2 vraagjes

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Wessel81

2 vraagjes

Bericht door Wessel81 » 02 okt 2017, 23:15

Hallo,

Langzaam gaat mijn GL1100 steeds verder uit elkaar en kom ik in de buurt van het verwijderen van het blok (twijfel nog een beetje of ik het eruit zal halen, maar denk dat het de enige manier is om er echt bij te kunnen, schoonmaken, spuiten etc). Mijn vraag is of je het blok kan opkrikken met een stuk hout eronder? Ik las op het internet dat de ribben onder het blok erg kwetsbaar zijn.

Een andere vraag is van heel andere orde, het rechterhandvat, is dat ook een kwestie van met veel geduld, verwarmen, olie e.d. van het (witte) plastic pijp/handvat af zien te krijgen? Of vervang je dat met draaimechaniek (dus het plastic deel) en al (zag op internet handvat+draaimechniek als een geheel aangeboden worden).

Hoor graag jullie tips, alvast bedankt,

Wessel

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: 2 vraagjes

Bericht door Cas » 02 okt 2017, 23:24

Ik had het blok op een stapel stoeptegels met een houten plankje als bescherming laten rusten en daarna het frame gedemonteerd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cas op 03 okt 2017, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2 vraagjes

Bericht door RonalT » 03 okt 2017, 05:42

Cas, de afbeelding wordt niet weergegeven.

The proxy server is refusing connections

Waarom dat weet ik niet, maar gebruik a.u.b. gewoon de link onderaan het tekstvak om afbeelding op te slaan en weer te geven.
Onze ervaring is dat dit het beste werkt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Wessel81

Re: 2 vraagjes

Bericht door Wessel81 » 03 okt 2017, 08:20

Bij mij is hij gewoon zichtbaar hoor, ik zie een volledig gedemonteerde motor, weet ik niet of ik zover durf te gaan :roll: Moet ook weer in elkaar natuurlijk :wink:

Maar Cas je hebt dus het motorblok stabiel gezet en toen het frame erom weggetild?

Gr Wessel

peter

Re: 2 vraagjes

Bericht door peter » 03 okt 2017, 09:00

Ik gebruik een garage krik om het blok eronderuit te rijden. De ribbetjes zijn kwetsbaar maar alleen als je geweld gebruikt. Het blok iets optillen met de krik en zijwaards wegrijden. Stelt niks voor.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: 2 vraagjes

Bericht door Cas » 03 okt 2017, 09:48

De foto is 32 jaar oud en ik heb toen het frame zilvergrijs laten spuiten.
Ik had alles verwijderd behalve de vorkpoten en het voorwiel.
Toen een plankje onder het voorwiel om deze iets omhoog te zetten en de tegels onder het blok, de precieze hoogte regelen met het houten plankje.
Het voorwiel weer laten zakken en nu balanceerde het geheel al op het blok.
Voorwiel en vorkpoten eruit, bouten van het blok eruit, demontabel framedeel eruit en je kunt het frame verwijderen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie