Olie peilen GL 1100

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
BolleGijs
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2007, 20:18
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Doesburg

Olie peilen GL 1100

Bericht door BolleGijs » 18 nov 2007, 19:38

:( :(

Wie oh wie kan helpen bij het volgende probleem. Het lukt me in geen mogelijkheid om olie te peilen. Misschien wel met een man of drie (een motor schudden, een bijlichten en een kijken naar het niveau). Is geen optie nu heb ik begrepen dat er hulpmiddelen waren om dit te vereenvoudigen. Wie heeft daarvan een idee of kan helpen. Heb een GL1100 van 1983(5) en in 1995 ingevoerd uit Canada. Groetjes

Huub



:lol: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Olie peilen GL 1100

Bericht door RonalT » 18 nov 2007, 19:42

BolleGijs schreef::( :(

Het lukt me in geen mogelijkheid om olie te peilen. Misschien wel met een man of drie (een motor schudden, een bijlichten en een kijken naar het niveau).
Je ben niet erg duidelijk. Ik neem aan dat ook een 1100 van een peilstokje is voorzien. Dit kan je eruithalen en dan kijken of er olie aan kleeft. Dat is het olielpeil.
Of er zit een kijkglaasje in het blok, ook daardoor moet je olie zien.

Is het volgens deze dingen niet te zien, dan zit er gewoon te weinig olie in je blok.

Of is er nog een andere manier om olie te peilen? :o
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

BolleGijs
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2007, 20:18
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Doesburg

Re: Olie peilen GL 1100

Bericht door BolleGijs » 18 nov 2007, 20:37

Goudvleugeltje schreef:
BolleGijs schreef::( :(

Het lukt me in geen mogelijkheid om olie te peilen. Misschien wel met een man of drie (een motor schudden, een bijlichten en een kijken naar het niveau).
Je ben niet erg duidelijk. Ik neem aan dat ook een 1100 van een peilstokje is voorzien. Dit kan je eruithalen en dan kijken of er olie aan kleeft. Dat is het olielpeil.
Of er zit een kijkglaasje in het blok, ook daardoor moet je olie zien.

Is het volgens deze dingen niet te zien, dan zit er gewoon te weinig olie in je blok.

Of is er nog een andere manier om olie te peilen? :o
Neen de 1100 die ik heb heeft alleen een kijkglas. Dat is erg moeilijk zien. Ik heb begrepen dat en motorrijders zijn die aan voorzijde van blok een buisje hebben gemaakt die als communicerendvat dienst waarin een peilstokje kan geschoven worden. Door dan eenmaal goed olie op niveau te brengen kan daarna het makkelijk dmv die zelf aangebrachte peilstok worden afgelezen. Het betreft een holle bout waarin een metalen buisje zit verwerkt.
Groetjes

Huub.

Greenwing
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 apr 2006, 19:24
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Buitenpost (Fr.)

Olie Peilen

Bericht door Greenwing » 19 nov 2007, 14:50

Op een vlakke ondergrond op de middenbok zetten, dan moet je olie in het kijkglaasje zien, anders -voordat je weer gaat rijden- bijvullen. Niet te veel in één keer en telkens even wachten om de olie te laten zakken. Darna opnieuw peilen, totdat deze op peil is.

vr.gr.

Greenwing

Old Beauty

Re: Olie peilen GL 1100

Bericht door Old Beauty » 23 nov 2007, 19:51

Heb geprobeerd om je een pb (privé bericht) te sturen maar zie dat de mail in de wachtrij blijft staan (??). Ik kan je misschien verder helpen maar wil je mij dan even je email adres sturen dan stuur ik jou een naam en telefoonnummer.

Groet, Old Beauty
BolleGijs schreef::( :(

Wie oh wie kan helpen bij het volgende probleem. Het lukt me in geen mogelijkheid om olie te peilen. Misschien wel met een man of drie (een motor schudden, een bijlichten en een kijken naar het niveau). Is geen optie nu heb ik begrepen dat er hulpmiddelen waren om dit te vereenvoudigen. Wie heeft daarvan een idee of kan helpen. Heb een GL1100 van 1983(5) en in 1995 ingevoerd uit Canada. Groetjes

Huub



:lol: :lol:

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 24 nov 2007, 11:48

als het kijk glaasje te donker is zit er een schroefje op die je kan draaien
die maakt het glaasje schoon aan de binnenkant en dan zie je ook de 2 streepjes staan voor het vullen. dat moest ik ook regelmatig doen bij m`n gl 1100 bij slecht zicht even een lampje gebruiken.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

jos
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Oirsbeek

Bericht door jos » 18 feb 2008, 11:22

kijk eens bij technische onderwerpen gl 1000

denk dat daar een oplossing voor je bijstaat

gr jos
goldwing 1200 aspencade,84

Plaats reactie