kosten gl1100 motorblok revisie.


Technische vragen, tips, trucs, enz.

kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor leendertknoester » 18 Sep 2016, 16:57

Beste wingers,

Al mijn kleine olielekkages zijn verholpen.
Maar ik wist wel dat mijn 1100tje uit 1980 wat olie lust.
Nu ben ik afgelopen vrijdag naar de Ardennen gereden en zaterdag weer terug gekomen ongeveer 640 kilometer gereden.
Het was een heerlijk ritje.
Vandaag ging ik het oliepeil controleren en tot mijn grote verbazing ging er bijna 1,8 liter in.
Had hem natuurlijk voor de rit al gecontroleerd en bijgevuld.
Dit is niet echt normaal en goed voor het blokje.
Dus mijn vraag is:
Weet iemand wat een motorrevisie kost?
Of zal ik hem eerst laten nakijken of een revisie nog wel zin heeft.

Ik ben zelf wel handig maar ik heb niet de ruimte en de goede know how om het blok te splitsen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes Leen
leendertknoester
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Apr 2016, 19:58
Type Goldwing: GL1100

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor GL-1000 » 20 Sep 2016, 08:27

Da s zat olie.

De goedkoopste klap zou zijn de klepsteelrubbers. Nadeel als je geen tooltje hebt dat de koppen eraf moeten. Stelen/geleiders kan ook. Moeten ze er zeker af. Zuigers/veren word aardig duurder. Boren/honen meen zo n 5 a 600 euro. Dan nog de overmaat zuigers en veren erbij. Moeten alle 4 he?......

En.....wat kom je verder tegen als ie los is he? K noem maar iets, transmissieketting, geleiders, transmissiedemper/ dynamodemper.

T blok loshalen is opzich......geen erg moeilijke opgave. En je kunt weer tijden verder!!

Suc6...
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor peter » 20 Sep 2016, 09:15

Ik zou eerst eens langs iemand gaan die compressie kan meten, die kan inschatten hoe de zuigerveren zijn. Een specialist zoals Koldt kan ook vast wel horen hoe je lagers zijn en als beide goed zijn zouden misschien alleen de koppen eraf moeten om even de kleppen te slijpen en nieuwe rubbertjes erop te zetten. Dan ben je klaar voor een paar honderd euro. Moet het hele blok open en alles gereviseerd worden dan wordt het wel erg duur en dat is een 1100 niet waard. Beter is dan om een ander blok te zoeken en het risico te nemen.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6457
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor cooper » 20 Sep 2016, 19:19

peter schreef:... Moet het hele blok open en alles gereviseerd worden dan wordt het wel erg duur en dat is een 1100 niet waard...


Waarom zou een 1100 dat niet waard zijn Peter, er zijn er hier enkelen aanwezig die massa's € in een 1000 stoppen ! :D
Het is maar net wat hij voor jezelf waard is, een 1000€ investeren in je blok vindt ik verstandiger dan voor 2000€ een andere motor kopen waar je volgend jaar mss. tegen dezelfde miserie aanloopt. :?
Maar ja ik ben dan ook maar een dom zuiderbuurtje hé ! :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Gebruikers-avatar
cooper
 
Berichten: 1429
Geregistreerd: 10 Aug 2010, 12:53
Woonplaats: Nijlen (Belgie)
Type Goldwing: GL1500

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor peter » 20 Sep 2016, 20:29

Door de tijden heen is de 1100 altijd een ondergeschoven kindje geweest. Sowieso kort in productie geweest. Maar iets beter dan een gl1000 en weer minder dan de 1200 qua rijden. In de markt zie je dat een 1000 meer waard is dan de 1100 en dat geld ook voor de 1200. Op de bekende marktplaats sites kom je ze voor erg weinig tegen.
Tegen de tijd dat we klaar zijn met restaureren van de duizendtjes gaat de markt pas de 1100 ontdekken en weer later de 1200. (Plane jane uitgezonderd, die stijgt nu al in waarde)

Overigens heb ik de 1100 destijds naar volle tevredenheid gereden en pas met meer dan genoeg kilometers weggedaan.

Wat betreft dom zuiderbuurtje zou ik dat in jou geval zeer zeker niet willen roepen :lol: jij weet inmiddels ook wel hoe het werkt met je wing ervaring :lol:
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6457
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor leendertknoester » 20 Sep 2016, 22:12

Super bedankt voor de reacties.
Ik ga binnenkort wel even compressie laten testen.
En dan kom ik wel weer terug met de info.

Maar wat voor tooltje heb je nodig om de kop er af te halen?

Groetjes Leendert
leendertknoester
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Apr 2016, 19:58
Type Goldwing: GL1100

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor peter » 21 Sep 2016, 08:29

Gewoon huis tuin en keuken gereedschap.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6457
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor GL-1000 » 21 Sep 2016, 10:47

Als je alleen de klepsteelrubbers wil/moet doen heeft bv Koldt daar n tool voor gemaakt om de koppen te kunnen laten zitten. Scheelt pakkingen en.....n hoop tijd...

Koppen demonteren idd met "gewoon" gereedschap...n handig gemaakt 10mm ringsleuteltje om de klepdekselbout los te halen bij de radiator.....is ook handig. Niet noodzakelijk...
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor koltd » 26 Sep 2016, 19:27

Kom vrijblijvend langs in rotterdam
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl
koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 16 Jul 2008, 23:00
Woonplaats: rotterdam
Type Goldwing: GL1000

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor leendertknoester » 27 Sep 2016, 19:57

Super. Dat kom ik zeker een keer doen.
Maar de compressie is gemeten door een kennis.
Rechts 7 en een beetje.
Links 8.

Ik denk dat ik maar moet gaan rijden met kan olie in de koffer.
En sparen.

Groetjes
leendertknoester
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Apr 2016, 19:58
Type Goldwing: GL1100

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor leendertknoester » 27 Sep 2016, 20:32

Dit zijn de waardes voor de meest slechte per kant.
leendertknoester
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Apr 2016, 19:58
Type Goldwing: GL1100

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor leendertknoester » 02 Okt 2016, 15:42

Hallo,

Vraagje,
Kan je als je de carterdeksel eraf haalt.
De zuigers van binnen naar buiten duwen?
Eerst maak je wel de drijfstangen los van de krukas.
Is dit mogelijk?
leendertknoester
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Apr 2016, 19:58
Type Goldwing: GL1100

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor peter » 02 Okt 2016, 17:19

Kort en krachtig......... Je hebt geen carterdeksel :!:

Blok uitbouwen en in tween splitsen.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6457
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor benben » 04 Okt 2016, 12:39

pfffffffffffff tsja........... hier gaat het net zo.....plus dat ik van t weekend mn koppakking heb stukgereden. (lokale mistbank)
ik ben ernstig in twijfel of ik nog door moet gaan met mn naakte wing. de how to do is opzich duidelijk, maar ja , weer een uitdaging....nog nooit eerder gedaan.
mijn seizoen zit dr voorlopig op......helaas
benben
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 19 Apr 2016, 14:17
Type Goldwing: GL1100

Re: kosten gl1100 motorblok revisie.

Berichtdoor GL-1000 » 07 Okt 2016, 08:28

K zou eerst s n sleutelboek aanschaffen, dan zien of je t ziet zitten....
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Volgende

Terug naar GL1100

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast