Dag mensen,
ik heb een 1100 uit 1981, 93000 miles gelopen.
Ik heb startproblemen, niet bij eerste start, maar later, als de motor warm is geworden, bijvoorbeeld na tanken is dit knap lastig.
De accu is goed (getest). M'n dealer (ten Kate Nieuwleusen) zegt: probleem in de startmotor zelf. Mogelijk koolborstels of anders vervuiling.
Door warmte mogelijk uitzetten wikkelingen, waarna onderling kontakt en minder capacitiet/stroomverlies.
Mochten nieuwe koolborstels en/of goed schoonmaken niet helpen dan een nieuwe -dure- startmotor.
Dus.... werk aan de winkel.
Mensen, ik twijfel niet aan de juistheid van dit advies,maar.. heeft iemand nog ander suggesties??
sjoerd.
startprobleem
Re: startprobleem
jouwsma schreef:Dag mensen,
ik heb een 1100 uit 1981, 93000 miles gelopen.
Ik heb startproblemen, niet bij eerste start, maar later, als de motor warm is geworden, bijvoorbeeld na tanken is dit knap lastig.
De accu is goed (getest). M'n dealer (ten Kate Nieuwleusen) zegt: probleem in de startmotor zelf. Mogelijk koolborstels of anders vervuiling.
Door warmte mogelijk uitzetten wikkelingen, waarna onderling kontakt en minder capacitiet/stroomverlies.
Mochten nieuwe koolborstels en/of goed schoonmaken niet helpen dan een nieuwe -dure- startmotor.
Dus.... werk aan de winkel.
Mensen, ik twijfel niet aan de juistheid van dit advies,maar.. heeft iemand nog ander suggesties??
sjoerd.
Hallo joerd
Jouw verhaal deed me aan het onze denken, ook wij kampten met dat probleem en hebben in eerste instantie koolborstels laten vernieuwen.
Dat resuleetrde dat het ong driekwart jaar goed was, meestal als de koolborstels versleten zijn, is ook de centrale as versleten cq ingesleten is.
We hebben dus uiteindelijk een nieuwe strartmotor laten zetten en waren rond de 200 euro kwijt inclusief opzetten.
Re: startprobleem
Inmiddels ondernomen acties:
1. -schoonmaken, solderen aansluiting in startmotor: stroomkabel (los);
echter: probleem niet opgelost.
2. opnieuw een soldeeractie, nu bij verbinding koolborstels: echter: probleem niet opgelost.
(probleem bleef, alsof de hele accu in 1 startpoging geheel werd leeggetrokken)
3. toen maar een nieuwe accu aangeschaft.
Resultaat: starten en lopen
1. -schoonmaken, solderen aansluiting in startmotor: stroomkabel (los);
echter: probleem niet opgelost.
2. opnieuw een soldeeractie, nu bij verbinding koolborstels: echter: probleem niet opgelost.
(probleem bleef, alsof de hele accu in 1 startpoging geheel werd leeggetrokken)
3. toen maar een nieuwe accu aangeschaft.
Resultaat: starten en lopen
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
lekker zo,n dealer, als hij niet eens een accu kan door nemen.
zo ben je nog wel even zoet met de karweitjes want je gaat er niet van uit dat je dealer het ook mis kan hebben.
zo ben je nog wel even zoet met de karweitjes want je gaat er niet van uit dat je dealer het ook mis kan hebben.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad