restauratie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: restauratie

Bericht door koltd » 09 nov 2014, 14:24

Hoor wel wanneer het feestje is rob
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 09 nov 2014, 14:38

:lol: :lol: nog ff geduld.......

Oh ja. Laat de koplampreflektor ook verchromen!! Schijnt te kunnen..Heb t gezien, erg mooi!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 31 jan 2015, 20:11

Hoera.....bericht dat t boren ivm nieuwe zuigers klaar is, nu ff tijd maken om te halen, kleur op t blok en dan.........inelkaar zetten.
Nieuwe zuigers, veren, lagers, transdemper, prim. ketting, geleider, lagers bak en weet ik veel wat meer.

Of ik hier zin in heb???? Mwahhh, nogal! Ga wel nog ff naar Harrie om de baktanwielen te laten nazien......... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 31 jan 2015, 20:13

koltd schreef:Hoor wel wanneer het feestje is rob
Ha k nooit gelezen, sorry.

Zal n wooden kop worden??? :lol: :lol:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 15 feb 2015, 16:06

Afbeelding

Vanochtend bij de Goldwingboulevard geweest, eea nazien ivm in elkaar zetten blok. Ook de demper van de dinamo. We vroegen ons af waarom de tandwielen uit 2 delen bestaan terwijl ze aangrijpen op de tandwiel van de krukas.....Zou toch 1 brede kunnen zijn???

Gewoon weer nieuwschierig....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 28 feb 2015, 15:21

Hoeraaaaaaaa.

Blok terug, geboord/gehoond, nwe zuigers en pennen aan de drijfstangen. Nu mot er n kleurtje op en dan maar s aan inelkaar zetten denken...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 14 mar 2015, 11:19

Afbeelding


Rubbers op, geen tot te weinig te verkrijgen, n nieuwe dan maar. Blok?? Nieuw dus van binnen!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 14 mar 2015, 19:41

Hoi Rob,

Je hebt er veel werk aan maar je bent in mijn ogen gelukkig wel een echte doorzetter..........je hebt n.l. ook nog eens een drukke job en aan de motor werken kan bijna alleen in het weekend begreep ik.......
Gewoon volhouden en alles niet krampachtig; zo hou je het lang vol en komt alles toch klaar.

Sterkte en succes, mvg,
Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 15 mar 2015, 06:42

Dank u, dank u....

Ruud, gewoon n aardigheid. Geen haast, stress of wat dan ook. Ik heb gelukkig kunnen snoepen uit de kennisstal aan de Goldwingboulevard anders was ie met versleten delen in elkaar gezet.

T word .....iets...... :? duurder dan geraamd maar dat is altijd zo, daar tegenover staat dat t blok zowat spiksplinternieuw is van binnen!! Ieder nadeel heeft zn voordeel...Nee, lekker doorgaan en denk komende winter alles in elkaar te zetten en t volgend voorjaar n toertje te kunnen maken, we zien...blok kan geverft en inelkaar, alles is er zover te zien, gaan we vandaag s mee aan de gang eea te bekijken wat er nog zou moeten komen....Maar jij rijd binnenkort!!!! Klasse hoor....ben gloeiend benieuwd!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 20 mar 2015, 18:58

Oh ja Ruud, jou "straler" gaat mijn blok doen volgende week, de 28e.....Dat zou betekenen..........t gaat de goeie kant op!!

Eindelijk...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 20 mar 2015, 23:28

Hoi Rob,

betr:........Oh ja Ruud, jou "straler" gaat mijn blok doen volgende week, de 28e.....Dat zou betekenen..........t gaat de goeie kant op!!...............

Leuk, ik neem aan dat hij de delen (2x de helft etc.) van het motorblok straalt en niet het complete samengebouwde blok.
Het is in feite een onogenlijk bedrijfje op het platteland, maar deze bescheiden en vriendelijke bejaarde slijper/polijster beschikt over veel vakmanschap, wil het helemaal zo doen dat je tevreden bent, je kan het echt krijgen zoals je het wilt, hij luistert goed naar je wensen en toetst dat aan de haalbaarheid en komt met goed advies......in geval van twijfel gaat hij het toch voor jou (zonder schade) proberen........verder; als je eenmaal thuisgekomen toch niet helemaal tevreden zou zijn dan vind hij het doodnormaal als je opnieuw contact met hem opneemt om het nog eens opnieuw te doen....de extra kosten daarover zijn nihil tot uiterst coulant.........het bedrijf is mijns insziens extreem goed geoutilleerd met vele soorten polijstmachines, ook hele lange polijstbanken en weet ik wat.....etc.
Let er op dat je "edele delen" op het blok goed en stevig afschermt zodat deze plaatsen beschermd zijn tegen evt. contact met de glasparelstraal.
Hij is overigens zo aardig dat ik hem er voor aanzie dat als je ff geen geld hebt hij je voor een kleine klus toch nog en dan gratis helpt........van zulke mooie eigenschappen mogen we dus nooit misbruik maken vind ik...........als je hem een vette fooi geeft begint hij te stotteren en krijgt hij een rooie kleur...prachtig dat er nog zulke mensen bestaan.
Jammer, het is helaas zo dat ik hoogstwaarschijnlijk die zaterdag naar de verjaardag van mij schoondochter in Zwolle moet, anders ben je van harte uitgenodigd om ff langs te komen..............de koffie zou klaar staan.......mocht dit evt. wijzigen dan bericht ik je nog even en kan je zelf bepalen of het wel of niet schikt.

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 21 mar 2015, 06:17

Hallo Ruud.

Nou....t blok gaat "gewoon" leeg in elkaar, vond hij ook t beste. Pasvlakken e.d. ga je dan niet "beschadigen" Ik ga straks hieraan beginnen na de verplichte weekedelijkse boodschappentocht. Ik ga verder zoveel mogelijk alles afdoppen.

Ja, de beste man gesproken via de telefoon. Hij werkt 4 dagen, verder veel vrijwilligerswerk wat hij er bij doet en.....ik hou juist van mensen zonder stropdas en n uitgestrekte hand die al n vermogen kost!! :lol: Had veel begrip voor mijn werkprobleem zodat hij zoals t nu lijkt de 28e eea kan realiseren!!

De kosten hebben we het niet over gehad, ik neem aan dat hij neemt wat hij nodig heeft. Wij zijn op t ogenblik in de fase om te denken, nooit bezuinigd, nu helemaaaaaaal niet, t gaat nu om t uiterlijke..... :)

Over de koffie, had ik idd aan gedacht.....n ander keertje? Bij voorbaat de felicitaties aan je schoondochter!

Foto volgt van voor en na de straalbeurt!! :)
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 21 mar 2015, 14:59

Volgende week stralen die hap!


Afbeelding

Geboorde cylinders...

Afbeelding

Telleraandrijving los, n vetnippel gaat er op, was n vies troepje!!

Afbeelding

T moet niet gekker worden, t CBR reke in de kamer....lekker warm poetsen!!

Afbeelding

Verder alle pasvlakken e.d. schoongemaakt, op zich nog n heel klusje om t goed te doen..Volgende week t "schone" plaatje. :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 21 mar 2015, 19:58

Hoi Rob,

Ik zie dat er nogal veel verf zit op het blok..........door deze laag heenstralen is heidens werk (dacht ik te weten) het duurt erg lang........kan daardoor duur worden c.q bijna "onbegonnen werk". Ik kan mij indenken dat de Bruin in Lopik (wellicht) er van uitgaat dat het blok ontverfd wordt aangeleverd.
Misschien ook niet, bel hem evt. nog ff ter voorkoming misverstanden............succes!

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 21 mar 2015, 20:57

Hee Ruud.

Had gemeld dat de oude eraf moet.....maarrrrr t word toch n week later, 4 april dus mailde hij...zal m ff mailen. Dank voor t tippie!

Afbijtmiddel is geen optie....meer, dat spul is tegenwoordig wellicht goed om je mascara van je gezicht te vegen, vandaar mn straaloptie. Lijkt mij....geen probleem eerlijk maar ga t zeker vragen!!

N uurtje langer zal de kop niet kosten toch...T gaat domweg goed komen. 4 april tijd? Pik ik je op!

Gr Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie