startmotor gl 1100 heeft geen zin meer

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
harold

startmotor gl 1100 heeft geen zin meer

Bericht door harold » 05 aug 2007, 11:01

Wie o wie, kan een tipje van de sluier oplichten..
mijn wing van 1981 heeft een stratprobleem, hij starte altijd al een beetje haperig, maar geen problemen...
tot enkele dagen geleden. heb de startmotor eraf gehaald en een contact was afgebroken, deze weer gesoldeerd en ervanuit gaan dat hij het weer zou doen.. geprobeerd maar een paar keer gaf hij een slinger maar het was snel over, andere accu erbij gezet, maar weer het zelfde, nu hoor je alleen maar het startrelais tikken, ben heel even de kluts kwijt nu... want ik weet het niet meer.. wie heeft nog een suggestie..

jongens bedankt alvast en hoop dat we nog een paar moooie dagen overhouden, om te rijden

groet harold

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Bericht door frank's » 12 aug 2007, 21:14

harold
Als relais wel klikt lijkt het erop dat je of niet genoeg stroom hebt of je startmotor staat op een verkeerd stukje segment, probeer eens je motor in versnelling [2e] zonder contact aan zet hem weer in vrij en probeer het nog eens dat hielp bij mijn 1100 soms. al is het wel een tijd geleden
frank

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 11 okt 2007, 20:26

dit heb ik ook eens gehad met een GL 1000, lagerbussen versleten, nieuwe erin en het euvel was opgelost

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 11 okt 2007, 20:37

yep...grote kans dat de lagerbussen uitgesleten zijn, vroeger meegemaakt met starter van koekblik!

peter

Bericht door peter » 12 okt 2007, 11:54

Zelf solderen werkt meestal niet, de plaats waar jij hebt gesoldeert wordt meestal zo zwaar belast dat de boel weer los laat. :cry:
Ik zou op zoek gaan naar een gereviseerde start motor dan speel je op zeker. Bij GL Parts hebben ze vast zo'n ding liggen voor een zacht prijsje.

Kijk maae even onder links

Plaats reactie