restauratie


Technische vragen, tips, trucs, enz.

restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 17 Nov 2012, 13:39

Hoi allen.

We zijn aardig op weg ons Wingetje 1000 geheel te restaureren, althans de fase strippen is achter de rug......Blok is ook open en....helaas n probleem. Bij openhalen gezien aan de rechterkant carter 2 putjes van ong halve mm diep, 1 mm groot in de wand waar de cylinders inzitten. Bij t koelwatergedeelte dus.Dus waar de cyl koppaking op komt. Cylinder zelf ziet er ok uit.. Ook t idee dat er water aan deze kant heeft gezeten gezien de verkleuring in de cylinders. Oplossing zou zijn het beschadigde gedeelte eruit te vrezen?? Ook van de cyl. wand dus..Ik ga dr even van uit als je de kop kunt vlakken hier ook wat weg te kunnen halen alleen....hoeveel is toegestaan...2e optie een andere carterhelft?? Uitwisselbaar met de zelfde krukaslagercode?? Het is dus de kant nan de krukaslagers. De P is, lagers e.d. zijn in uitmuntende conditie. Krukas idem dito. Verdere onderdelen ook prima hierbinnen.
Wie heeft hier ideeen over?

Bedankt vast!

Gr Rob.
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor peter » 17 Nov 2012, 14:40

Post even een foto (is een stuk makkelijker dan je denkt :wink: ) dan kunnen we wat beter beoordelen wat er mis is.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 17 Nov 2012, 17:55

Graag, maarrrrrrrrr moet even zien hoe.......heb ze op photobucket staan inmiddels....
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor RonalT » 17 Nov 2012, 18:11

gewoon een link van fotobucket afhalen en die hier plakken


link van fotobucket . jpg

en selecteren.... en hierboven het knopje Img aanklikken.
dan komt er

[ img ] link van fotobucket . jpg [ / img ]

te staan. (met wat minder spaties)
Als je de pagina daarna opsla zie je de foto....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11717
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 17 Nov 2012, 20:30

Jaaaaaaaaaahhh dat doe ik met de Lagunaclub ook, werkt. Nu lukt t ff niet.....zal r weer induiken, bedankt in ieder geval. :shock:
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor peter » 18 Nov 2012, 11:01

Hier staan de foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie dat de stalen cilinderbus niet is aangetast en zou voor de goedkoopste oplossing gaan. Koop een beetje 2 componenten ijzer (kneedbaar ijzer) en maak daar mee de putjes dicht. De stalen ring van de Cilinderkoppakking ligt op de stalen cilinderbus en het "papier"van de pakking ligt op de beschadigde rand. Perfect glad maken doe je dan met een wetsteentje.
Als je de helften los hebt zou ik ze alleen even laten hohnen en weer nieuwe zuigerveertjes monteren. (Hohnen moet i.v.m. het inlopen van de veertjes) Was de compressie goed dan deed ik er niks aan. Het loopt al snel behoorlijk in de prijzen om nieuwe zuigers en veren te monteren want dan komt daar ook het hohnen van de cilinders bij. (60€ per zuiger (repro) en ca 100€ voor het boren).
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 18 Nov 2012, 20:35

Bedank!

Harry had t zelfde idee, heeft nog n los carter liggen, we zijn de beste oplossing aan t zoeken, echt n winghemel daar!! Heb nog n andere vraag.

Wil de foto s er wel opzetten maar photobucket werkt niet (meer) op mn desktop. Is er n ander programma om te gebruiken, heb win 7.

Gaan we t gewoon weer proberen...

Bedankt weer allen.
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 24 Nov 2012, 08:58

En ineens....heb ik wat op photobucket, incl mn oude foto,s Zal pogen ze op t forum te zetten.

N carter overgenomen, vandaag eea passen, meten e.d.

Hoop.............dat t goed komt!
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor RonalT » 24 Nov 2012, 18:08

Met die foto's komt het altijd goed. In geval dat er iets niet lukt helpen we je... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11717
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 25 Nov 2012, 15:57

Dank u dank u dank u..... :)

Frame bekeken, eigenlijk verdraaid goed!. Alleen....framebuis in t midden van de hoofdstandaard....verrot. In t midden. Steun standaard eruit geslepen en ook renovatie nodig. Stukje nieuw frame erin, steun erop lassen en t is weer perfekt. Laat ik doen, ben er niet kundig in en t moet goed en netjes!

Verder bij de motorsteunen gaatjes gemaakt ivm afwatering/ventilatie/ verf erin. Later ML. Niks ten nadele van de sterkte vanzelf.

Daarna kan t hele spul ontverft worden, gedompeld in n antiroestbad en gepoedercoat worden.

Is fase 1 klaar.

Blok?? Komen nieuwe lagers in, ketting, geleiders, keerringen e.d., verder alles puik.
Maar voor dit alles, mooie kleur erop.

Zal proberen de foto s erop te zetten,
Pfoei, leuke klus maar t zal n duit kosten......maar ach, heb voor n miljoen plezier dus ik verlies er nooit op....

Goed weekend verder allen.. :D
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 14 Apr 2013, 09:12

Hoi allen.
Winter voorbij, schuur weer warmer dus we mogen weer!!

Ik zou nog wat plaatjes sturen van t Wingetje die redelijk uielkaar ligt.......

Zo troffen we hem aan,
Afbeelding

Gauw op de kar!!
Afbeelding

Brengt ie olie op?? Yes!!
Afbeelding

Maar beginnen.
Afbeelding

Toch nog n gewicht eigenlijk....
Afbeelding

Voor je t weet....
Afbeelding

Stukje bekend frame niet helemaal......
Afbeelding

Net als.......
Afbeelding

Middenbokhouder e.d. gevonden bij Harry, Stuk nw frame erin en verven maar!

Zal eea verder beschrijven joe eea loopt, we hebben eerst nog wat afwerkgevalletjes binnenshuis.

Goed mooi motorjaar allemaal!!
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 14 Apr 2013, 09:39

FF opnieuw photobucketen dus....
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 15 Jun 2013, 15:24

Afbeelding

Heb eigenlijk n vraag. Ik had dit deel gehaald bij een van de leden en vroegen ons af wat de betekenis zou kunnen zijn van het "lipje" boven het gat.....iemand enig idee???

:?: :?:
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 09 Sep 2013, 13:54

Frame gaat gelast worden. Dan naar de ontverver en de verver.......gaat t eindelijk iets ergens op lijken.

Veel nieuwe dingen aangeschaft om blok in elkaar te zetten, nog n paar dingen en......t blok spuiten maar....dan mag ie inelkaar!! :D

Hoop dat t :D word en geen :twisted: ..

Word vervolgd!
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Berichtdoor GL-1000 » 19 Okt 2013, 19:50

Ijzerwerk naar de ververij e.d, bigendlagers en zuigerveren helaas nog niet binnen....rest wel, info verzamelen om t blok zoveel mogelijk fatsoenlijk te "ontlakken" en dr n nieuw fris kleurtje op te brengen..

Oh ja, heb nu n chemisch fabriekje thuis om de tank te "ontroesten".....werkt!! maar t meurt wel..

Dan nog n deukje dr uit en ook n nieuw kleurtje! Ff terug n andere dummy "gekregen", lag bij de vorige eigenaar maar n retourtje is 500 km, met de huidige benzineprijzen en n 3.0 V6...was t gewoon leuk om te doen!! Bovendien, Dr was ook nog n komplete pakkingset aanwezig...en nog wat meer prullaria.

Verder? Alle nwe bouten, moeren, keeringen, clips, claps en meer clops zijn ook binnen...gaan we s denken aan voorzichtig eea inelkaar te zetten...Mooi, zo n Wing!
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 778
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Volgende

Terug naar GL1000

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast