voorrem GL1100 1981


Technische vragen, tips, trucs, enz.

voorrem GL1100 1981

Berichtdoor goldwillem » 13 Feb 2018, 19:28

Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.


Mijn GL1100 voor rem hendel blijft sponzig? Heb eerst de hoofdrem cilinder met een nieuwe kit vervangen. Geen verbetering. Daarna een set nieuwe "stalen" remleidingen gemonteerd. Nog steeds een rem hendel die ik tegen het stuur kan trekken. Na drie/vier keer pompen word de druk wel iets beter maar kan de remhendel tot 1 cm van het stuur trekken. Is niet zoals het hoort te functieneren.
Iemand een suggestie ?
goldwillem
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 Dec 2014, 21:57
Woonplaats: Apeldoorn
Type Goldwing: GL1100

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor Cas » 13 Feb 2018, 19:41

Er zit lucht in het remsysteem, het kan erg lastig zijn om alle lucht eruit te krijgen. Wat ik altijd doe is met een grote injectiespuit (60ml) de remvloeistof vanaf de ontluchtingsnippel omhoog drukken, ik zuig het reservoir een aantal keren leeg en daarna ontlucht ik nog een keer op de normale manier net zolang totdat er helemaal geen luchtbelletjes meer uitkomen en dat kan een tijdrovend klusje zijn.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 519
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor DonvanVliet » 13 Feb 2018, 20:12

Remhendel een klein beetje intrekken achter elkaar tot er kleine belletjes uit het compensatiegaatje komen in je reservoir. Soms duurt het uren.
GL1000 KZ, 1979
DonvanVliet
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 02 Jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor goldwillem » 13 Feb 2018, 22:02

Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.


Dank voor de reacties ! Nog meer ontluchten dus. :( Ga er morgen mee aan de slag.
goldwillem
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 Dec 2014, 21:57
Woonplaats: Apeldoorn
Type Goldwing: GL1100

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor motorfan » 14 Feb 2018, 19:46

Remleiding en alles wel goed vast gezet?
Als die ergens luchttrekken kun je blijven ontluchten tot je een ons weegt maar komt het niet goed.
Ik gebruik altijd een remontluchtings apparaatje op lucht maar die moet je dan wel hebben/lenen/kopen.
motorfan
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 25 Mrt 2016, 16:28
Woonplaats: Helmond
Type Goldwing: GL1100

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor goldwillem » 14 Feb 2018, 21:51

Ben vandaag weer bezig geweest met de voor rem.

Deksel van het reservoir verwijderd, en of ik nu de rem hendel langzaam met korte slagen of lange slagen beweeg, er komen geen luchtbellen naar boven drijven. De rem hendel blijft sponzig.

Alle banjo bouten en koperen ringen zijn nieuw. Mocht er lekkage zijn, lucht naar binnen, dan verwacht ik toch ook vloeistof lekkage naar buiten. Alles is droog.

Ik weet het ff niet meer. Heb al verschillende keren bij vorige motoren aan de remmerij gewerkt, zonder problemen. De achter rem van deze GL1100, welke ik bij voorbaat ook de leiding heb vernieuwd, doet het ook perfect.

Zal op zoek gaan naar een pompje of injectie spuit, wellicht heeft dit effect.
goldwillem
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 Dec 2014, 21:57
Woonplaats: Apeldoorn
Type Goldwing: GL1100

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor DonvanVliet » 14 Feb 2018, 22:42

Zit de plunjer wel goed in je rempomp.
GL1000 KZ, 1979
DonvanVliet
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 02 Jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: voorrem GL1100 1981

Berichtdoor peter » 15 Feb 2018, 12:24

Pomp je remhandle een paar keer tot je druk hebt. Blijf hem inknijpen en draai zachtjes de banjobout bij je rempomp los. Daar krijg je dan eerst de lucht uit. Je hebt kans dat als je hem onderaan niet snel genoeg ontlucht je de luchtbel kans geeft weer omhoog te gaan. Je blijft dan tobben.

Ervanuit gaande dat de rest wel inorde is.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
In de garage: gl1800 (07), gl1000ltd (76), cb750four f2 (78), bmw z4 3.0 (03).
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6684
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800


Terug naar GL1100

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten