Lopen op 3 cylinders

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Lopen op 3 cylinders

Bericht door fbult » 23 sep 2008, 21:45

Ik heb een GL1100, die bij normaal rijden op 3 cylinders loopt. Je hoort ook af en toe knallen uit de uitlaat. Stationair loopt de motor op 4 cylinders, maar bij het rijden valt de 3 cylinder uit.
Alle bougies zijn al vervangen, NGK DR8ES. De carburateurs zijn gesynchroniseerd, maar bij het gas geven blijft de 3e caburateur (waar de benzine de carburateurs binnen komt) achter in onderdruk ten opzichte van de andere. De bougie van de 3e cylinder is nat als deze wordt gedemonteerd.

Wie weet waar ik verder kan kijken?
Frank

peter

Bericht door peter » 23 sep 2008, 22:45

Even compressie meten

fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Bericht door fbult » 23 sep 2008, 23:01

Hoe kan ik dit het beste doen?

peter

Bericht door peter » 24 sep 2008, 20:34

Bougies eruit comressie meter erop en even starten en dan op de schaal kijken wat de waarde is. De meeste mensen hebben niet zo'n ding maar de meeste motorzaken kunnen dat wel even voor je doen.
Misschien heb je toch ergens een bobine die niet mee werkt, als je een stroboscoop lamp hebt kan je die per bougiekabel erop zetten en kijken of de bougie vonkt als je wat gas geeft.

Succes

fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Bericht door fbult » 29 sep 2008, 19:54

Ik heb de carburateurs van de motor gemaakt en de zuigers schoongemaakt. De zuiger van de 3e carburateur bewoog schroef in de behuizing. Deze weer gangbaar gemaakt en het lijkt nu of de motor weer goed loopt.

fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Bericht door fbult » 21 jan 2009, 21:05

De motor liep toch nog niet lekker. Ik heb laatst de compressie gemeten. De 3e cylinder had geen compressie. De cylinderkop eraf gehaald -> beide inlaatkleppen waren krom. Via GL Parts de kleppen laten reviseren. De timing was goed, maar toch dubbel gecontroleerd of de riemen goed stonden. Ik heb de motor net gestart en het lijkt goed. As weekend een stukje rijden en uitproberen!

peter

Bericht door peter » 21 jan 2009, 21:37

Kijk eens.... toch weer een succes :D ben blij voor je dat je het hebt gevonden en dat je weer kan rijden.
Goede oude Ger kan toch van alles en waarschijnlijk was je niet eens duur uit :?:

fbult
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:51
Locatie: Neede

Bericht door fbult » 21 jan 2009, 21:41

aspie schreef:Kijk eens.... toch weer een succes :D ben blij voor je dat je het hebt gevonden en dat je weer kan rijden.
Goede oude Ger kan toch van alles en waarschijnlijk was je niet eens duur uit :?:
Ger heeft het uitstekend gedaan. Zonder goed gereedschap was het mijzelf niet gelukt.
GL1500+EML GT2000, GL1200, GL1100

Plaats reactie