GL1100 opknappen, air cut off valve


Technische vragen, tips, trucs, enz.

GL1100 opknappen, air cut off valve

Berichtdoor Debuteer » 29 Nov 2017, 12:54

Beste forumleden,

ik ben al even bezig om een GL Interstate uit 1982 weer op te knappen. Momenteel ligt hij tot op het laatste schroefje uit elkaar. Een van de klussen is het schoonmaken van de carburateurs. Ze zijn al in een ultrasoon badje geweest, dit heeft ze flink opgeknapt. Nou heb ik alleen geconstateerd dat de rubbers van de air cut off valves helemaal vergaan zijn. Mijn eerste ingeving was vervangen die handel. Nou lees ik echter op internet wisselende berichten over de nut en noodzaak hiervan. Aangezien het me toch 80 euro kost voor een setje van 4 overweeg ik ook de mogelijkheid om ze weg te laten.
Zijn er andere forumleden die hier ervaring mee hebben?
Debuteer
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Sep 2017, 09:40
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 opknappen, air cut off valve

Berichtdoor motorfan » 29 Nov 2017, 17:21

Die zijn ter voorkoming van backfire bij gas dicht.
Ik weet wel dat bij auto's backfire enorme schade kan aanrichten, bv. luchtfilters die er compleet af/uitgeblazen worden.
Hoe het effect bij motoren is weet ik niet maar dat zal niet veel anders zijn. Het zit er natuurlijk niet voor niets op.
Heb zelf ook een GL 1100 Aspengade, en ook daarvan heb ik de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en ultrasoon gereinigd.
Deze Goldwing had maar liefst 23 jaar stil gestaan en daarvan waren die rubbertjes nog zeer goed en soepel en heb ze gewoon weer teruggeplaats.
Toen was de benzine toch nog van een betere kwaliteit, vandaar denk ik dat het er nog zo goed uit zag.
Inmiddels meer dan 5000 km mee gereden zonder problemen, maar daar heb jij natuurlijk niets aan.
Veel meer weet ik er ook niet van maar er zullen waarschijnlijk nog wel meer antwoorden komen van mensen die er echt verstand van hebben.
Netjes opknappen die wing want ze worden steeds zeldzamer en zeg nou zelf, zo'n GL 1100 is toch eigenlijk wel de mooiste Goldwing
die er ooit gemaakt is........... 8) ................
motorfan
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 25 Mrt 2016, 16:28
Woonplaats: Helmond
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 opknappen, air cut off valve

Berichtdoor harmdeboer » 05 Dec 2017, 12:19

echt zo'n onderdeel waar je op kan maar niet wil bezuinigen!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (2 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (2V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gebruikers-avatar
harmdeboer
GL 1200 rijder
 
Berichten: 3218
Geregistreerd: 13 Mei 2009, 19:57
Woonplaats: stevensbeek
Type Goldwing: GL1200

Re: GL1100 opknappen, air cut off valve

Berichtdoor DonvanVliet » 05 Dec 2017, 17:43

Je zal ze moeten aanschaffen. En zeg nou zelf...80 piek is niet het einde van de wereld. Als je een ouwe motor gaat opknappen kost dat geld. En honda is ook niet de goedkoopste.
GL1000 KZ, 1979
DonvanVliet
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 02 Jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000


Terug naar GL1100

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast