Elektrisch probleem?!

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Pim

Elektrisch probleem?!

Bericht door Pim » 23 apr 2008, 09:13

He bikers van Nederland,

Ik heb sinds een jaartje nu een GL1100 Interstate uit `81. Gekocht via marktplaats en liep vorige zomer als een zonnetje, Ik was er geweldig blij mee. Soms met het starten kreeg de startmoter de motor niet eens 1 keer in het rond. Maar als je het dan nog eens probeerde deed hij het wel en liep dan vrijwel gelijk.

Gisteren had de accu helemaal opgeladen en monteerde deze weer terug na zijn winterslaapje, 4 nieuwe bougies erin gestopt. de Gouden vleugel starte maar binnen de kortste keren heel veel blauwe rook uit de uitlaten.

Benzinekraan dichtgedraait, was het na enkele momenten weer normaal. Toen ongeveer 1 km gereden maar toen hij begon te hakkelen de kraan weer open en weer die blauwe rook zodat ik de kraan weer dicht draaide en het de motor liep weer lekker en trok goed.

Na ongeveer 2 uur viel me vleugel uit. Starten....helemaal dood. Alleen het startrelais tikte bij het indrukken van de startknop.

Waar moet ik het nou zoeken en zullen beide probleempjes nu met elkaar te maken hebben. Zelf heb ik het idee het niet in de motor zelf ligt maar in het elektrische gedeelte maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.

Help alle tips zijn van harte welkom, want het is zulk mooi weer....snik :cry:

Pim

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Bericht door japie de cipier » 23 apr 2008, 17:53

beste Pim, je weet in ieder geval je relai te vinden, als je daar de rubberkap af haalt, zie je er twee boutjes uit komen dan moet je het kontact aan zetten en dan met een dikke stroomdraad, [schroevendraaier] ze eens [kort] verbinden wellicht dat je startmoter dan gewoon rond draait. als dat het geval is moet je denken aan een ander relai en let dan bij het monteren dat je de draaden NIET VERWISSELD ANDERS SMELT ER ERGENS WEL WAT WEG. [eigen ervaring :oops: ].

groet Jaap
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 02 mei 2008, 21:55

Hoi Pim,

Welkom op het forum :roll:

Lijkt mij het eerst eens naar je stroomvoorziening te kijken, Accu, lading, start gedeelte.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Plaats reactie