Weer iets van tijd af?-Opgelost

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Weer iets van tijd af?-Opgelost

Bericht door The1978K3 » 12 jun 2013, 09:55

Hoi een kilometertje of 1500 geleden heb ik mijn gl laten voorzien van een Dyna s elektronische ontsteking. Hij loopt sindsdien fantastich mooi, lekker mooi vlak en klimt mooi op in zijn toeren. De laatste 150 kilometer merk ik echter weer een hele kleine verslechtering in het lopen, bij een toerental rond de 2500-2900 net niet helemaal perefect, zou het kunnen zijn dat ie weet iets van tijd afloopt, zo ja, wat zou hierdan de oorzaak van kunnen zijn? Timingbelt slap?

Thanks,
Rene
Laatst gewijzigd door The1978K3 op 23 aug 2013, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Weer iets van tijd af?

Bericht door Goldiefan » 12 jun 2013, 20:54

lijkt me onwaarschijnlijk: eenmaal perfect ingesteld en de elektronische unit met de boutjes voldoende gefixeerd op de grondplaat kan er nauwelijks iets mis gaan, m.u.v. de mechanische vervroeging die bij de Dyna-S intact blijft, minder waarschijnlijk dat ook dat niet werkt maar dat kun je relatief eenvoudig met de hand heel grof testen, beter nog en even simpel met een stroboscoop (muv dan van de slechte afleesbaarheid door het vliegwiel dat door de olie baggert) ..... denk dat je het toch in een andere oorzaak moet zoeken ......
en 'timing belt slap' : wanneer je het dynamisch hebt ingesteld lijk het me ook uiterst onwaarschijnlijk dat de primaire afstelling onjuist was, dynamische instelling compenseert voor spelingen in de aandrijving, en verlopen van de ontsteking is nog minder waarschijnlijk ......

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Weer iets van tijd af?

Bericht door The1978K3 » 12 jun 2013, 21:31

Ik denk dat je gelijk hebt en dat het probleem door het oude brandstoffilter tusssen kraantje en pomp veroorzaakt wordt. Ik trok hem vandaag voor het eerst eens echt goed door tot boven de 5500 toeren en begon toen erg te schokken als of ie te weinig benzine kreeg. Toen liep ie even heel bagger maar gaandeweg weer beter. Vervolgens thuis een nieuw filtertje erop gezet, lekker schoon. De oude zag er echt mega smerig uit, niet normaal. Vervolgenss gaan rijden met het nieuwe filter en motor verzuipt.volgens mij compleet, smoort helemaal, maar bij heel langzaam toeren opvoeren schiet ie soms even vooruit en dan houd ie weer in. Duidelijk iets met de benzine toevoer die verhoogd is en daardoor niet meer matched met de carb afstelling. Thuis even lucht filter uit het huis gehaald en gestart en motor klinkt super met veel kracht. Mijn conclusie, meer lucht zorgt weer voor een herstel in de balans lucht versus benzine in de carbs. Ik denk nu dat de carb gewoon opnieuw afgesteld moeten worden en dat het probeel inderdaad niet in de onsteking zit maar eerst in het steeds maar verstoper rakende benzine filter en nu door een te rijk mengsel verzuipt. Maakt dit sense?

Groet,
Rene

peter

Re: Weer iets van tijd af?

Bericht door peter » 12 jun 2013, 23:33

Filter goed gemonteerd? Staat een pijl op voor de stroomrichting.

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Weer iets van tijd af?

Bericht door The1978K3 » 13 jun 2013, 20:35

Ja het filtertje zit goed. De "ausstritt" zijde zit aan de kant van de benzinepomp.

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Weer iets van tijd af?

Bericht door The1978K3 » 19 jun 2013, 20:41

Onderwerp gaat verder in schoonmaak carbs. Oorzaak van dit probleem ligt hoogstwaarschijnlijk in vuile sproeiers e.d.
Mvg,
Rene

Plaats reactie