Niet lekker oppakken in toeren-Opgelost
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Niet lekker oppakken in toeren-Opgelost
Hoi,
Ik heb mijn gl1000 zo,n 700 km geleden laten voorzien van nieuwe puntjes en condensator. De motor liep voor 98 procent lekker. De monteur zie dat ie hem niet 100 procent kon krijgen omdat de carbs waarschijnlijk wat vervuild zijn door het stilstaan. Nu zo,n 750 kilometer gereden te hebben begint ie minder goed te lopen, pakt een beetje stotterig op, na 2500 toeren en verder gaat het wel goed. Nu heb ik net de puntjes bekeken en deze zien er nu al weer iets ingebrand uit. Wat kan hiervan nu de oorzaak zijn?
Groet,
Rene
Ik heb mijn gl1000 zo,n 700 km geleden laten voorzien van nieuwe puntjes en condensator. De motor liep voor 98 procent lekker. De monteur zie dat ie hem niet 100 procent kon krijgen omdat de carbs waarschijnlijk wat vervuild zijn door het stilstaan. Nu zo,n 750 kilometer gereden te hebben begint ie minder goed te lopen, pakt een beetje stotterig op, na 2500 toeren en verder gaat het wel goed. Nu heb ik net de puntjes bekeken en deze zien er nu al weer iets ingebrand uit. Wat kan hiervan nu de oorzaak zijn?
Groet,
Rene
Laatst gewijzigd door The1978K3 op 23 aug 2013, 12:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Niet lekker oppakken in toeren
Je condensators zijn denk ik niet best meer. Die zitten links naast je accubak en voorkomen vonkvorming tussen de puntjes.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren
Net even gekeken en de condensator ziet er inderdaad oud uit. Morgen even lang Vink in Asperen rijden.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Vanochtend even langs geweest en hij beweerde dat ze er om bekend staan dat je de puntje om de 1000km moet afstellen omdat ze simpelweg uit tijd lopen. Nu vind ik persoonlijk het afstellen van de puntjes om de 1000km wel een erg korte interval. Het is natuurlijk ook een optie om er gewoon een electronische ontsteking erop te zetten. De vraag is dan? Wat is merk wat het beste bevalt en waar kan ik die kopen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,
Rene
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,
Rene
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Mits goed afgesteld loopt de gl1000 zeker 5000km zonder opnieuw te moeten afstellen. De condensators moeten goed zijn en ook goed massa maken via de accu bak. De accubak zelf moet ook goed massa hebben. Puntjes moeten ook RECHT op elkaar staan en niet iets scheef of iets dergelijks. Bobines moeten ook goed zijn en natuurlijk de juiste bougie erin draaien. Is een van deze dingen niet juist dan ga je al de mist in.
Elektronische ontsteking kan je makkelijk installeren en de ontsteking hoef je nooit meer na te stellen. Hij start wat vlotter, betere vonk en loopt wat mooier stationair. Maar ook hier geld dat alles verder in orde moet zijn. Condensators heb je niet meer nodig.
Elektronische ontsteking kan je makkelijk installeren en de ontsteking hoef je nooit meer na te stellen. Hij start wat vlotter, betere vonk en loopt wat mooier stationair. Maar ook hier geld dat alles verder in orde moet zijn. Condensators heb je niet meer nodig.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Hoi peter,
Ik beging toch veel te voelen voor een electrische onsteking. Is de dyna S een goed systeem? En moet je nog iets extra aanschaffen of is zon setje compleet? Ik vind om de 5000 ook nog aardig hoge frequentie.
Mvg,
Rene
Ik beging toch veel te voelen voor een electrische onsteking. Is de dyna S een goed systeem? En moet je nog iets extra aanschaffen of is zon setje compleet? Ik vind om de 5000 ook nog aardig hoge frequentie.
Mvg,
Rene
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
De dyna is compleet. Makkelijk te installeren ook. Ik rij ook elektronisch maar met een oude dyna. Nooit problemen mee en altijd op tijd. Ook al kom ik soms te laat. ( doordenkertje)
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Hoi Peter, zijn er nog dingen waar je ff bij op moet letten, ik had ergens iets gelezen over 5ohm naar 3. Ohm en weerstandje ergens tussen?
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Alles zit erbij, ook een andere weerstand voor de bobines. Gebruiksaanwijzing erbij en 2 uur later rij je weer.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Ok, waar kan ik deze het beste kopenik zag bij japparts voor eur 151,- of weet jij een goedkoper adres toevallig?
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Probeer eens bij een van onze sponsoren. Dat zijn specialisten en hebben een scherpe prijs
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
mooi, ik ga nog even één maandje sparen en dan de boel vervangen, maar als ik het goed begrijp is Dyna S ontsteking een goede keuze.
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Niks mis met een dyna, alleen staat of valt alles natuurlijk ook met de staat van de rest van de onderdelen. Doppen, kabels, bobines en alle stekker verbindingen. Is dat niet in orde dan blijf je tobben.
Niet te vergeten, hoe zijn de carburateurs, deze kunnen ook het slecht oppakken veroorzaken.
Niet te vergeten, hoe zijn de carburateurs, deze kunnen ook het slecht oppakken veroorzaken.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de Dyna-S, simpele montage als je de motor een beetje kent, starten, lopen, rijden en nooit meer naar omkijken
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Niet lekker oppakken in toeren-toch elektr.onsteking ero
Zo, gisteren de K3 weer opgehaald bij Vink in Asperen, keurig voorzien van nieuwe keerringen en de Dyna S ontsteking. Hij gaat als een dolle! Rijdt lekker vlak en strak. Goede keus. Vandaag lekker de A12 uitgekacheld naar Arnhem, bakkie gedaan bij vrienden op de camping Warnborn en weer lekker binnendoor terug naar Meerkerk. Een hoop gezwaaid en ook een paar wings!
Kortom een succes!
Groet,
Rene
Kortom een succes!
Groet,
Rene