Goedendag.
In mijn 1100 met zijspan zit een zware accu. Soms laad die wel en soms laad die niet op. Het kan soms zijn dat ik maar 11 volt op de accu heb, startermotor krijgt hem niet rond. Na een tijdje kan ik toch starten en de ene keer kan ik meten wat ik wil, maar niets. Even later jahoor volop laden 14,5 volt. Accu is getest en goed. Waar moet ik zoeken?
Accu
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Accu
Zorg eerst dat je massakabel goed contact maakt op een schoon oppervlak en goed vast zit. De stekker die van je dynamo komt loshalen en de de contacten bekijken of ze niet geoxideerd zijn etc. En zo zijn er zat punten om uit te sluiten. Accupolen schoon en vast....
- mucha
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Estoi. Portugal
Re: Accu
Okay.
Verschillende punten nagekeken, ingevet en schoongemaakt.
Nu wil ik de startmotor demonteren.
Bij de 1100 zou heel gemakkelijk moeten zijn. Spanning eraf, kabel eraf, schakelpedaal eraf, 2 bouten van startmotor uitgedraaid, en hij is los, maar toen.......ik krijg hem maar een klein stukje uit het blok. En dan voel je ook dat ie ergens vast zit. Dit is zo frustrerend. Heb het zo vaak bij een 1200 gedaan. Wat zie ik hier over het hoofd?
Verschillende punten nagekeken, ingevet en schoongemaakt.
Nu wil ik de startmotor demonteren.
Bij de 1100 zou heel gemakkelijk moeten zijn. Spanning eraf, kabel eraf, schakelpedaal eraf, 2 bouten van startmotor uitgedraaid, en hij is los, maar toen.......ik krijg hem maar een klein stukje uit het blok. En dan voel je ook dat ie ergens vast zit. Dit is zo frustrerend. Heb het zo vaak bij een 1200 gedaan. Wat zie ik hier over het hoofd?
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
- mucha
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Estoi. Portugal
Re: Accu
Probeer iets duidelijker te zijn. Span met achterstallig onderhoud gekocht, veel ververst en vernieuwd. Loop ook geweldig. Maar als de motor warm is, krijgt die de startmotor niet rond, ondanks voldoende stroom (45AH)
In 2009 is volgens oud factuur een gereviseerde startmotor geplaatst. Deze zat maar met 1 bout vast. Bij demonteren komt die ca 1 a1/5 cm eruit en zit dan metaal op metaal.
Kan de inkeping van O ring zien, maar betwijfel of er wel 1 op zit. Hij wil er NIET uit.
In 2009 is volgens oud factuur een gereviseerde startmotor geplaatst. Deze zat maar met 1 bout vast. Bij demonteren komt die ca 1 a1/5 cm eruit en zit dan metaal op metaal.
Kan de inkeping van O ring zien, maar betwijfel of er wel 1 op zit. Hij wil er NIET uit.
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van
Re: Accu
Normalerwijs zo de startmotor er zo uitgepakt moeten kunnen worden, echter door vuil of oxidatie zo het iets vast kunnen zitten maar met een beetje bewegen zou het toch los moeten komen.
Nu is mijn vraag dan ook is er de juiste startmotor geplaatst voor het goede bj, van de gl. Of een repro ?
Mvg, Andrewing
Nu is mijn vraag dan ook is er de juiste startmotor geplaatst voor het goede bj, van de gl. Of een repro ?
Mvg, Andrewing
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten