kuipruit gl 1100

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
wim lesabre59

kuipruit gl 1100

Bericht door wim lesabre59 » 26 feb 2009, 20:20

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie GL1100, tijdens het rijden valt me op dat ik erg veel last heb van de rijwind, ik ben bijna 2 meter lang.
Bestaat er een hogere kuipruit oid om dat wat te verminderen??

Wim

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Bericht door lemmens » 26 feb 2009, 23:31

hoi wim
ik zelf ben 190 en ervaar het zelfde probleem
heb er zelf de hoogste ruit in zitten en heb deze op de hoogste stand gezet maar blijf het probleem ook houden weet niet of een wrap around ruit hoger is maar volgens de deskundigen niet.
ben bang dat het helaas toch rijwind vangen zal blijven mischien is een oplossing verhogen maar omdat het mooie er dan vanaf gaat heb ik dat zelf niet gedaan
moest er een oplossing zijn dan hoor ik het graag want dan kan ik het zelf namelijk ook doen
greets
lemmens
gl 1100 aspencade'82
met compressor

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 27 feb 2009, 08:58

Net een reactie gehad van Bikers Best en een wrap around is een optie, die is ongeveer 5cm hoger maar kost wel €225, en of het probleem dan is opgelost weet ik natuurlijk niet.
Als ik zo'n ruit 2dehands kan vinden wil ik het wel proberen.

Wim

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Bericht door lemmens » 27 feb 2009, 11:51

tja wim
mijn scherm is niet aan vervanging toe (is nog zo goed als kras vrij)
en om nou een ander scherm aan te kopen zonder reden gaat me net iets te ver gezien de prijs dan moet mn belasting teruggave wel erg meevallen :roll:
moest je een 2 de hands vinden en het resultaat is gunstig dan hoor ik het graag van je,voor mij zou 5 cm mischien wel voldoende zijn maar voor jou ????
veel suc6 met zoeken naar een wrap around scherm ben er zelf nog nooit 1 tegen gekomen 2 de hands
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
met compressor

Gebruikersavatar
Ria1966
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 23:26
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Ria1966 » 01 mar 2009, 20:22

Raar, bij mijn 1100 zit volgens mij het standaardscherm, wel op de hoogste stand omhooggeschoven maar ik heb weinig last van de rijwind moet ik zeggen, ben ook 2m. groot. Ben dan wel een gl1000 zonder windscherm gewend misschien dat dat scheelt :wink:
Gewijzigd: Ik ben mario1976 maar zit achter Ria's computer, Ria is natuurlijk geen 2m. groot :lol: :lol: :lol:

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 01 mar 2009, 20:50

Mario,

Wil je de hoogte van jou scherm eens opmeten?? Die van mij meet vanaf de onderkant scherm tot aan de bovenkant zo'n 50 cm en iedere cm is meegenomen!

Bedankt

Wim

Gebruikersavatar
mario1976
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
Locatie: Beek en Donk

Bericht door mario1976 » 01 mar 2009, 22:22

Hoi Wim,

Mijn ruit is van onder tot boven maar 46 cm. Voor zover ik weet heb ik ook het originel buddyseat (opnieuw bekleed dan wel) dus dit zorgt ook niet voor een hoogteverschil.
En wat noem je last van de wind, boven hoge snelheden (boven de 100) ga je de wind en turbulentie altijd wat voelen maar wat wil je, het is natuurlijk geen auto :wink:
Ik ben goed tevreden over het scherm, in ieder geval.
Succes
veel rijplezier,

Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000

http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Bericht door Miky Biky » 03 mar 2009, 21:36

Hallo Wim,

ik heb al veel gelezen dat je beter in de wind kan zitten met een lager scherm, dan in de vervelende turbulenties van een hoger scherm. Misschien moet je het scherm eens in de laagste stand zetten :?:
Wat misschien een optie kan zijn :idea: , google eens: Vario-Touringscreen Aufsatz sorry als ik reclame maak. Wel merk ik veel prijsverschillen, de goedkoopste tot nu toe 51.65€. Het is wel niet de mooiste accersoire dat je op je motor kan schroeven :D . Deze varioschermen moet je wel in het scherm vastboren maar ik meen er ooit gezien te hebben die op de ruit klemden, als je het er dan terug af wil, is je windscherm niet meteen naar de knoppen :wink: .

Grtzz, Marc.

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 04 mar 2009, 18:17

Ik heb inmiddels in de VS een nieuw scherm besteld wat zo'n 7 cm hoger is dan mijn huidige, ben benieuwd of het dan beter wordt.
De kosten vielen mee, zo'n 90 euro, wel zonde van mijn huidige scherm want dat is net nieuw.

Zodra ik hem binnen heb en gemonteerd laat ik even weten hoe het bevalt.

Wim

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 13 mar 2009, 17:26

Het scherm is al binnen, verbazend hoe snel dat soms gaat vanuit de USA in een paar dagen. Het bevalt goed en ik laat het er dan ook opzitten.

Het oude scherm ga ik op markplaats zetten, dus mocht je interesse hebben, kijk dan maar even.

Wim

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Bericht door lemmens » 14 mar 2009, 00:57

hoi wim
wil je even de hoogte met je nieuwe scherm er op meten
als het echt 7cm extra is heb ik ook wel intresse
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 15 mar 2009, 10:13

Het oude scherm had gemeten vanaf de bovenkant van bevestigingsplaat aan de voorkant een hoogte van 45,5 cm, het nieuwe komt 52,5cm hoog. Let op, dat heb ik gemeten vanaf de bovenkant van de metalen plaat waar het scherm mee vastgeklemt zit.

Ik heb de beide schermen ook op elkaar gelegd en het verschil in hoogte bedraagt zo'n 6 cm.
Het nieuwe scherm is van onder tot boven 22,5 inch (ruim 57 cm).

Groet

Wim

mcfrozen
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2008, 21:43
Locatie: Zwolle

je oude scherm?

Bericht door mcfrozen » 04 apr 2009, 14:17

heb je die oude windscherm nog steeds??
Ik heb namelijk een Gl 1100 maar mijn scherm is ontzettend beschadigd doordat een vorige eigenaar waarschijnlijk met een schuurspons de ruit heeft schoongemaakt.

Zou graag contact hebben als je hem nog hebt en wat hij dan zou kosten.

Groetjes mcfrozen
Ride like the wind, ride like a king, that's the feeling on a goldwing..

wim lesabre59

Bericht door wim lesabre59 » 06 apr 2009, 22:40

Het scherm is al verkocht.........

Groet

Wim

Harry Spruit

Re: je oude scherm?

Bericht door Harry Spruit » 29 apr 2009, 17:44

mcfrozen schreef:heb je die oude windscherm nog steeds??
Ik heb namelijk een Gl 1100 maar mijn scherm is ontzettend beschadigd doordat een vorige eigenaar waarschijnlijk met een schuurspons de ruit heeft schoongemaakt.

Zou graag contact hebben als je hem nog hebt en wat hij dan zou kosten.

Groetjes mcfrozen
Ik dacht dat ik ergens nog een oud scherm heb ligeen. Ik heb het vorig jaar vervangen, omdat ik vond dat er teveel kleine krasjes in zaten. Bij tegen de zon in rijden leek het net een grote vuurbal. Ik heb het wel met Commandant nr.4 proberen te polijsten, maar het resultaat was niet al te geweldig. Grote krassen zitten er niet in. als je belangstelling hebt, laat het maar even weten.

Groeten,

Harry Spruit

Plaats reactie