Ik heb een GL1100, die bij normaal rijden op 3 cylinders loopt. Je hoort ook af en toe knallen uit de uitlaat. Stationair loopt de motor op 4 cylinders, maar bij het rijden valt de 3 cylinder uit.
Alle bougies zijn al vervangen, NGK DR8ES. De carburateurs zijn gesynchroniseerd, maar bij het gas geven blijft de 3e caburateur (waar de benzine de carburateurs binnen komt) achter in onderdruk ten opzichte van de andere. De bougie van de 3e cylinder is nat als deze wordt gedemonteerd.
Wie weet waar ik verder kan kijken?
Frank
Lopen op 3 cylinders
Bougies eruit comressie meter erop en even starten en dan op de schaal kijken wat de waarde is. De meeste mensen hebben niet zo'n ding maar de meeste motorzaken kunnen dat wel even voor je doen.
Misschien heb je toch ergens een bobine die niet mee werkt, als je een stroboscoop lamp hebt kan je die per bougiekabel erop zetten en kijken of de bougie vonkt als je wat gas geeft.
Succes
Misschien heb je toch ergens een bobine die niet mee werkt, als je een stroboscoop lamp hebt kan je die per bougiekabel erop zetten en kijken of de bougie vonkt als je wat gas geeft.
Succes
De motor liep toch nog niet lekker. Ik heb laatst de compressie gemeten. De 3e cylinder had geen compressie. De cylinderkop eraf gehaald -> beide inlaatkleppen waren krom. Via GL Parts de kleppen laten reviseren. De timing was goed, maar toch dubbel gecontroleerd of de riemen goed stonden. Ik heb de motor net gestart en het lijkt goed. As weekend een stukje rijden en uitproberen!
Ger heeft het uitstekend gedaan. Zonder goed gereedschap was het mijzelf niet gelukt.aspie schreef:Kijk eens.... toch weer een succes ben blij voor je dat je het hebt gevonden en dat je weer kan rijden.
Goede oude Ger kan toch van alles en waarschijnlijk was je niet eens duur uit
GL1500+EML GT2000, GL1200, GL1100
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten