WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
hallo..
ik ben een leek haha
ik was de accu aan het vervangen etc, niks bijzonders.
hop alles er weer op..
en niet starten.
alleen het start relais klikt en verder niks
andere accu geprobeerd om dat uit te sluiten.. ook niks,,,
wie o wie redt mij... en ja de bedrading is een zooitje..
zie gele pijl
goldwing gl1000 k2 78
ik ben een leek haha
ik was de accu aan het vervangen etc, niks bijzonders.
hop alles er weer op..
en niet starten.
alleen het start relais klikt en verder niks
andere accu geprobeerd om dat uit te sluiten.. ook niks,,,
wie o wie redt mij... en ja de bedrading is een zooitje..
zie gele pijl
goldwing gl1000 k2 78
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
oh.. op de kickstart start hij overigens wel...
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
Vast wel iemand toch?
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
Wat denk jij zelf?
Als er een of andere onkundige aan heeft zitten knutselen, moeten wij maar even vertellen waar die aan heeft gezeten?. Ik zie zo al eens stuk of 5 AMP-connectors zitten en onder die zwarte tape aan de bedoelde draden zal ook wel zo iets zitten.
Daar is echt niets van te maken. Het enige wat ik kan vragen.....
Die rode draad met de blauwe AMP connector er tussen gaat over in een rode draad en ..... een zwarte...... ???
Enig idee waar deze draden naar toe gaan ??
Als er een of andere onkundige aan heeft zitten knutselen, moeten wij maar even vertellen waar die aan heeft gezeten?. Ik zie zo al eens stuk of 5 AMP-connectors zitten en onder die zwarte tape aan de bedoelde draden zal ook wel zo iets zitten.
Daar is echt niets van te maken. Het enige wat ik kan vragen.....
Die rode draad met de blauwe AMP connector er tussen gaat over in een rode draad en ..... een zwarte...... ???
Enig idee waar deze draden naar toe gaan ??
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
Ik mag wel stellen dat het een lomp stukje bedrading is waar geen touw aan vast te knopen is. Een rode en zwarte die weer rood wordt en die een eind is afgestript. Kwa lengte denk ik dat hij toch ergens op je startrelais vast hoort maar waarom zou hij niet de groene lege huls moeten? Ik durf het niet te zeggen, zou het zooitje live moeten aanschouwen.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
Gelukkig, ... we zijn het weer eens
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
ik heb zo'n vermoeden dat ze hiernaartoe gaan.RonalT schreef:Wat denk jij zelf?
Als er een of andere onkundige aan heeft zitten knutselen, moeten wij maar even vertellen waar die aan heeft gezeten?. Ik zie zo al eens stuk of 5 AMP-connectors zitten en onder die zwarte tape aan de bedoelde draden zal ook wel zo iets zitten.
Daar is echt niets van te maken. Het enige wat ik kan vragen.....
Die rode draad met de blauwe AMP connector er tussen gaat over in een rode draad en ..... een zwarte...... ???
Enig idee waar deze draden naar toe gaan ??
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
dat was ook mijn eerste gedachte...maar blijkt toch niet zo te zijn helaas... bedank iig peter~~~!!peter schreef:Ik mag wel stellen dat het een lomp stukje bedrading is waar geen touw aan vast te knopen is. Een rode en zwarte die weer rood wordt en die een eind is afgestript. Kwa lengte denk ik dat hij toch ergens op je startrelais vast hoort maar waarom zou hij niet de groene lege huls moeten? Ik durf het niet te zeggen, zou het zooitje live moeten aanschouwen.
groene lege huls is trouwens voor zover ik kan zien van een van de (ex) knipperlichten.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
Om te beginnen wat het waarschijnlijk niet is..... Als het de door jou bedoelde draden zijn die naar de "rectifier" gaan kan je dat meten als je de motor hebt gestart. De rectifier is de gelijkrichter. De dynamo wekt spanning op en die gaat via de "drie gele draden" naar de retifier. Deze maakt er een gelijkspanning van die naar de accu wordt gestuurd via de draad die jij van een pijl hebt voorzien.
Dus als je de motor start gaat de dynamo de accu voeden. Op dat moment moet de accuspanning stijgen naar 13 - 14 volt.
Dat kan je meten. Als dat gebeurt zit de gestreepte draad vast.
Wat zou het dan kunnen zijn? Als de motor wel start dmv de kickstarter en het startrelais klik, maar de startmotor wil niet draaien wordt het natuurlijk eenvoudig.
Er is iets niet goed in het circuitje van:
Op de foto zie ik een rode draad met blauwe connector die via een stuk zwarte tape overgaat naar een rode draad en een zwarte (lijkt het op de foto).
Die rode draad is omhuld met een soort kous die Honda veelvuldig gebruikte om de kabel van de accu naar het startrelais te beschermen. Helaas zie ik op de foto de pluspool niet en kan dus niet beoordelen wat daar aanzit.
Vandaar dat ik in mijn eerste bericht schreef dat ik er niet veel mee kan, we zien het hele plaatje niet. Alleen het deel wat jij wilt laten zien.
En dan nog een vraag, onder de blauwe connector ligt een rood/groen blokje waar ik FUSE op zie staan en nog iets wat ik niet kan lezen. Is dat toevallig de "Main Fuse 30 Amp" niet die vlak naast de groene pijl op de tekening staat?
Dus als je de motor start gaat de dynamo de accu voeden. Op dat moment moet de accuspanning stijgen naar 13 - 14 volt.
Dat kan je meten. Als dat gebeurt zit de gestreepte draad vast.
Wat zou het dan kunnen zijn? Als de motor wel start dmv de kickstarter en het startrelais klik, maar de startmotor wil niet draaien wordt het natuurlijk eenvoudig.
Er is iets niet goed in het circuitje van:
- massapunt naar de min van de accu (is goed want de motor loopt),
- rode lijn van plus van de accu naar het startrelais (waar de groene stip op getekend is),
- zwarte lijn van startrelais naar startmotor,
- zwarte lijn van starmotor naar aardpunt.
Op de foto zie ik een rode draad met blauwe connector die via een stuk zwarte tape overgaat naar een rode draad en een zwarte (lijkt het op de foto).
Die rode draad is omhuld met een soort kous die Honda veelvuldig gebruikte om de kabel van de accu naar het startrelais te beschermen. Helaas zie ik op de foto de pluspool niet en kan dus niet beoordelen wat daar aanzit.
Vandaar dat ik in mijn eerste bericht schreef dat ik er niet veel mee kan, we zien het hele plaatje niet. Alleen het deel wat jij wilt laten zien.
En dan nog een vraag, onder de blauwe connector ligt een rood/groen blokje waar ik FUSE op zie staan en nog iets wat ik niet kan lezen. Is dat toevallig de "Main Fuse 30 Amp" niet die vlak naast de groene pijl op de tekening staat?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
klopt dat is de main fuse!!RonalT schreef:En dan nog een vraag, onder de blauwe connector ligt een rood/groen blokje waar ik FUSE op zie staan en nog iets wat ik niet kan lezen. Is dat toevallig de "Main Fuse 30 Amp" niet die vlak naast de groene pijl op de tekening staat?
hier een foto met pluspool
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
Zo te zien klopt de lengte van de draad om bij de Main Fuse te komen. Maar nu nog uitvinden waar deze draden naar toe gaan.....
Nog wat vragen:
Van de plus komt een dikke zwarte draad vandaan en die loopt naar het startrelais wat zo te zien tussen de Main Fuse en de accu te zien is als een rond tonnetje.....
De min van de accu zit zo te zien aan het motorblok vast bij de driehoekige steun boven de motor.
Boven deze driehoek zie ik volgens mij ook de drie gele draden die van de accu vandaan komen. Deze lopen naar de rectifier. Kan je die verbinding zien?
Nog wat vragen:
- die dunne gele draad met blauwe connector,
- die dunne rode draad met rode connector,
- en de dunne zwarte draad,
Van de plus komt een dikke zwarte draad vandaan en die loopt naar het startrelais wat zo te zien tussen de Main Fuse en de accu te zien is als een rond tonnetje.....
De min van de accu zit zo te zien aan het motorblok vast bij de driehoekige steun boven de motor.
Boven deze driehoek zie ik volgens mij ook de drie gele draden die van de accu vandaan komen. Deze lopen naar de rectifier. Kan je die verbinding zien?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 19:22
Re: WAAR HOORT DEZE DRAAD AAN VAST
daar kom ik zsm op terug..!!RonalT schreef:Zo te zien klopt de lengte van de draad om bij de Main Fuse te komen. Maar nu nog uitvinden waar deze draden naar toe gaan.....
alvast bedankt ronalT!!!!