de K3

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

de K3

Bericht door Henkie de ledman » 29 aug 2013, 09:54

Zo ben nu in staat om er iets over te schrijven..

ik heb dus die 1000 k3 gekocht die hier op het forum stond..
Ontsteking was het probleem en had 30.000 km gelopen.. wat ik al vreemd vond maar misschien had hij veel buiten gestaan.
en misschien was het wel iets meer..
Wezen kijken zag er goed uit hij starte wel maar bleef niet lopen..althans heel slecht
Na een gesprek, toch besloten hem te nemen. Je gaat uit van het goede van de mens.

Ook eerst even de puntjes erin gezet en de eleck,.onsteking verwijderd, Hij liep nu wel maar alleen stationair.
Toen maar begonnen met demonteren van de carburateurs.
Toen deze weg waren voelde ik al dat ik genaaid was.. Het blok was al een keer gedeeld geweest omdat er overal koper kleurige
bouten zaten voor een platte schroevendraaier.. Die zaten echt overal.

Het blok eruit en openmaken..
Dit kwamen we als eerste tegen.


Afbeelding


Dit bracht niet veel goeds..
Na het blok geheel opgemaakt te hebben in een record tijd.. Harry.. weet het wel..
kwam er steeds meer slecht nieuws.
Water in de olie,
lagerschalen krukas en drijfstang versleten
Primaire demper helemaal versleten..
Primaire ketting bijna op het einde. ( kan nog wel 50.000 mee )
Blok heeft na schatting meer den 200.000 km gereden

Nu vragen de meeste af wat is een Primaire demper,
Nu dat weet ik wel omdat harry mij dit vertelde.
Die vangt de klappen op tijdens het schakelen,
Daar zitten allemaal rubbertjes in die nu voor de helft door het blok zweven

Afbeelding

Dus nu Op zoek naar nieuwe lagerschalen, kleur zwart, en wellicht een andere demper

Vorige eigenaar gemailt en hij heeft hem ook zo gekocht en ik moet bij die vorige eigenaar zijn.. en daar moet je het dan maar mee doen.
Schade alleen het blok. tussen de 5 en 700 euro aan onderdelen.

Word vervolgd de komende maanden.
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: de K3

Bericht door pieter » 29 aug 2013, 10:28

Sjit Henk dat is mooi K.t voor je, maar aan de andere kant zal je er na de revisie weer voor 100% plezier van hebben.

Succes met het gehele project gr. Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: de K3

Bericht door Henkie de ledman » 29 aug 2013, 10:32

eerst de lagerschalen op de kop zien te tikken
Als iemand dit weet liefst kleur zwart 8 keer en
schalen voor de drijfstang..
de rest lukt denk wel..

henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

peter

Re: de K3

Bericht door peter » 29 aug 2013, 19:06

Dat zijn vervelende zaken Henk. Lagerschalen zijn slecht te vinden en de demper zal nog wel meevallen.
Ik zelf zou gewoon opzoek gaan naar een ander k3 blok en deze als donor gebruikenmocht je wat hebben. Maar losse k3 blokken zijn helaas ook dun gezaaid. Reviseren loopt aardig in de prijzen en met een ander blok weet je het ook niet hoor ik je denken. Vraag jezelf eerst af hoeveel ga je er mee rijden en ook hoelang.
Moelijke beslissing :?

In een ding ben je wel geslaagd, je zocht een opknapper......, :wink:

Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 feb 2013, 22:06
Type Goldwing: GL1100

Re: de K3

Bericht door Remon » 29 aug 2013, 23:45

Ai. Dit bericht geeft mij het gevoel dat als er een probleem met de motor mijn gl 1100 is dat de kosten van herstel niet opwegens tegen de economische waarde... Emotie laat ik hier even buiten.

Tricky...
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: de K3

Bericht door rudolphwolven » 30 aug 2013, 02:06

Hoi Henk,
Ik vind dit hartstikke rot voor je. Bij een gemiddelde "opknapper" (zeker gezien de tekst van de aanbieder) verwacht je mijns inziens dergelijke ellende en zulke (waarschijnlijk/ingeschatte) hoge kilometrages niet achteraf aan te treffen.
Ik heb sterk de indruk uit alle (aanbod)publicaties die er over die GL3 zijn dat de verkoper hiervan heeft geweten.
Dat hij m.b.t de aangetroffen ellende direct naar de vorige eigenaar verwijst is juridisch niet houdbaar/fout. Natuurlijk loop je een zeker risico bij een opknapper, echter dergelijke ellende valt mijns inziens niet in die categorie.
Als de verkoper echt niets geweten heeft/te goeder trouw was vind hij het rot voor jou/betuigt zijn medeleven en komt hij je alsnog enigzins tegemoet, b.v. 50/50 v.w.b. de geconstateerde extra kosten.
Rest mij jou alle sterkte toe te wensen bij de restauratie en hopelijk tref je nog het een en ander aan in een wat betere staat dan hetgeen je nu hebt laten zien. Ik hoop van harte dat het je lukt en dat je uiteindelijk toch nog een beetje voldoening van al je werk hebt!
mvg, Ruud
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 03 sep 2013, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: de K3

Bericht door Henkie de ledman » 30 aug 2013, 02:27

heb al contact gehad met de vorige eigenaar maar die verwijst me door naar de eigenaar daarvoor.
maar er is niet mee te praten, ik verwacht geen 50-50 deal dat hoef ook niet, maar 250 had leuk geweest voor de tegemoet koming
Zo leer je maar weer dat je eigenlijk niemand moet vertrouwen, die je verder niet kent.
Maar goed, ik hou het in gedachte.

Lagers zijn besteld en voor de primaire demper heb ik denkelijk een oplossing. maar daar moet ik nu nog achteraan..

maar de kous is nog niet af...

ben een ras Rotterdammer.. en ik kom altijd mijn woord na..

henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de K3

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2013, 07:13

Henk:

1. Je had al best wat afgedingt online. Over prijs onder handelen zou ik per PB doen, en niet zo openbaar. Als je dat afdingen bekijkt heb je eigenlijk die tegemoetkoming in de reparatiekosten.

2. Een motor van meer dan 30 jaar oud voor 1.000 euro. Bij wie krijg je daar nou garantie op?

3. Herinner je je mijn aankoop nog? Na 40 km stond ik al met pech. Hij viel gewoon uit zonder het rijden en startte niet meer. Kun je verkoper wel bellen, maar heb je niet veel aan. De oorzaak was blijkbaar net in die 40 km ontstaan dat ik ermee reed. Hoeveel heb ik er sindsdien aan laten doen? Alleen aan de motor net zoveel als waar ik hem voor heb gekocht. Dat zit er in met een fiets van 30 jaar oud. Verschil tussen jou en mij is dat ik er nog een flink bedrag voor heb betaald en jij eigenlijk een schijntje.

Zou zeggen: maak je er niet zo druk om. Als dit het ergste is waarmee je in je leven bent genaaid, mag je niet klagen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de K3

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2013, 08:29

Henkie de ledman schreef: maar de kous is nog niet af...

ben een ras Rotterdammer.. en ik kom altijd mijn woord na..

henk
Als ze zo bij Feyenoord nou ook eens dachten Henk.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: de K3

Bericht door Henkie de ledman » 30 aug 2013, 12:00

Johan Helmond schreef:Henk:

1. Je had al best wat afgedingt online. Over prijs onder handelen zou ik per PB doen, en niet zo openbaar. Als je dat afdingen bekijkt heb je eigenlijk die tegemoetkoming in de reparatiekosten.
maar dat is jou menig en niet de mijne

2. Een motor van meer dan 30 jaar oud voor 1.000 euro. Bij wie krijg je daar nou garantie op?
Wie heeft het over garantie, ik heb het over eerlijkheid vertel gewoon eerlijk wat er mee is, en volgens mij heb jij de verkeerde voor je want ik betaalde geen 1000 euro

