Beste mensen,
Ben al een tijdje aan het rijden op mijn gold wing.
Deze heeft al bijna een ton aan kilometers gelopen. Je merkt dat ie wat geluidjes begint te maken en met regen wil die ook niet zo best (denk dat er ergens water bij de ontsteking komt)
Nu wi ik eigenlijk mijn hele motor blok laten reviseren. Zo dat ie nog een aantal jaartjes mee kan.
Maar wat kost nou zo iets?
Hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie wat het ongeveer kost om hem te laten reviseren?
motor reviseren
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16 aug 2008, 18:58
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Leeuwarden
Ik weet niet of je het altijd netjes doet maar een flinke servicebeurt kan geen kwaad, kost een paar centen maar je motor loopt weer zoals het hoort. een revisie kan duur wezen maar een ton op de teller hoeft niet te zeggen dat je motor op is.
Als ze alles een keer nalopen weet je meteen wat er loos is.
Als ze alles een keer nalopen weet je meteen wat er loos is.
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
De kilometerstand wil inderdaad niet alles zeggen, ligt veel aan hoe ermee gereden is, een goede beurt is idd een beter idee denk ik, ik heb een gl1100 met zijspan en deze heeft zo'n 150.000km gelopen en loopt nog als een zonnetje, gewoon een goede beurt en op tijd de olie vervangen door goede olie doet veel. Een losse motor heeft veel minder te lijden dan een motor met zijspan.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jan 2013, 20:33
- Type Goldwing: GL1200
Re: motor reviseren
Hoi,
Ik weet wel dat een gereviseerd blok van een gl1200 die ook gepolijst en gelakt is bij Bikers best 1450,- euro kost.
Dat is nog met het inruilen van je eigen blok, duur grapje dus maar miss. een ander bedrijf waar ze ook auto motoren doen, denk dat je dan goedkoper uit bent.
Mvg
Ik weet wel dat een gereviseerd blok van een gl1200 die ook gepolijst en gelakt is bij Bikers best 1450,- euro kost.
Dat is nog met het inruilen van je eigen blok, duur grapje dus maar miss. een ander bedrijf waar ze ook auto motoren doen, denk dat je dan goedkoper uit bent.
Mvg
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: motor reviseren
Revisie.... harry meer hier op het forum koltd!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: motor reviseren
Ik denk dat Mr.Gold niet heeft gezien dat hij een topic uit 2008 heeft heropend...
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89