Als die tyrap niet geholpen heeft dan zal ik eens naar de banjobout kijken.
Morgen horen jullie meer
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16 aug 2008, 18:58
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Leeuwarden
Ik heb gisteren eerst even de banjobout gedaan en toen de tyrap er omheen.aspie schreef:Eerst naar de banjobout kijken en dan de tyrap. Kan het niet mis gaan, kost 2 druppel remolie
Ik heb deze ochtend de tyrap erafgehaald en de rem is nu helemaal goed.
Dus bij deze bedankt voor de tips het is allemaal goed gekomen en ga nu weer lekker rijden (het is mooi weer)
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Een tijdje terug de voorrem van de brommer van mijn zoon onderhanden genomen.
Alles wat ik probeerde gaf geen resultaat, op een gegeven moment maar een grote injectie spuit gehaald bij de apotheek.
De spuit gevuld met remolie en via de ontluchtingsnippel de remolie in het systeem gespoten, zo werd alle lucht eruit gedrukt, dat ging wel prima.
Groeten Pierre
Alles wat ik probeerde gaf geen resultaat, op een gegeven moment maar een grote injectie spuit gehaald bij de apotheek.
De spuit gevuld met remolie en via de ontluchtingsnippel de remolie in het systeem gespoten, zo werd alle lucht eruit gedrukt, dat ging wel prima.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Das inderdaad ook een aardig idee.
Ik heb inderdaad wel eens iets gelezen over een pompje waarmee ze via de ontluchting het systeem volpompen. Maar dat was me te duur.
De injectiespuit zal zo duur niet zijn.
Alleen even opletten dat het reservoir boven niet overloopt. Die rommel schijnt nogal agressief te zijn....
Ik heb inderdaad wel eens iets gelezen over een pompje waarmee ze via de ontluchting het systeem volpompen. Maar dat was me te duur.
De injectiespuit zal zo duur niet zijn.
Alleen even opletten dat het reservoir boven niet overloopt. Die rommel schijnt nogal agressief te zijn....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Franklin
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 26 mar 2006, 17:35
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het is de beste verfafbijt die ik kenRonalT schreef:Die rommel schijnt nogal agressief te zijn....
Groeten,
Franklin (°\=/°)
Ex GW 1500 rijder
Mille Miglia kitcar met Garmin Zūmo
Nieuwschierig? kijk HIER
Franklin (°\=/°)
Ex GW 1500 rijder
Mille Miglia kitcar met Garmin Zūmo
Nieuwschierig? kijk HIER
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 11 apr 2007, 20:41
- Locatie: GLABBEEK (3381 Kapellen) BELGIE
ontluchten van remmen
Niet alleen verfafbijt maar het blijft doorwerken ,ondanks men het gemorst heeft verwijderd blijft het inwreten en na verloop van tijd zullen er barstjes ontstaan in het kuipdeel van de 1500.
Een goede raad als men remolie ververst en ontlucht bij de 1500 of andere wings zorg dan steeds dat je een grote doek plaatst waar eventueel kan gemorst worden.
Je weet als men zulke zaken van kuipdelen moet vervangen ,gaat er een flink stuk van het budjet weg,daarom neem je voorzorgen.
Mvg Louis
Een goede raad als men remolie ververst en ontlucht bij de 1500 of andere wings zorg dan steeds dat je een grote doek plaatst waar eventueel kan gemorst worden.
Je weet als men zulke zaken van kuipdelen moet vervangen ,gaat er een flink stuk van het budjet weg,daarom neem je voorzorgen.
Mvg Louis
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Het is zeer agressieve rommel, reservoir even leegzuigen met de spuit.
Voordeel van de spuit je kan de vloeistof er in spuiten of er uit zuigen net wat je wilt.
Wel de spuit gelijk na gebruik goed schoonmaken ook de rubberdop van de steel halen deze vervormt na verloop van tijd door de remvloeistof als je dat niet doet.
Mityvac heeft dergelijke dingen in het programma, maar wel een eurootje of 50, net als je andere spuitjes moet je hem wel goed behandelen en schoonhouden
Als ik bezig ben geweest met remolie dan pak ik een fles kuekenreiniger en spray overvloedig, daarna naspoelen met veel water, gaat tot nu toe altijd goed.
Groeten Pierre
Voordeel van de spuit je kan de vloeistof er in spuiten of er uit zuigen net wat je wilt.
Wel de spuit gelijk na gebruik goed schoonmaken ook de rubberdop van de steel halen deze vervormt na verloop van tijd door de remvloeistof als je dat niet doet.
Mityvac heeft dergelijke dingen in het programma, maar wel een eurootje of 50, net als je andere spuitjes moet je hem wel goed behandelen en schoonhouden
Als ik bezig ben geweest met remolie dan pak ik een fles kuekenreiniger en spray overvloedig, daarna naspoelen met veel water, gaat tot nu toe altijd goed.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989