Nog maar eens Dyna S

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Dirpel
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2012, 14:01
Type Goldwing: GL1000

Nog maar eens Dyna S

Bericht door Dirpel » 03 sep 2013, 09:19

Dag iedereen,
Kan er iemand mij tonen aan de hand van foto's hoe een Dyna S electronische ontsteking op de gl 1000 geplaatst wordt? Bij de levering is er enkel een Engelse omschrijving met een summier strak schema'tje en een vertaling in het gebrekkig Duits...
Heb de aansluitingen gedaan volgens dat schema'tje en de condensator ervan tussen gehaald maar niks, nada, noppes van ontsteking!
Ik vraag mij af of ik voldoende originele onderdelen ervan afgehaald heb, of de centrale bus die over de as geschoven wordt goed geplaatst is etc. Ik vrees dat ik de zaak zal moeten vernieuwen van A tot Z (bougiekabels, bobijnen, ...). Nochthans voor ik de restauratiewerken begonnen was draaide de motor.
Dank bij voorbaat!

Heb ondertussen ook nog verder gezocht en heb een bijkomende vraag: moet het "vervroegingsmechanisme" er ook uit?

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Nog maar eens Dyna S

Bericht door Goldiefan » 03 sep 2013, 19:24

wil niet op de details ingaan maar ik kreeg mijn Dyna S elektronische ontsteking met instructies specifiek voor de GL1000, die helemaal perfect en ondubbelzinnig zijn, heb ook Dyna bobines gemonteerd, zelfde verhaal. Denk dat je toch iets verkeerds hebt gedaan en er niets aan de instructies ontbreekt, tenzij die van jou anders zijn dan die van mij. Duidelijke, ondubbelzinnige montageaanwijzingen kun je vinden, in het engels uiteraard, op de website van Dyna, goed lezen en dan kan er niets mis gaan tenzij er iets anders aan de hand is.

http://www.powercommander.com/downloads ... /DS1-3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie