Schoonmaken carbs+pakkingssetje-opgelost

Technische vragen, tips, trucs, enz.
The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Schoonmaken carbs+pakkingssetje-opgelost

Bericht door The1978K3 » 16 jun 2013, 14:45

Hoi,

Ik wil van de week de carbs erafhalen, schoonmaken binnen en buitenzijde. Sproeiers zitten verstopt door oud brandstoffilter. Welke pakkingssetje moet ik kopen voor het terugmonteren en waar kan ik die het beste bestellen?

Thanks,
Rene
Laatst gewijzigd door The1978K3 op 23 aug 2013, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door Goldiefan » 16 jun 2013, 15:04

ik heb daar heel veel over gepubliceerd op dit forum, het enige goede spul is dat van Randall Washington, in de US bestellen en dan komt alles goed
http://randakks.com/collections/honda-g ... ombo-offer" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door peter » 16 jun 2013, 16:30

Mocht je dat te duur vinden neem dan op zojn minst origineel Honda en koop geen rotzooi :!:

Liever in 1 keer goed dan lopen kloten. De randakks set is werkelijk superieur. :D

Misschien heeft goldiefan nog een gereviseerde set carb's voor je liggen :?

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door The1978K3 » 16 jun 2013, 19:42

Hoi bedankt voor de reactie. Goldiefan: heb jij nog een setje te koop, bij randakks zijn ze uitverkocht voorlopig?

Mvg,
Rene

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door Goldiefan » 16 jun 2013, 20:04

The1978K3 schreef:Hoi bedankt voor de reactie. Goldiefan: heb jij nog een setje te koop, bij randakks zijn ze uitverkocht voorlopig?

Mvg,
Rene
Vreemd ..... nee, ik heb geen setjes, wel een compleet gereviseerde carb dus.
CMSNL heeft ze ook: http://www.cmsnl.com/honda-gl1000-gold- ... 010371004/;" onclick="window.open(this.href);return false; ook goed spul maar duur t.o.v. Randakk, 144 euro excl. verzendkosten. Spul van Randakk is incl. verzendkosten iets duurder maar uiteindelijk veel goedkoper omdat het veel completer is, zo uit mijn hoofd krijg je er een benzinefilter bij, een revisiesetje voor de air cut-off valve, pakkingen voor de luchtkast en de pakkingen die tussen de luchtkast en de carburateurflenzen komen. Bij een goede revisie moet je dat allemaal compleet vervangen. Als je dat in Nederland er apart bij moet kopen ben je echt een kapitaal kwijt. Beste advies: koop nooit Keyster revisiesetjes, verkoop van die troep zou verboden moeten worden !

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door The1978K3 » 17 jun 2013, 09:45

Hoi,
Op Randdals en CMSL zijn de setjes niet meer verkrijgbaar (tijdelijk?). Ik zie wel een setje van 40 euro per carb. bij golwingshop in Renswoude en een setje op Japparts.nl voor 18 euro per carb.
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... bjuh52ekj7" onclick="window.open(this.href);return false;
iemand hier evaring mee, of is dit echt een no go?

groet,
René

peter

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door peter » 17 jun 2013, 10:16

Die goedkope prul links laten liggen. Dat is een No Go :!: :!: Lijkt heel wat maar het gaat hem niet worden. Heb je geluk op de dag dat je de carburateurs in elkaar zet had je beter een staatslot kunnen kopen want de kans op groot succes is even groot :? Neem origineel Honda. En bestel eventueel meteen de luchtkamer pakking erbij. Ik weet niet hoe ver je de carburateurs uit elkaar trekt maar denk ook aan de splitpennetjes die op de gasstangen zitten.

Randakk's is currently closed for vacation. We will reopen on Monday, June 17th. All inventory items and the Shopping Cart will be re-activated then. Thanks very much.

Dus vanaf morgen kan je weer bestellen. Misschien neem ik zelf de superbrace nog. Efkes kieken :lol:

Afbeelding

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door The1978K3 » 17 jun 2013, 10:58

Hoi Peter,

Ik ga helemaal naar jullie luisteren en morgen bij Randaks bestellen. Super zo'n forum!

Groet,
rené

peter

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door peter » 17 jun 2013, 12:03

wel even lezen hoe en waar je moet bestellen. Je moet een email sturen aan http://www.wingovations.com/#/randakk-i ... 4572367452" onclick="window.open(this.href);return false;. Hij stuurt het door aan jou. Hou eventueel rekening met invoerrechten en btw.

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door The1978K3 » 19 jun 2013, 14:41

Hoi ik heb voor de ander optie gekozen omdat hij op vakantie is tot en met augustus en zo af en toe wat doet op dit moment. Ik heb het dus nu geregeld via BongoUS. Ik ben benieuwd. Vandaag heb ik de carbs losgehaald en het ligt nu op de werkbank. Ik heb de buitenzijde alvast schoongemaakt met remmenreiniger zodat het allemaal wat schoner aanvoelt. Uiteraard en mechanisme van de stangetje niet ontvet. Ik had zojuist een vlotterbakje los gehaald en die was goed smerig ovral van dat gom maar ook soort kristalachtig spul om de behuizing van de sproeiers. Het moet in ieder geval goed schoongemaakt worden en met luct goed doorgespoten worden. Dit moet gewoon de verklaring zijn waarom ie zo slecht loopt nadat ik hem vol open heb getrokken. Er is zoveel vuil uit het oude filter die carbs ingetrokken,dat kan nie anders.
Ik wacht nu eerst even set van randakks af voor ik verder ga.
Wordt vervolgd.

Rene

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door The1978K3 » 19 jun 2013, 19:55

Onder de gasschuif is het wat uitgesleten uit,de bodum is dus aangetast, is dit problematisch?

peter

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door peter » 20 jun 2013, 02:59

Foto :?:
Met het synchroniseren wat je straks moet doen haal je de verschillen er weer uit dus ik denk dat het geen kwaad kan. Tenzij je echt cm'ers uitgesleten bent.
Je hebt nu wel tijd zat om de carb's goed schoon te maken. Hoe ga je het verder aanpakken? Ultrasoon, schoonkoken :?: :?:

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door The1978K3 » 20 jun 2013, 16:04

Mooi dat dit te compenseren is, kan ook niet anders, want hij heeft gewoon goed gelopen. (het is niet megaschokkend) voordat ik al het vuil in de carbs heb getrokken door mijn actie (doortrekken tot 7 duizend toeren). Ik zit inderdaad te wachten op het setje uit Amerika van Randakks, dus ik heb op mijn gemak de carbs er onderuit kunnen halen en gisteren 1 carb goed kunnen bekijken en wat sproeiertjes eruit kunnen halen. Het is allemaal behoorlijk vies vind ik. Ik krijg alleen de vlotterbakklepziting(dingetje tussen de tweedstaanders achter de sproeiers) er niet uit gewipt,ik weet niet of deze persee vervangen moeten worden.
ik ben als de dood iets te slopen. Hij heeft nu een nachtje geweekt, dus misschien lukt het vanavond. Ik ga nog niet verder voordat ik het setje en de video van Randakks binnen heb. Anders weet ik niet meer hoe alles moet, ik wil carb.voor carb doen, wel zo overzichtelijk en alle tijd nemen. Uiteindelijk is het vervangen geen rocketscience, maar een kwestie van geduld, voorzichtigheid. Het afstellen en synchroniseren, daarvan hoop ik dat het niet nodig is als ik de basis instelling behoud overneemt van de oude maar dat zien we dan wel weer........wordt vervolgd.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door Goldiefan » 20 jun 2013, 19:08

The1978K3 schreef:Mooi dat dit te compenseren is, kan ook niet anders, want hij heeft gewoon goed gelopen. (het is niet megaschokkend) voordat ik al het vuil in de carbs heb getrokken door mijn actie (doortrekken tot 7 duizend toeren). Ik zit inderdaad te wachten op het setje uit Amerika van Randakks, dus ik heb op mijn gemak de carbs er onderuit kunnen halen en gisteren 1 carb goed kunnen bekijken en wat sproeiertjes eruit kunnen halen. Het is allemaal behoorlijk vies vind ik. Ik krijg alleen de vlotterbakklepziting(dingetje tussen de tweedstaanders achter de sproeiers) er niet uit gewipt,ik weet niet of deze persee vervangen moeten worden.
ik ben als de dood iets te slopen. Hij heeft nu een nachtje geweekt, dus misschien lukt het vanavond. Ik ga nog niet verder voordat ik het setje en de video van Randakks binnen heb. Anders weet ik niet meer hoe alles moet, ik wil carb.voor carb doen, wel zo overzichtelijk en alle tijd nemen. Uiteindelijk is het vervangen geen rocketscience, maar een kwestie van geduld, voorzichtigheid. Het afstellen en synchroniseren, daarvan hoop ik dat het niet nodig is als ik de basis instelling behoud overneemt van de oude maar dat zien we dan wel weer........wordt vervolgd.
ik geloof er eigenlijk niets van dat een ' 7000 RPM actie' dit opeens heeft bewerkstelligd. Heb het niet wetenschappelijk experimenteel onderzocht maar contaminatie dat alle filters passeert (brandstoffilter in de benzineslang en de zeefjes bij de vlotterpennetjes) kan m.i. leiden tot problemen die onafhankelijk zijn van wat voor rijstijl dan ook. En ben je niet met een 'symptomatische' aktie bezig? Waar komt die rotzooi vandaan? Ik zou eens in je tank kijken, roestvorming in de tank is een bekend probleem bij oude Goldwings, je kunt dan leuk alles schoonmaken maar vervolgens is het wachten op een herhaling van hetzelfde probleem, zie mijn inzendingen over dit onderwerp. In dat geval zou je daar iets aan moeten doen, bijvoorbeeld mijn oplossing die nogal onconventioneel blijkt te zijn en op een amerikaans forum tot heftige emoties heeft geleid, zodanig dat ik nu al lang overleden zou moeten zijn, maar ik leef nog steeds een beetje :D. Dus, bezint eer ge echt begint!
En: de demontage van dat ' dingetje tussen de tweedstaanders achter de sproeiers ' zoals jij het noemt kan incidenteel een notoir probleem zijn: breuk van die towers is niet ondenkbeeldig, maar makkelijk te voorkomen lijkt me overigens, en dan heb je een probleem, ook oplosbaar, maar niet aantrekkelijk. Het is natuurlijk heel belangrijk dat de vlotter volstrekt ongehinderd beweegt. NB: ik heb redelijk wat aan carbs geklust, vraag me niet hoe het mogelijk is maar ik heb meermaals geconstateerd dat die pennetjes krom zijn, in dat geval heb ik ze uiteraard altijd vervangen.
En ..... als je er zeker van bent dat de tank volledig roestvrij en brandschoon is, liefst nog gecoat met een bio-ethanol resistente coating, een nieuw brandstoffilter hebt gemonteerd en de carb zeer zorgvuldig hebt gereinigd moet je na montage nog een ding doen: synchroniseren als je echt wilt dat hij mooi gaat lopen (10 minuten werk als je enige ervaring hebt).

Groet en succes,

Jeroen.

Oh ja, Peter ....... je noemt ultrasoon? ook eerder discussie over gehad, heeft me kapitalen gekost bij een bekende 'GL1000 specialist', nadien zat de boel nog steeds verstopt, ik ben er nog steeds van overtuigd dat ultrasoon reinigen niet heilig en geen 'must' is .......
Laatst gewijzigd door Goldiefan op 20 jun 2013, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.

peter

Re: Schoonmaken carbs+pakkingssetje

Bericht door peter » 20 jun 2013, 19:24

:lol: dat doen we bij een biertje. Lijkt me leuk om eens met een kenner door te zagen.

Plaats reactie