Knikkers in het blok?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Fred

Knikkers in het blok?

Bericht door Fred » 12 mar 2007, 10:06

Vorige week heb ik na 5 maanden winterslaap mijn GL1000 K2(1978) geprobeerd tot leven te wekken. Starte eigenlijk best vlot.
Tijdje stationair laten lopen. Klonk allemaal OK. Toen ik later die dag wilde gaan rijden maakte de startmotor na indrukken van de startknop een raar ratelendgeluid eindigend in een ferme tik. Direct na die tik draaide de startmotor de zaak weer rond en starte de GL weer vlot maar er klonk een heftig rammelend geluid uit de richting van de startmotor.
Als ik wat gas bij geef verdwijnt dat geluid. Bij stationair komt het weer terug.
Het is wel zo heftig dat ik er niet mee durfde te gaan rijden.
Ik heb het angstige gevoel dat ik (geen sleutelaar) een groot probleem heb.
Wat zou het kunnen zijn?

grt

Fred

Fred

Re: Knikkers in het blok?

Bericht door Fred » 13 mar 2007, 10:36

Inmiddels weet ik wat meer. Geen leuk nieuws: iets met de starmotor ketting. Wel op te lossen maar gaat wel wat duiten kosten. De hele motor moet er onder uit.
Als de motor er toch uit ligt is het misschien verstandig wat andere onderdelen te laten vervangen.
Suggesties?



Fred schreef:Vorige week heb ik na 5 maanden winterslaap mijn GL1000 K2(1978) geprobeerd tot leven te wekken. Starte eigenlijk best vlot.
Tijdje stationair laten lopen. Klonk allemaal OK. Toen ik later die dag wilde gaan rijden maakte de startmotor na indrukken van de startknop een raar ratelendgeluid eindigend in een ferme tik. Direct na die tik draaide de startmotor de zaak weer rond en starte de GL weer vlot maar er klonk een heftig rammelend geluid uit de richting van de startmotor.
Als ik wat gas bij geef verdwijnt dat geluid. Bij stationair komt het weer terug.
Het is wel zo heftig dat ik er niet mee durfde te gaan rijden.
Ik heb het angstige gevoel dat ik (geen sleutelaar) een groot probleem heb.
Wat zou het kunnen zijn?

grt

Fred
:cry:

Subduc

Bericht door Subduc » 14 mar 2007, 12:13

heb je hem al los??kan ook de startkoppeling zijn namelijk.komt vaker voor als de ketting zelf

Plaats reactie