GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .


Technische vragen, tips, trucs, enz.

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor motorfan » 21 Sep 2017, 17:05

Zo, vandaag de kuipruit even 5 cm ingekort. Zat steeds op de rand te kijken.
Meteen even geprobeerd en dat rijd een stuk relaxter.
Heb hem vanmiddag richting de 50.000 km gereden en er zijn geen rare problemen te voorschijn gekomen.
Nou ja, 1 dan, maar dat probleempje is altijd al aanwezig geweest.
De knipperlichten beginnen pas na zo'n 20 km wakker te worden.
Bij koude motor werken ze niet. Heb alle contacten al gereinigd en ingespoten dus denk dat het toch de
clignoteur zelf is.

Conclusie na 1 jaar sleutelen en 5000 km rijden: HIJ MAG BLIJVEN :D

Binnenkort het blok nog een keer lichtjes flushen en nieuwe olie en filter en gaan met die banaan .... 8) .....
motorfan
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 25 Mrt 2016, 16:28
Woonplaats: Helmond
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor motorfan » 25 Dec 2017, 14:40

Tijdje geleden bij Ger in Oss een andere clignoteur gehaald maar geen verbetering.
Knipperlichten hebben echt een "ochtendhumeur".
Hoe kouder het weer, hoe langer ik moet rijden voor de knipperlichten beginnen te werken.
Toch merkwaardig. We zoeken verder maar ben wel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt.
Dus tot de oplossing gevonden is, is het gewoon ouderwets "hand uitsteken" :lol: .
motorfan
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 25 Mrt 2016, 16:28
Woonplaats: Helmond
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor Cas » 25 Dec 2017, 16:59

motorfan schreef:Tijdje geleden bij Ger in Oss een andere clignoteur gehaald maar geen verbetering.
Knipperlichten hebben echt een "ochtendhumeur".
Hoe kouder het weer, hoe langer ik moet rijden voor de knipperlichten beginnen te werken.
Toch merkwaardig. We zoeken verder maar ben wel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt.
Dus tot de oplossing gevonden is, is het gewoon ouderwets "hand uitsteken" :lol: .


Dat komt door het vet dat in de schakelaars zit. Met het dalen van de temperatuur gaat ook het vet dikker worden en duurt het ook langer voordat de contacten elkaar raken.
De enige goede oplossing is de schakelaars open maken, het vet verwijderen en WD40 er in spuiten oid.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 519
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor RonalT » 25 Dec 2017, 17:20

Je kan het ook anders lezen.
In het begin van een rit werken de richtingaanwijzers niet en later doen ze het wel.
Dan zou het weer niets met dat vet te maken hebben want tijdens het rijden worden de stuur-schakelaars niet warmer
Laatst gewijzigd door RonalT op 26 Dec 2017, 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11862
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor Cas » 25 Dec 2017, 17:29

RonalT schreef:Je kan het ook anders lezen.
In het begin van een rit werken de richtingaanwijzers niet en later doen ze het wel.
Dan zou het weer niets met dat vet te maken hebben want tijdens het rijden worden de stuur-schakelaars niet wanneer

Het ligt toch echt aan het vet, gewoon het vet eruit halen, baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb het probleem zelf ook gehad. Het vet dat er vanaf fabriek ingaat gaat na verloop van jaren een dikke troep worden waardoor de contacten vertraagd gaan werken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 519
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor motorfan » 26 Dec 2017, 18:15

Oke, bedankt voor de info. Hier had ik nog niet aan gedacht en dus het proberen waard.
Heb de schakelaars wel al eens ingespoten met WD40 maar dat zal hard geworden vet ook niet oplossen.

Maar zijn deze schakelaartje wel open te maken?

Dat zie ik dan mogelijk wel als ik het handvat openmaak en kan dan ws. voor en na de schakelaar meten of die stroom doorlaat.
motorfan
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 25 Mrt 2016, 16:28
Woonplaats: Helmond
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Berichtdoor motorfan » 28 Dec 2017, 21:11

Vanmiddag even de schakelaar opengemaakt en dat zag er goed uit. Het geheel goed ingespoten met WD40 en toen weer gemonteerd.

En, dus vergeten ff te meten of ook daar stroom te ontdekken was :oops:

Zal toch weer open moeten maar dat is enkele minuten werk.
De knipperlichten doen het in ieder geval nog niet. :evil:

We hebben nog een hele winter voor ons om alleen dit probleempje op te lossen.
De rest werk allemaal perfect.

Moet lukken en anders maar een keer bij Ger koffie gaan drinken :lol:
motorfan
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 25 Mrt 2016, 16:28
Woonplaats: Helmond
Type Goldwing: GL1100

Vorige

Terug naar GL1100

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast