Sterk spul hé?
Sterk spul hé?
Valt me op dat hier weinig wordt geschreven Kennen de 1000tjes geen problemen meer Zijn ze nu echt door ontwikkeld en idioten-sicher Of staan ze nog in de winterstalling
Mijn gl1000Ltd rijdt vrolijk rond en doet zijn/haar werk zonder problemen.
Mijn gl1000Ltd rijdt vrolijk rond en doet zijn/haar werk zonder problemen.
Laatst gewijzigd door peter op 12 apr 2013, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6765
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Sterk hé?
Maar die heeft dan ook een heel goed baasje.
Wordt goed verzorgd en op tijd lekker vertroeteld.
En ook zo mee en dan lekker uitgelaten.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Wordt goed verzorgd en op tijd lekker vertroeteld.
En ook zo mee en dan lekker uitgelaten.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Sterk spul hé?
Viel mij ook al op dat het extreem stil was gedurende de wintermaanden, beetje saai, miste heftige technische discussies waar ik me heerlijk tegen aan kon bemoeien of ik er verstand van heb op niet . A.s. zondag, wanneer het zonnetje schijnt, ga ik mijn startknop weer eens indrukken en ben ervan overtuigd dat die machtige onsterfelijke machine onmiddelijk tot leven komt, popelend van ongeduld naar nieuwe avonturen ...............
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Sterk spul hé?
klopt .... het leven is uitermate saai, hij startte weer zonder problemen en liep fantastisch dus ...... ook ik heb niets te melden en doe het toch
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Sterk spul hé?
ik post er vrolijk op los hoor!
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Sterk spul hé?
ik ook ......
het zal je niet ontgaan zijn dat zelfs een goede GL1000, ben er nog steeds van overtuigd dat ik die heb, je 'figuurlijk' van de straat houdt: na dit meer dan optimistische voorjaarsepos heb ik al bericht over vervanging van bobines, 'slow return to idle' en stuurdempers. Net terug van een reisje Sauerland, Taunusgebergte, Hunsruck, Luxemburg, Eifel ...... geen enkel probleem met een benzineverbruik tussen 1:17.2 en 18.6 (ik rijd als een oude heer )en moeilijk te bepalen, maar een geschat olieverbruik van 1 : 10.000. Ben benieuwd of ik ooit tot in eeuwigheid zal kunnen zwijgen op dit forum aangaande technische aangelegenheden ....
het zal je niet ontgaan zijn dat zelfs een goede GL1000, ben er nog steeds van overtuigd dat ik die heb, je 'figuurlijk' van de straat houdt: na dit meer dan optimistische voorjaarsepos heb ik al bericht over vervanging van bobines, 'slow return to idle' en stuurdempers. Net terug van een reisje Sauerland, Taunusgebergte, Hunsruck, Luxemburg, Eifel ...... geen enkel probleem met een benzineverbruik tussen 1:17.2 en 18.6 (ik rijd als een oude heer )en moeilijk te bepalen, maar een geschat olieverbruik van 1 : 10.000. Ben benieuwd of ik ooit tot in eeuwigheid zal kunnen zwijgen op dit forum aangaande technische aangelegenheden ....
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Appingedam
Re: Sterk spul hé?
Ach, dan ook maar even een antwoord van mij.
Geen problemen met mijn GL1000 (al zou hij tussen de 2500 en 3000 toeren wel iets zuiverder mogen draaien).
2,5 week geleden nog rondje Denemarken gedaan en gisteren de 325.000 km vol gereden.
Mijn verbruik bij 80 km per uur door Denemarken was 1 op 20 a 1 op 22, dus heel zuinig. Vorig weekend nog 1,5 uur 160 km/uur gereden op de snelweg en dan nog een verbruik van maar 1 op 19. Heel acceptabel dus voor die oude machine.
Gr. Ron
GL1000K3 1979
Geen problemen met mijn GL1000 (al zou hij tussen de 2500 en 3000 toeren wel iets zuiverder mogen draaien).
2,5 week geleden nog rondje Denemarken gedaan en gisteren de 325.000 km vol gereden.
Mijn verbruik bij 80 km per uur door Denemarken was 1 op 20 a 1 op 22, dus heel zuinig. Vorig weekend nog 1,5 uur 160 km/uur gereden op de snelweg en dan nog een verbruik van maar 1 op 19. Heel acceptabel dus voor die oude machine.
Gr. Ron
GL1000K3 1979
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Sterk spul hé?
helemaal te gek ..... maar na al mijn inspanningen irriteert dat 2500-3000 rpm oneffenheidje mij nog steeds mateloos
Re: Sterk spul hé?
Ron heeft wel een heel speciaal exemplaar en ik bewonder zijn engelen geduld om zo netjes mer de 1000 te rijden. Mijn verbruik ligt meestal rond de 1 : 16 en ik rij dan gemiddeld sportief De 1000 heeft nu eenmaal een gecompliceerde gasfabriek op het blok liggen en deze heeft zeker zijn gebrek. Met 1100 carburateurs schijnt het probleem weg te zijn maar dat doet in mijn ogen een beetje afbreuk aan het geheel. Ik neem die dip dus op de koop toe en en zie het gewoon al design. Bij een Harley noemen ze het karakter
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Sterk spul hé?
Vreemd ...... ik herken dat minder lopen in dat toerenbereik niet, die van mij loopt prima. Het wordt ook beschreven op de site van Randall Washington:
'As mentioned previously, Robert Overby wrote a very interesting article titled "Improving Your GL1000's Performance" which appeared in Wing World in the June, 1995 issue.
In addition to the ignition quirks, he addressed another common problem with these bikes: the "off-idle" flat spot on '75-'77 models. These bikes have slightly different carb jetting, but they are all rather lean on the idle circuit. This makes them require excess choking (which wouldn't be so bad if the fast idle ramp was curved better). Worse, this typically results in a flat spot just above idle that most riders overcome by revving the engine slightly and slipping the clutch to move from rest. Once you've become accustomed to this compensation, you don't tend to notice the minor annoyance.
However, there is an easy fix. Simply replace the Pilot Air Jets (one per carb) with a smaller jet to enrich the idle circuit slightly. '75 and '77 models use stock Keihin Pilot Air Jets - size #110. All '76 models use a size #115. Robert recommends a replacement jet - size #98. The Honda part number for this replacement jet is 99164-601-0980. The good news is that these can easily be replaced without carb removal. They are mounted in the brass elbow on the carb end of the 4 short vacuum hoses coming from the carb plenum. The bad news is that these replacement jets were discontinued by Honda in 1996!
Here are 3 solutions:
1. Cheap, but tedious: Remove the stock pilot air jets, solder the orifice closed and re-drill an opening using a size #62 micro drill bit which is approx. 0.038" (for reference, a stock #110 jet is about a #57 micro drill size = 0.043" …the reduction in jet size is only about 11.6%). Replace the altered jets and you're done.'
Dit heb ik ook een keer gedaan (luchtsproeiers met nauwe doorlaat uit Keyster aftermarket setjes die ik had opgeboord), Washington beschrijft dat het allemaal heel simpel is, is het ook maar micro-drills van heel exacte afmetingen zijn niet op elke hoek van de straat verkrijgbaar, ik heb dan toevallig de beschikking over een hoog kwalitatieve draaibank maar een gat heel precies boren met een kolomboor van de gamma kun je wel vergeten. Ik merkte niets na deze actie waarbij ik moet aantekenen dat er op dat moment ook meer aan de hand was met die carb.
'As mentioned previously, Robert Overby wrote a very interesting article titled "Improving Your GL1000's Performance" which appeared in Wing World in the June, 1995 issue.
In addition to the ignition quirks, he addressed another common problem with these bikes: the "off-idle" flat spot on '75-'77 models. These bikes have slightly different carb jetting, but they are all rather lean on the idle circuit. This makes them require excess choking (which wouldn't be so bad if the fast idle ramp was curved better). Worse, this typically results in a flat spot just above idle that most riders overcome by revving the engine slightly and slipping the clutch to move from rest. Once you've become accustomed to this compensation, you don't tend to notice the minor annoyance.
However, there is an easy fix. Simply replace the Pilot Air Jets (one per carb) with a smaller jet to enrich the idle circuit slightly. '75 and '77 models use stock Keihin Pilot Air Jets - size #110. All '76 models use a size #115. Robert recommends a replacement jet - size #98. The Honda part number for this replacement jet is 99164-601-0980. The good news is that these can easily be replaced without carb removal. They are mounted in the brass elbow on the carb end of the 4 short vacuum hoses coming from the carb plenum. The bad news is that these replacement jets were discontinued by Honda in 1996!
Here are 3 solutions:
1. Cheap, but tedious: Remove the stock pilot air jets, solder the orifice closed and re-drill an opening using a size #62 micro drill bit which is approx. 0.038" (for reference, a stock #110 jet is about a #57 micro drill size = 0.043" …the reduction in jet size is only about 11.6%). Replace the altered jets and you're done.'
Dit heb ik ook een keer gedaan (luchtsproeiers met nauwe doorlaat uit Keyster aftermarket setjes die ik had opgeboord), Washington beschrijft dat het allemaal heel simpel is, is het ook maar micro-drills van heel exacte afmetingen zijn niet op elke hoek van de straat verkrijgbaar, ik heb dan toevallig de beschikking over een hoog kwalitatieve draaibank maar een gat heel precies boren met een kolomboor van de gamma kun je wel vergeten. Ik merkte niets na deze actie waarbij ik moet aantekenen dat er op dat moment ook meer aan de hand was met die carb.