goedendag kan iemand mij helpen ik heb een gl1100 uit 1980 maar tikt bij stationair toerental bij hoger toerental is de tik weg blok staat echt te bokken.
heb al olie ververst kleppen nagekeken filters vervangen bobine vervangen en bougies.
op youtube heb ik deze gevonden die hetzelfde doet
youtu.be/w6PRKsgZkdw
gl1100 bokt bij stationair
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2014, 13:18
- Type Goldwing: GL1100
Re: gl1100 bokt bij stationair
Natuurlijk is het moeilijk om een diagnose te stellen via een filmpje maar als ik het zo hoor zou ik denken dat er 1 cilinder niet mee loopt. Even starten en aan de praat houden. Uitzetten en voorzichtig voelen aan je uitlaatbochten. Eentje is er waarschijnlijk koud. Dan kijken of de bougie wel goed vonkt op de cilinder en kijken of de bougie nat is of iets dergelijk. Is hij droog dan krijgt de cilinder geen brandstof en moet je de carburateurs schoonmaken. Vonkt hij echt niet dan begin je bij de bougiedop. Druk de bougie in een andere dop en kijk of hij vonkt. Vervang eventueelde bougiedop en op die manier steeds een stapje verder opzoek naar de oorzaak. Eerst uivogelen om welkecilinder het gaat.
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: gl1100 bokt bij stationair
Weet haast wel zeker dat er een lager uitligt