restauratie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 20 sep 2016, 13:01

Tjonge Rob,
Dus toch maar weer....?... :lol:
Niet te geloven..........deze mijnheer heeft een prachtige 1500 en wil weer op zo'n krakkemikkige GL1000 rondrijden die telkens weer over zijn bol gestreken moet worden om het weer ff te doen ........man oh man, wat maak je het jezelf toch moeilijk.....
Is het die je al had of een andere........KX?......?
In elk geval heel veel succes toegewenst........... :D
Groetjes, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 20 sep 2016, 13:39

Hallo Ruud.

De 1500 is.....niet meer. Ongeluk gehad en erg kapot. Zal de weg niet meer zien helaas. Jo en ik in de kreukeltjes, komt weer goed.

Aangezien Jo echt nooit meer mee gaat.......wil ik geen 1.5 weer. Wil er niet alleen op weg.

Dussssss gaan we de 1000 hobby weer oppakken en nee, niet dezelfde. Type, kleur als de jouwe....iets meer werk.

Ja dus, ga krakkemikkig rijje!!!! :lol: :lol: :lol:

Om eea te zoeken hoop ik jou hulp........weer........te mogen aanspreken????

Bij voorbaat dank.

Mvg
Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 20 sep 2016, 16:00

Hoi Rob,
Allemachtig........een ongeluk gehad....
Zo te lezen zullen jullie over enige tijd weer de oude zijn.....van harte beterschap......!
Tja,......jammer van die GL1500......tjonge, jonge.........je zou bijna niet meer durven rijden.....Jo heeft dus hierover al een besluit genomen....tja, voor een vrouw kan ik mij dat wel voorstellen..
Fijn en leuk voor jou dat je wat anders naar je zin hebt gevonden........
Als je wat zoekt probeer ik je te helpen.
Tot horens en groetjes,
Ruud
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 21 sep 2016, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 20 sep 2016, 17:43

Ach Ruud, de ene gaat 1 x per jaar plat, ik heb er 39 jaar over moeten doen...K had ook nog s groen dus kamikaze..... :wink: valt wel mee.....
Jo had net de angst overwonnen en was aardig gewend....tsja, dat is nu wel ff van de baan.

We gaan gewoon weer hobbyen, de CBR staat geheel nog steeds tot mijn dienst.... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 21 sep 2016, 00:51

Hoi Rob,
Naar aanleiding van jouw bericht over je motorongeluk heb ik de GL1500 sectie eens doorgelopen.
Daar trof ik je bericht over dat ongeluk aan..........heel erg hoor........je zegt zelf dat jullie nog "geluk" hebben gehad.......toch vindt ik een gebroken bekken voor Jo en jouw verwondingen al met al best tamelijk dramatisch.
Rob, ik wens jou en Jo van ganser harte een goed en volledig herstel toe....wees voorzichtig en neem er de tijd voor.
Het allerbeste met jullie beiden....
Met vriendelijke groeten,
Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 21 sep 2016, 08:01

Hee Ruud.

Jo is op haar bekken geland, vandaar de breuk maar....ze hersteld bijzonder rap, heeft n maand ingehaald wat herstel betreft. Ik schijn op de zijkant van mn kop te zijn geland, zodoende is eea ontzet. Gisteren de veearts bezocht ivm last eea en hij sprak van n whiplass 3e graads. T zal wel, k ga dr niet om vragen of zoeken. T is net als bijsluiters lezen, gegarandeerd dat je de alle bijwerkingen hebt. T geluk was dat de wagen de motor heeft "gepakt" bij de voorvork. N meter verder en hadden onze benen er tussen gezeten. Niet gebeurd, niet over jammeren dus... :lol: :lol:

Betreffende de 1000.

Zoals eerder, n K1, groen, fout zadel en foute uitlaat. Wel n stuur die mij ligt. Gewerkt aan de kabelboom, jammer. Blok draait onmiddellijk, niet stil, vermoed de prim. ketting. Maar die heb ik allemaal nieuw. Gebruiken dus!!!
Maar bobines en carb s dus ok, mooi.
Zoals je weet, verchromen enz hoef ik mij niet druk over te maken. Frame als nieuw, n kleurtje....en voillaaaaaa!!
Maar eerst technisch goed, dan de "parfum" en niet als de vorige poging.
Mijn org pijp heeft helaas wel n los schotje oid, verder best ok, ook n gesneuveld dempertje achterin, in de revisie dus of.....de engelse eronder....voor latere zorg...

Zodra thuis komen er wel plaatjes......................Eerst mobiel worden om m te halen. Staat droog. :D

K heb wat om mij druk over te maken, da s weer mooi, word vervolgd.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 23 sep 2016, 13:48

Afbeelding

Gisteren belletje gehad van mn maat, ben in Gorkum, kom de 1000 brengen.... :? Okeee!!! Ff wat opknappen na t ongeval en maar aan de slag......Jullie zien zelf de niet goeie dingen wel.....Andere stoel, achterspatbord te kort en die vangrails eraf vanzelf.......zoek wat kleinere die aan de bevestigingbouten blok zitten.....

De achtergrond.....idd....had wat beter mogen zijn..... :wink:

Maar voorlopig....klusje vd winter... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter

Re: restauratie

Bericht door peter » 23 sep 2016, 13:54

Ziet er niet verkeerd uit :) Veel plezier ermee en nu wel voorzichtig rijden :?: :lol:

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 23 sep 2016, 15:13

Thnxx maar....gaat eerst in de opknap.

Hoef ik ook niet voorzichtig te rijden...... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 26 sep 2016, 23:36

Okee.

Blok los. Weet inmiddels hoe t moet. Koppen eraf, zitten nieuwe 1e overmaat zuigers in. Dus ook geboord/gehoond. Da s leuk. Krukas....nwe bigend en hoofdlagers...He?? He k s mazzel dan?

Maar wil mn eigen nieuwe delen gebruiken dus...transdemper/ketting en Dynamodemper. Laatste niet zo erg ok, transdemper wel. Maar toch mn eigen erin vanzelf, nieuw, 0 km....

Transketting daartegen zgan, mijne hagelnieuw....erin dus. Toevallig zojuist via de verkoper de eigenaar zn e mail adres gekregen dus......ga s info zoeken, heeft m 27 jaar gehad. Nu de gehele versnellingsbak nog s goed uitpluizen en evt verbeteren...........we zien weer!!

Komt wel weer n plaatje van..
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 30 sep 2016, 21:29

Okeeee.
Voor de zekerheid t blok losgetrokken. Wilde zeker zijn of alles ok is.

T ding is vernieuwd binnen. Vorige eigenaar gevonden en had m geheel..bijna.. rereviseerd. Primaire ketting had eea vernield dus.....komt ie.

Nieuwe krukas,
nieuwe zuigers, 1e overmaat, org. met veren vanzelf, lagermaat op bijna de kleinste maat. Prima!!!!! :D Tussen 0.025 en 0.030.
nieuwe krukas en drijfstanglagers,
nieuwe primaire ketting,
koppen gelijk meegepakt.


Paar 1000 km mee gereden.

Bak was niets aan gedaan, mijn bak heeft zo goed als alles nieuw dus......komt erin.

Hebben wij dan n 1000 met n blok die echt bijna nieuw is??? T gaat er op lijken. :D

Frame nergens rot oid. Spaken poetsen en...als nieuw....bijna he??

Wij zijn blij.
Laatst gewijzigd door GL-1800 op 04 okt 2016, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter

Re: restauratie

Bericht door peter » 30 sep 2016, 21:50

Dat geeft de burger moed. Kan je na de winter tenminste eindelijk rijden. Veel succes en plezier met sleutelen en hou ons op de hoogte.

Ik reageer niet overal op maar lees wel altijd mee en by the way........ Veel foto's posten :mrgreen:

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 30 sep 2016, 22:00

Klopt Peter.. Bedankt voor de woorden.

Na de winter zal niet lukken want we pakken hem weer helemaal aan. En dat gaat weer veel tijd kosten. We moeten eerst zelf opknappen na t ongeluk dus erg hard gaat t niet.... :evil:

K zet na t spuiten eerst t blok in elkaar en dan doen we de rest. Vorige poging was............n beetje teveel in 1 keer. En teveel pech.......helaas waar we nix aan konden doen. Wel veel van geleerd en zeker niet mislukt, heb prachtdelen om op te bouwen. :D :D

Foto s klopt.........vergeet t steeds, sorry......ga dr op letten.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 04 okt 2016, 07:10

Dr mot toch wat aan mankeren he?? Tot nu toe, komt ie.

Schokbrekerophanging boven linksachter draad dolgedraaid 1e stuk. Vermoedelijk door n verkeerde moer??

Kruiskoppeling cardanas erg ruim.

Weer die verrekte deukjes valbeugels....grrrrr rotdingen. Ook weer op te lossen.

Meer ff niet. :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 05 okt 2016, 13:21

Hoi Rob,
Ik was op vakantie....net terug.
Is wel een mooi gaaf exemplaar dat je hebt kunnen kopen; valt meestal niet mee........fijn dat het motorblok van binnen z.g.a.n. is.......tezamen met de vele nieuwe. spullen die je nog hebt liggen; ook vwb de versn. bak, moet er iets heel moois van te maken zijn......de enkele overige onderdelen die je mist om hem origineel te maken zijn na wat geduldig zoeken beslist nog wel te vinden......
Leuk hoor, je "zoektocht" kan weer beginnen........door je veelzijdige ervaring die je inmiddels hebt opgebouwd zal het opknappen ditmaal beslist gemakkelijker gaan.
Het is een verstandig besluit om het dit keer wat kalmer aan te doen.
Eerst goed genezen is het allerbelangrijkste en ik wens jou en Jo hiervoor van harte het allerbeste toe.
Vriendelijke groeten, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie