km teller kabel geknapt (binnen kabel vervangen)
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
km teller kabel geknapt (binnen kabel vervangen)
hoi
afgelopen woensdag eindelijk weer eens wezen toeren
maar halverwegen stopte mn km teller er mee
nou zal mn kabel weg geknapt zijn maar toen ik hem wilde demonteren blijkt dat het (borg)schroefje bij het voorwiel helemaal uitgesleten is.
voor ik nou veel werk op mn nek ga halen door uit te boren enzenz weet iemand mischien of je alleen de binnenkabel kunt vervangen??
greets
lemmens
gl1100 aspencade '82
met compressor
afgelopen woensdag eindelijk weer eens wezen toeren
maar halverwegen stopte mn km teller er mee
nou zal mn kabel weg geknapt zijn maar toen ik hem wilde demonteren blijkt dat het (borg)schroefje bij het voorwiel helemaal uitgesleten is.
voor ik nou veel werk op mn nek ga halen door uit te boren enzenz weet iemand mischien of je alleen de binnenkabel kunt vervangen??
greets
lemmens
gl1100 aspencade '82
met compressor
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Zover ik weet kan deze er los uit, ben ik eigenlijk zeker van. Hij is niet los verkrijgbaar maar als je een complete besteld kun je er natuurlijk wel alleen de binnenkabel van gebruiken, je zou één poging kunnen doen om het schroefje met een vlindertang los te krijgen, lukt dit niet dan alleen de binnenkabel vervangen, laat je even weten hoe het afloopt?
Succes
Succes
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
- pepewing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Hoboken/Belgie
- Contacteer:
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
hoi roofer
thanx voor de tip
maar ben bang gezien de zeer kleine doormeter van de linkse tap dat ik daar niet genoeg kracht op kan zetten om het schroefje los te krijgen.
ben bang dat ik zal moeten boren (kleine diameter) en restant van het schroefje met een dremel zal moeten uitfrezen dit om de schroefdraad niet geheel te beschadigen dan tap er doorheen en standaard schroef er weer in
greets
lemmens
1100 aspencade bj '82
met compressor
thanx voor de tip
maar ben bang gezien de zeer kleine doormeter van de linkse tap dat ik daar niet genoeg kracht op kan zetten om het schroefje los te krijgen.
ben bang dat ik zal moeten boren (kleine diameter) en restant van het schroefje met een dremel zal moeten uitfrezen dit om de schroefdraad niet geheel te beschadigen dan tap er doorheen en standaard schroef er weer in
greets
lemmens
1100 aspencade bj '82
met compressor
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Sorry foutje, ik bedoel vlechttang, een lange kniptang
Maar, waarom kun je de binnenkabel niet van bovenaf erin steken dan en onder gewoon laten zitten, ik zou de kabel eens losschroeven aan de teller en kijken of de binnenkabel eruit kan.
Als het toch los moet dan eerst een paar keer goed inspuiten met kruipolie en laten staan, daarna de tang dwars op het kopje dus met de twee bekken in het kopje knijpen en dan draaien, maar wel eerst goed inspuiten met kruipolie.
Maar, waarom kun je de binnenkabel niet van bovenaf erin steken dan en onder gewoon laten zitten, ik zou de kabel eens losschroeven aan de teller en kijken of de binnenkabel eruit kan.
Als het toch los moet dan eerst een paar keer goed inspuiten met kruipolie en laten staan, daarna de tang dwars op het kopje dus met de twee bekken in het kopje knijpen en dan draaien, maar wel eerst goed inspuiten met kruipolie.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je de kabel aan de bovenkant losschoeft en de binnenkabel eruittrekt dan blijft er toch onderin een stukje zitten Je kan natuurlijk de hele fiets op zijn kopzetten en hopen dat het eruit valt maar ik denk toch dat je minimaal het wiel en de aandrijf unit eruit moet halen. Probeer het anders eens zo: gaatje boren en met een scherp beiteltje een ster erin tikken en dan met een slagschroevendraaier een niet al te harde klap geven. Met een beetje mazzel schiet hij los en is probleem verholpen
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Ja Aspie, je hebt gelijk, het onderste stuk van de kabel blijft natuurlijk zitten, je zou wel van bovenaf de binnenkabel eruit kunnen trekken zodat je zeker weet dat het aan de kabel ligt, als namelijk de teller zelf stuk is(wat ik ooit heb gehad) dan heb je niet een hoop werk voor niks gedaan.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Hallo,
al eens aan gedacht om een recht gleufje in het schroefje te slijpen met een dremel, om dan een platte schroevendraaier te gebruiken? Of de hele kop eraf te boren met een 5mm boor (ik denk dat het een M5 boutje is), de kabel eruit te halen en dan de overschot er met een tangetje uit te prutsen, maar als je een dremel of vergelijkbare hebt zou ik eerst het gleufje slijpen.
Grtzz, Marc.
al eens aan gedacht om een recht gleufje in het schroefje te slijpen met een dremel, om dan een platte schroevendraaier te gebruiken? Of de hele kop eraf te boren met een 5mm boor (ik denk dat het een M5 boutje is), de kabel eruit te halen en dan de overschot er met een tangetje uit te prutsen, maar als je een dremel of vergelijkbare hebt zou ik eerst het gleufje slijpen.
Grtzz, Marc.
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
En? Opgelost?
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
hoi mario
nee nog niet helaas
de dagen dat ik vrij was was het honde weer en moet buiten sleutelen, want ik krijg mn wing niet achter het huis hij past niet door mn steeg.
aanstaande dinsdag ga ik er mee aan de slag heb al een nieuwe schroef in huis nu nog de oude er uit
zal enkele foto's nemen en hou jullie op de hoogte
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
nee nog niet helaas
de dagen dat ik vrij was was het honde weer en moet buiten sleutelen, want ik krijg mn wing niet achter het huis hij past niet door mn steeg.
aanstaande dinsdag ga ik er mee aan de slag heb al een nieuwe schroef in huis nu nog de oude er uit
zal enkele foto's nemen en hou jullie op de hoogte
greets
lemmens
gl 1100 aspencade '82
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
zo even info over het verloop
eindelijk het mooie weer en de vrije dag om mn kabel te verwisselen
vervangen was de enige optie zowel binnen als buiten kabel (1)
heb op aanraden van marc met dremel en freesje (2) een gleuf in de kop geslepen (3-4)
daarna met schroevendraaier en ringsleutel (om meer kracht te zetten) het schroefje los gekregen (5)
nieuwe kabel erin en nieuw boutje(6) en kan weer zien hoe snel ik rij
thanx voor alle info was ong 1 u werk en had wel voor de tijd wd 40 gebruikt
greets lemmens
gl 1100 aspencade '82
eindelijk het mooie weer en de vrije dag om mn kabel te verwisselen
vervangen was de enige optie zowel binnen als buiten kabel (1)
heb op aanraden van marc met dremel en freesje (2) een gleuf in de kop geslepen (3-4)
daarna met schroevendraaier en ringsleutel (om meer kracht te zetten) het schroefje los gekregen (5)
nieuwe kabel erin en nieuw boutje(6) en kan weer zien hoe snel ik rij
thanx voor alle info was ong 1 u werk en had wel voor de tijd wd 40 gebruikt
greets lemmens
gl 1100 aspencade '82
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Je kunt weer vooruit met dit mooie weer, je hebt nu toch hoop ik wel kopervet aan het boutje gedaan om dit in de toekomst te voorkomen he?
gr.
gr.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;