restauratie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 06 okt 2016, 08:35

Thnx Ruud.

Jij dus lekker bruin gebakken in t zonnetje??

Ja, leuk projekt die serieus verder gaat als Jo en ik weer goed op de pootjes staan. Nu veel hulp gehad met demonteren, was even tof!!

Paar kleinigheidjes overwinnen en dan wat kleur geven.....en hoppa??? K hoop t. Met deze valt de schade van t vorige probeersel best mee, he he........

Maar wij eerst onzelf repareren, da s t belangrijkste........

CMS heeft nog inclomplete org GL1000 gereedschap, dr ligt nog voo r 4000 euro, wel incl BTW.... :? Mot maar niet........

Zal wat plaatjes opsturen!!! Vind t hopeloos te doen met photobucket..... :evil:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 06 okt 2016, 19:50

GL-1000 schreef: Zal wat plaatjes opsturen!!! Vind t hopeloos te doen met photobucket..... :evil:
Ik werk veel met de onderstaande gratis links, die erg goed werken:
http://www.fotos-hochladen.net/
http://de.share-your-photo.com/

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 06 okt 2016, 22:02

Dank Ruud.

Voor n simpele ziel als ik, die van GW s niets weet.....laat staan voor deze ingewikkelde materie....wat zou jij n persoon als ik aan willen bevelen..... :oops:

Dank je!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 07 okt 2016, 10:50

Gewoon die links ff proberen.......
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 10 okt 2016, 20:53

Dank je Ruud.

Ik ga dr s ff voor zitten...... wel weer n vraag.
Brandstofleiding....waar heb jij deze gescoord als ik vragen mag.

Verder was t bezoek straalman weer...optimaal. Alles weer zoals t moet, keurig weer.

Weer bedankt.

Mvg
Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 10 okt 2016, 22:15

2x brandstofleiding nw. gekocht bij BB....
Het beroemde rode streepje op het OEM slangetje was bij deze nieuwe slangen echter een soort rood/paars; vond ik toch maar niks.
Heb toen de "oude" (OEM) gebruikte en de licht (textiel) rafelige uiteinden met een smal strookje zwarte tape (5 mm) omwikkelt waardoor ze er strak en weer goed uit zien......
De gekochte set bewaar ik voor "nood"......

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 16 okt 2016, 08:06

Bedankt Ruud.

Kon ook niets vinden met t rooie streepje, vandaar mn vraag.

Vandaag wat blokdelen spuiten..........we, ll see.....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 25 nov 2016, 12:49

Zo, ff weer n berichtje.

Inmiddels is t blok geheel gespoten en n blanke laklaag erover gedaan. Zoals eerder, t kan zo goed als in elkaar. Voor de zekerheid alles wat keerringen betreft laatst binnen gekregen. Alles opgemeten en eea in de specs als nieuw dus, als ik t zootje niet laat vallen, kan er niets mis gaan. We gaan t blok dus inelkaar zetten....LEUK!!!!! en ja, zal wat plaatjes schieten, komen binnenkort...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 05 dec 2016, 10:34

:evil: :evil: , je wil alles goed ontvetten...ok maar....blijf dan niet met n poetsdoek achter n zuigerveerslot haken die dus toevallig...met t slot buiten de zuiger gezeten MOET hebben...PANG dus.
Ok, nieuw setje besteld, geeft niet.

RVS borgringen cq circlips besteld, toch even netter dan die originele, k weet t....je ziet er niets van maar t idee.....

Komt in beeld binnenkort.. :wink:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 08 dec 2016, 12:35

CMSnl had nog n setje org Honda 1e overmaat, juist gekomen en erop gezet....Dichtmaken t blok vanmiddag.....Heh heh.... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 15 mar 2017, 20:46

Het is weer n tijdje geleden zag ik.......en ja, inmiddels is t blok dicht. Vanmiddag ook mn 1e rit motor (CBR retje) gemaakt na t ongeluk en....PFOEI!!!! ging eigenlijk wel redelijk! Terug naar de GL1000......T is best n gezoek om de OEM delen te vinden als onkundige zoals ik. Duurt dan even. Had Driemen bij BB gehaald, geen OEM, had zgan rollen....shit van n 1500. Ok, nieuwe rollen besteld en OEM riemen, ( goede reden om de CBR te pakken dus...), samen met wat O ringen die ik wel had maar.......in zo n foute pakkingset zaten, (nooit weer dus), en dus vandaag eea gemonteerd en....Ja, t blok kan dus gestart worden. Komende week t frame wegbrengen om af te bijten en te KTL len...alweer ja, kleur erop en t blok erin en dan....ehhhhhh...laten pruttelen. Carb s gaan van de week "in de benzine", op de werkbank ivm evt overlopen.....Ook voorzien van OEM pakkingen/O ringen....

Voordat de koppen erop zaten heb ik t blok rond laten gaan. Met olie vanzelf... :? Olie overal? Gelukkig wel. Koppen erop weer en....dr komt wat olie omhoog zeg!!! Goed teken. Oh ja, drukmeter gebruikt......

Waarom die OEM delen?? Stom, raar of vreemd, t voelt goed.. :wink:

Volgende keer verder.........
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 24 mar 2017, 10:50

Radiateur verstuurd naar Haarlem, n nieuw koelblok er in, de oude was weer eens beschadigd...... :evil: :evil: Is die ook weer als nieuw, een nieuwe is er niet meer, bovendien n 1300 euro.....Goei n daaaaaag zeg!!!

Had elders gevraagd, geen reaktie. Deze was erg vlot. Komt morgen of overmorgen binnen.

Voor degene die t ook s nodig heeft,
Bijl Radiateuren Haarlem. ( zie google)
Zit in..... :D Haarlem.

Ik heb m opgestuurd en hij stuurt m terug.....

Verder mij weer ontzettend kwaad gemaakt over pasvorm rubbers riemdeksels. Zaten in zo n immitatiepakkingset. Had ik t meeste al van vervangen in origineel, dit dus ook maar OEM bestellen. Kortom......TROEP!!! Ook weer afgeleerd....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 18 feb 2018, 12:12

Om te huilen....letterlijk.


Het ging WEER te mooi. Blok klaar, eigenlijk bijna alles klaar alleen....t frame...nog ff schoonvreten en kleuren en daar.....gaan we weer. Was schoon, in puin gereden door n heftruck. Op 1 of andere manier ZAL t mis moeten gaan bij ons met GW's.....t is inmiddels weer ff geleden overigens.

Dr zullen lieden zijn....k wist t wel dat t nix zou worden, mag maar........wij hebben desondanks definitief afscheid genomen van t projekt, dit is niet leuk meer......Ofwel, n hoop naar t noorden gegaan en de mooiste delen toch wel naar....Harrie vanzelf.

Genoten van alles? ZEKER!!! Verstandig om door te gaan? Wellicht maar............wij ff niet meer. Alles wat er met GW's mis kon gaan hebben wij op 1 of andere manier "mogen" ondergaan....helaas. En weer n zomer in t hok ipv rijden is t ook ff niet waard, immers we hebben n hele fijne rijfiets.......

Hoe dan ook, ken de 1000 inmiddels van binnen en buiten, was ontiegelijk leuk om te doen, wat t gekost heeft zijn we wijselijk "vergeten" maar ga t toch niet meer doen.... :lol: :lol: Als ik echt oud ben en deze best zware motor die er nu is niet meer kan tillen wellicht........n 1000?? You never know!!!! :wink:

Maarehhh. keep on Wing 1000 allen!!!!Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 22 feb 2018, 23:41

Rob,

Allemachtig.......dit is haast niet te geloven.......en dan nog eens door zo'n domme heftruck........
Ik weet werkelijk niet wat ik er van vinden moet............ik zou zelf na X maal tegenslag op zo'n moment ook opgeven.
Weet niet wat ik er op dit monent nog over zeggen moet..........

Vriendelijke groeten,
Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: restauratie

Bericht door peter » 23 feb 2018, 00:14

Het zat je duidelijk niet mee met je project. Misschien heb je wel de beste beslissing genomen.

Plaats reactie