3. Herinner je je mijn aankoop nog? Na 40 km stond ik al met pech. Hij viel gewoon uit zonder het rijden en startte niet meer. Kun je verkoper wel bellen, maar heb je niet veel aan. De oorzaak was blijkbaar net in die 40 km ontstaan dat ik ermee reed. Hoeveel heb ik er sindsdien aan laten doen? Alleen aan de motor net zoveel als waar ik hem voor heb gekocht. Dat zit er in met een fiets van 30 jaar oud. Verschil tussen jou en mij is dat ik er nog een flink bedrag voor heb betaald en jij eigenlijk een schijntje.
een schijntje ? ik vertel alleen maar wat er met het motorblok is, met de rest heb ik hier met geen woord over getikt.
1200 voor een oude wing die A niet loopt en B het blok van total los is,


Zou zeggen: maak je er niet zo druk om. Als dit het ergste is waarmee je in je leven bent genaaid, mag je niet klagen.
Dus jij vind het niet erg als je een oudere fiets koopt en je word dan flink genaaid nou daar verschillen we dan toch sterk in, want ik wel. deze wing had een echte waarde van 3 a 500 euro,

Voor de rest ga ik niet meer verder met dit soort discussie's
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: de K3

Bericht door rudolphwolven » 30 aug 2013, 12:33

Als ik die laatste reactie met nieuwe "input" lees van "Johan Helmond" dan blijkt daaruit overduidelijk dat hij wel degelijk wist dat hij de door hem geconstateerde ellende doorschoof naar een nieuwe koper. Uit zijn aanprijzingen van de GL3 blijkt dat hij zelf inmiddels goed van de problemen op de hoogte was geraakt en de werkelijke ellende probeerde te bagatelliseren/verbergen.
Tja, ik vraag mij af hoe je daarover onverschillig kan blijven.
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 03 sep 2013, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de K3

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2013, 15:16

Zijn Rudolphwolven en Henkie de Ledman één persoon? :-). Wel makkelijk met de show your wing verkiezing ;-)

Als je bij mij een motor uit 1979 koopt voor 1.000 euro krijg je ook geen garantie, lijkt me logisch.

Had ik een GL1000 willen kopen, dan had ik niet openbaar lopen af te bieden maar gewoon naar Ger Leermans gegaan. Die heeft er nog 3 staan. Dan betaal ik 500 euro meer dan jij nu gedaan hebt en kom je minder bedrogen uit.

Alhoewel Henk, jij vertrouwd Ger volgens mij ook niet zo. Staat me iets bij van een 1.500 en een verkeerde kleur.

Heb je een probleem, los dat dan op met die verkoper, maar ga hem hier niet zwart lopen te maken. Je lijkt Sabia wel die het over Silvie heeft.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: de K3

Bericht door Henkie de ledman » 30 aug 2013, 15:25

Beste Vriend,

ik geloof , ik weet het wel zeker dat ik dat helemaal zelf uitmaak,

En laat lekker Ger er buiten,

En aub geen voorstellingen maken, wie ik wel en niet vertrouwd.

A. koop ik helemaal geen motor bij jou
B. ik hoef geen garantie, dus dat kan je na 2 keer schrijven nu wel weg laten.
C. snap ook helemaal niet waar jij je druk om maak
D. Heb ik zelf niet lopen afdingen, maar de verkoper kwam met het bedrag.
E. Lees eerst alles voordat je dingen loopt te schrijven die niet kloppen.
F. Laat me gewoon met rust als je niet zinnigs heb te vertellen.

Einde..
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de K3

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2013, 15:36

Henk, ik zal je een plezier doen en er maar over zwijgen verder. Kan wel happen, maar heb daar eigenlijk weinig zin in om daar m'n energie in te steken. En indien je toch rancuneuzer bent dan je doet overkomen, dan stuur me maar een PB.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: de K3

Bericht door Henkie de ledman » 30 aug 2013, 15:41

Johan Helmond schreef:Henk, ik zal je een plezier doen en er maar over zwijgen verder. Kan wel happen, maar heb daar eigenlijk weinig zin in om daar m'n energie in te steken. En indien je toch rancuneuzer bent dan je doet overkomen, dan stuur me maar een PB.
ik stuur helemaal niets, ik begon helemaal niet met die onzin..

succes

einde discussie
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Plaats reactie