Pagina 1 van 1

linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 20 nov 2015, 11:22
door hobbelduif
Het project heeft even stil gelegen maar ben inmiddels van:

Afbeelding

Afbeelding

naar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij loopt ook al weer. Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee. Ik denk zelf dat het aan de bougiekabel/kap ligt.
Heeft iemand toevallig nog een kap of kabel liggen. Of kan ik er zelf gewoon een nieuw stuk kabel opzetten?

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 20 nov 2015, 19:09
door harmdeboer
Heb jij de kabels bij het blok losgehad?
Kijk anders even de stekkers van de onstekingstiming / pulsgever na... die gaan naar de bobine en dan naar je bougie...

Het kunnen ook je vonkversterkers zijn okki... (vierkant 3 bij 3 blokje 1 per bobine!)

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 22 nov 2015, 08:30
door hobbelduif
Alles is uit elkaar geweest. Kabelboom en alle toebehoren. Okki's zijn vervangen door nieuwere types met rode ommanteling. De oude waren weggesmolten.

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 22 nov 2015, 08:32
door hobbelduif
Als hij start dan loopt hij op 3 cilinders. Als ik gas bij geef dan komt de 4e erbij. Bij gas terug valt er een cilinder uit. Heel vreemd.

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 22 nov 2015, 11:01
door cooper
hobbelduif schreef:Als hij start dan loopt hij op 3 cilinders. Als ik gas bij geef dan komt de 4e erbij. Bij gas terug valt er een cilinder uit. Heel vreemd.
Tja, ze waren destijds hun tijd al ver vooruit hé wat betreft brandstofbesparing die Goldwings. :D
Nee sorry, was een grapje. Hopelijk is het probleem vlug gevonden en simpel te verhelpen. :?

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 23 nov 2015, 00:27
door rudolphwolven
Betr:.....Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee.

Lijkt er op dat de betr. cil. alleen tijdens "stationnaire fase" niet werkt.........is het kanaaltje v.d. stat. regelschroef (die waarop zwart dopje hoort) wellicht verstopt o.i.d ?
Als de stat. regelschroef namelijk cpl "in" is gedraaid werkt de betr. cil. immers ook niet vanwege tekort aan brandstof/lucht....
.....zie plaatje "Leerlaufgemischweg"-->>> "pilot screw".
Bij toerental verhogen dwz. in de volgende fase (2.000-3.000 tpm) werkt/verloopt alles voornamelijk via de hoofdsproeiers; dat circuit werkt dus wel voor deze cil......ligt dus niet voor de hand dat het een ontstekingskwestie zou zijn, maar lucht/brandstof mengselkwestie.
(Tip ???) :.....draai pilotscrew er geheel uit (let op het spiraalveertje) en spuit het betr. circuit "door" met remmenreiniger o.i.d.......een paar maal lang en ook een paar maal "pulsgewijs"; gebruik lang slangetje op de spuitkop van de spuitbus......let op ! veel doeken er om heen; de carb loopt snel over......geen sjekkie draaien/roken bij je motor daarna....
mvg, Ruud

PS: Basisinstelling pilot screw voor de GL1100 is dichtdraaien en dan 1,5 omw. uitdraaien......van daaruit fijnregelen in/uit......

Afbeelding

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 23 nov 2015, 08:13
door hobbelduif
Ik zal het eens proberen. Dank je voor de tip.

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 05 dec 2021, 17:09
door Karpermat
Donders lees .1.5 slag terug draaien..
Kreeg bij een motorzaak 2 slagen als raad .wat zijn de gevolgen hier van. Nu heb ik ook zwarte bougies

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 05 dec 2021, 19:21
door DonvanVliet
Carbs er af en reinigen. Daarvoor moet je het hele spul uit elkaar halen anders is alle moeite voor niks. Dat betekent ook het Plenum splijten (die grote bak waar je luchtfilterhuis op staat). Alle o-ringen in die carbs wisselen voor nieuwe. Vervang onderdelen waar nodig. Haal die 4 pucks uit de vlotterkamers, daar zitten hele kleine kanaaltjes onder. Stel je vlotterhoogtes af etc. Laat niets aan het toeval over met die dingen. Ga secuur te werk. Beter over een maand klaar als lekker snel over een dag. Gebruik een waterpik om te kijken of kanalen open zijn, tand ragers, luchtspuit, wd40 met een rietje, brakeclean...........whatever.
Reviseren dus. Dat doe je niet half.

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 05 dec 2021, 20:47
door Karpermat
Mijn excuus dat ik mee lees en ook wil leren hier op de forum en hier op in haak maar niet voor wil kruipen . Het antwoord van Don ..gaat die over mijn bericht ?.
Ik heb de carbarateur ultrasoon laten reinigen en zelf weer gemonteerd.plus enkelen onderdelen vervangen . Maar toch .ben ik ook maar een hobbyist

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 05 dec 2021, 21:09
door DonvanVliet
Zijn die carbs uit elkaar geweest. Ultrasoon reinigen is geen wondermiddel.

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 17 dec 2021, 21:16
door Karpermat
Nee niet alle O ringen zijn vervangen als je dat bedoel .bij de motorzaak waar ik dat heb laten doen.zei dat hoefde niet.
Was dat een goede raad. Nu twijfel ik.want hij zei pilot srew 2 slagen dat had 1.5 moeten zijn.
Maar als de carbarateur er op.de plaats zit kan ik ook zo er bij komen .Is het verstandig om daar aan te draaien tijdens het af stellen met de vacuummeters

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 17 dec 2021, 21:27
door DonvanVliet
Doen wat ik ik heb gezegd.

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Geplaatst: 18 dec 2021, 10:14
door peter
Als hij altijd goed gelopen heeft zit waarschijnlijk je stationairsproeier dicht. Eerst je daadwerkelijke probleem vinden en dan besluiten wat te doen. Reviseren is een goed idee maar kan ruim overdreven zijn als je niet weet wat er aan de hand is. Wat betreft de luchtschroeven, die kan je altijd verstellen. Eigenlijk moet je er een co2 meter aanhangen om te bepalen hoe ze moeten staan maar meestal is in buurt van het aantal voorgeschreven slagen voldoende.

Eerst uitvinden wat er aan hand is dus. Misschiien is het iets heel simpels zoals een verstopte sproeier of een vlotter die hangen blijft.