Pagina 1 van 1

9 jaar stilstand benzine in oliecarter

Geplaatst: 10 jul 2016, 18:04
door Gert-Jan
Hallo,

Ik heb een goldwing gl1100 die al een hele tijd stil heeft gestaan. om te kijken of de zuigers nog los zaten heb ik de bougies verwijderd en in de versnelling proberen de motorfiets vooruit te drukken. dit ging erg zwaar en er spoot benzine uit 1 van de cilinders! daarna heb ik de olie uit de motor laten lopen, echter was dit meer een benzine/olie mix. ( spoelde er lekker snel uit ) hier opnieuw olie in gegoten en het hele geheel bewoog een stuk soepeler. Nu ben ik toch van plan om de motor ( deels ) te reviseren. en heb daarbij het motorblok gedemonteerd en 1 cilinderkop gedemonteerd. Dit leek op het eerste oog nog best aardig. De andere kant zal ik ook maar doen voor de zekerheid.

Nu heb ik nog een aantal vragen:

Tot hoever zal ik het motorblok moeten demonteren? ( krukas versnellingsbak etc )
De riemen zijn 9 jaar geleden vervangen en hebben daarna net 1000 kilometer gelopen. Deze vervangen ivm ouderdom?
Dit is mijn eerste motorblok met cardanas. hier heb ik dan ook nog geen ervaring mee. Deze leek vrij droog te staan. Moet hier nog speciale aandacht naartoe ( afgezien van molybdeenvet? )

Verder nog dingen die ik zeker moet doen/ of juist niet?

Alvast bedankt!

Gert-Jan

Re: 9 jaar stilstand benzine in oliecarter

Geplaatst: 10 jul 2016, 19:58
door Bugje
Hallo Gert-jan.

Leuk project, de distributie riemen zou ik zeker vervangen nu je de boel toch los hebt liggen.
Ik heb ze bij de 1500 vervangen door riemen van Gates, nog geen € 15,- per stuk.
Origineel stuk duurder. de spanrollen heb ik niet vervangen, volgens de expert's niet nodig.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld :o
Van de 1100 weet ik niet zo veel, je zult nog wel vele reactie,s en adviezen krijgen.

Veel plezier en succes.

Gr Rob.