Gl1100 1983 rookt aan linker cilinder (s)


Technische vragen, tips, trucs, enz.

Gl1100 1983 rookt aan linker cilinder (s)

Berichtdoor Davidvb4 » 19 Apr 2016, 17:42

Hallo,

Allereerst wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben David Bouwmeester en kom uit Zwolle. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat me schoonvader onlangs een Honda Gl1100 uit 1983 heeft aangeschaft.

Zelf heb ik ervaring met andere Honda's maar nog niet met de Goldwing.
Zelf heb ik al aan brommers en motoren gesleuteld van een lampje verwisselen tot helemaal opknappen, maar mijn schoonvader is niet zo technisch.

We zitten met het volgende probleem:
De Goldwing rookt behoorlijk aan 1 of 2 van de linker cilinders.
De motorfiets lijkt altijd goed onderhouden te zijn, start meteen en loopt goed.
De motor heeft waarschijnlijk een aantal jaar niet meer of amper gereden. er is wel een factuur aanwezig van een kleine beurt vorig jaar.
Na starten kwam er wat lichte rook uit, maar dit vond ik niet heel vreemd na langere stilstand. Echter Na een stuk rijden naar huis kwamen er flinke witte wolken uit zetten en hebben we besloten de motor op een aanhanger te vervoeren.
later thuis nog eens bekeken en het gekke vind ik dat hij bij koude start heel iets walmt, maar daarna eigenlijk niet zoveel. Ook niet bij verhoogd gas. Zodra de temperatuur iets oploopt begint hij dus te roken . het lijkt blauwig te zijn dus ik verdenk verbranding van olie.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit een bekend euvel van de GL1100 en wat raden jullie aan om (en evt Hoe) te controleren om de rook te herleiden zonder de motor te demonteren.

Alvast bedankt.
Groeten David Bouwmeester
Davidvb4
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 Apr 2016, 17:26
Type Goldwing: GL1100

Re: Gl1100 1983 rookt aan linker cilinder (s)

Berichtdoor Wingman Henk » 19 Apr 2016, 18:24

Het lijkt verdacht veel op de koppakking
Wingman Henk
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 Jun 2015, 22:11
Type Goldwing: GL1500

Re: Gl1100 1983 rookt aan linker cilinder (s)

Berichtdoor peter » 19 Apr 2016, 19:21

Vrees dat de koppakking eruit ligt. Wordt de motor warm bouwt hij druk op in het koelsysteem. Dan gaat hij harder lekken op de cilinder. Het is niet veel werk want je kan er goed bij.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P (laatste update 07/10/17)
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6622
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800


Terug naar GL1100

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast