Distributie riem.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
mcfrozen
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2008, 21:43
Locatie: Zwolle

Distributie riem.

Bericht door mcfrozen » 15 mei 2008, 19:15

Beste rijders..

Wie weet wanneer je een distributie riem moet vervangen van de goldwing, ik heb namelijk gehoord dat dit een onderdeel is wat voor problemen kan zorgen.

Groetjes Mcfrozen
Ride like the wind, ride like a king, that's the feeling on a goldwing..

peter

Bericht door peter » 17 mei 2008, 17:59

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik dacht rondt de 40.000 km. Maar als je niet weet wanneer ze het laatst gedaan zijn zou ik ze sowieso vervangen. Het is niet bizar veel werk en de kosten zijn zo'n 80 euro. Je bent er dan zeker van dat ze geen problemen geven. De spanrollen zijn wel erg duur (100€+)maar meestal zijn die nog goed, ze moeten licht draaien en snel stil vallen als je ze met de hand draait.
Bij het demonteren van de riemen eerst even goed naar de tijdstippen kijken die de oude riemen hebben :!: :!:

mcfrozen
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2008, 21:43
Locatie: Zwolle

thanks..

Bericht door mcfrozen » 17 mei 2008, 18:24

aspie schreef:Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik dacht rondt de 40.000 km. Maar als je niet weet wanneer ze het laatst gedaan zijn zou ik ze sowieso vervangen. Het is niet bizar veel werk en de kosten zijn zo'n 80 euro. Je bent er dan zeker van dat ze geen problemen geven. De spanrollen zijn wel erg duur (100€+)maar meestal zijn die nog goed, ze moeten licht draaien en snel stil vallen als je ze met de hand draait.
Bij het demonteren van de riemen eerst even goed naar de tijdstippen kijken die de oude riemen hebben :!: :!:
Super.. dank je wel.. nu weet ik een beetje waar ik op moet letten..

Gr. Rob
Ride like the wind, ride like a king, that's the feeling on a goldwing..

peter

Bericht door peter » 17 mei 2008, 19:21

Ik heb ze bij mij laatst ook gedaan, ik had het blok er toch uit(lekker makkelijk) en dan is het een fluitje van een cent. Als je eraan begint zoek dan eerst de juiste tijdstippen op op het vliegwiel en de poulies van de nokkenassen. Daarna de krukas niet meer draaien tot je de nieuwe riemen erop hebt liggen. Voor je de krukas draait eerst goed controleren of alles op tijd staat. Daarna 2 slagen draaien (4takt) en dan weer controleren.

Oh ja, :idea: Gewoon de radiateur losmaken aan de onderkant anders loop je klooien met de deksels.

suc6

Plaats reactie