restauratie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 07 jul 2015, 19:09

:D :D

Als de dag van gisteren, na n gebroken krukas zo,n.......dit 30 jaar geleden met t handschrift van mn vader....

Afbeelding

Foto gemaakt in Leek, waar we destijds woonden!! Doppendoos op t werkbankje is er nog evenals...t werkbankje!!

Meen dat dit t laatste blik aan eea was voor inbouwen frame....hoopte foto s van de binnenkant koppen te zien maar helaas......dit gaat nog n raadsel worden.. :(
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 09 jul 2015, 19:53

Toch, uiteindelijk, gekozen eea in de oven te laten bakken op n graad of 80....

T lijkt wel.....ff wachte....nog ff wachte.....ff wachte nog....pi...ehhh carter!!

Afbeelding

2e deel er nu in,daarna rest van de deksels, morgen waterpijpen thermostaathuis, startmotor e.d. spuiten en t zelfde verhaal betreffende inbakken... :D

Pfffffffffffff, dr komt s wat goed!! :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 10 jul 2015, 11:00

T laatste........op wat remdelen na, da s voor later, blanke lak is op. Je verkijkt je echt op t verlies van verf bij kleine delen, ik snap nu waarom Ruud zoveel nodig had..... :oops:

Afbeelding

Straks in de oven en.....voilla!! Nog n lager van CMS en Harrie erbij en dr gaat iets schot in komen ofwel...t blok inelkaar zetten.... :D

Blij, blij, blij!! :D

Maar ieder voordeel heeft n nadeel, vakantie afgelopen.... :(
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: restauratie

Bericht door q45 » 10 jul 2015, 11:36

mooi mooi werk allemaal :wink: maar die bak jupiler op de achtergrond..... :mrgreen:
dat zou niet mogen tijdens het werken aan de wing :lol: :lol: :lol: :lol:

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 10 jul 2015, 11:58

:oops: :oops: K zie t nu ook!!!

Maar zie, leeg!! En wie drinkt die handel nu als t in de zon staat!! :lol:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 11 jul 2015, 09:55

:( :( Pasvlakken schoonmaken, 1 van de minder leuke klusjes..... :wink:

Daarna toch even kijken hoe t gaat worden en ja....de puristen zeggen, niet standaard K2, eens maar......wij vinden t zo gruwelijk mooi!! Sorry.

Afbeelding

T hele plan t blok in delen te spuiten was..........om de pakkingen weer te kunnen zien... :oops: Hoe ziek zijn we!!!

Morgen WEER alles doorblazen, t grit is redelijk risicovol, weet t maar....heb de stoppen blok er ook uitgedraaid dus....weer n plek om eea te "bestoken".

Startmotorlager zoeken, bijbehorende keerring en....NATUURLIJK de aardpunten van deze "opschonen!! :D

:D Volgende week weer werken, dan weer alles op n "laag" pitje.... :evil:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 13 jul 2015, 22:23

Tjonge, mooi dat deksel in chroom.......ik dacht werkelijk ff dat het een glimmmende zeepsop-bel was ......... :lol:
Heeeel mooi alles!
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 18 jul 2015, 21:04

N zeepbel zou iets goedkoper zijn!!

Vandaag maar verder met de hobby.

T word tijd s wat in elkaar te fransen...Wat nieuwe lagerbusjes, we zijn toch bezig.

Afbeelding

Zo dus..
Afbeelding

En ach... t gaat opeens iets worden!!

Afbeelding

Alles vernieuwd behalve....de krukas, transmissieketting nieuw, transmissiedemper nieuw, krukas en drijfstanglagers nieuw, alle keerringen nieuw, enz enz.......

Afbeelding

Ennehhhh, 1 moment...nee, 2 momentsleutelds nodig, alles op "koppel"...

Afbeelding

Oliepompen erin, morgen verder....

Verdraaid leuk projekt, waarbij alles eindelijk ook s n keer lukt!

Afbeelding

Zitten dubben en klooien met de ketting.....leek te kort.... :roll: Kan niet he? Bleek niet helemaal over t krukastandwiel te lopen.....ff n bakkie koffie en...voilla, opnieuw omleggen en ging t hele spul ineens met n makkie, mooi strak kettinkje nu!! N violist zou er n mooi deuntje op kunnen spelen maar.....dat hoeft even niet!! :D

De zwarte stiftstrepen her en der zijn tekens dat eea met de momentsleutel zijn "bewerkt". :wink:

De keerringen oliepomp zijn ook vernieuwd, weinig kosten en een hoop ellende kan je er mee voorkomen....Van te voren gespoeld in motorolie. Gecontroleerd eerder door Harrie en puik bevonden.. :D :D , daar word ik vrolijk van hoor!! :wink:

Verder wel eea met borgvloeistof behandeld.....in 2 carters losse bouten aangetroffen kan............toeval zijn maar, toch maar ff de eventuele ellende voorkomen. :oops:

Wij zijn even zeer blij en tevreden met t verloop, en ook tevreden dat we t op deze best ingrijpende manier hebben gedaan want.......dr zat n hoop ellende in t blok. En ik....wist echt eea niet, geleerd van Harrie.....koste n bulk euro's maar anders zou t n drama geworden zijn. Oh ja... die bulk euro's zijn Harrie niet aan te rekenen hoor..... :wink: Zijn wijsheid heeft mij voor n hoop ellende behoed...

Zo, nu n pint!



Word vervolgd.......
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 18 jul 2015, 21:34

Prachtige reportage........heel interessant..........tja, dat is nou eigenlijk het "echte" werk.....
Goede, duidelijke foto's ook.....leerzaam voor iedereen denk ik.
Rob, volhouden en succes!

mvg,Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 19 jul 2015, 13:46

Thnxx!!

N heel dingetje hoor....Maar we gaan verder met bv....

Ook dit te vervangen...
Afbeelding

En ach....n kleine moeite...
Afbeelding

De oude had roest, anderen dan ook wellicht dus....ook nieuw.
Afbeelding

Voorraadje onderdelen....ook nieuw...
Afbeelding

Verdorie.....t lijkt toch wel aardig!! Moest even...sorry.
Afbeelding

Verfstripper om..
Afbeelding

T lager er zonder beuken oid in te laten zakken....
Afbeelding

Zo, nu visite, we kappen er weer even mee voor n weekje!! :D
Ik heb t in ieder geval naar mn zin met dit projektje...... :lol:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: restauratie

Bericht door cooper » 19 jul 2015, 21:41

Knap werk Rob, ook dit zal ongetwijfeld een toppertje worden. :D
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter

Re: restauratie

Bericht door peter » 19 jul 2015, 21:49

Top. :D

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: restauratie

Bericht door Wim-S » 20 jul 2015, 21:21

na met veel belangstelling ruud zijn project te hebben gevolgd kijk ik nu al een tijdje naar jouw
project met heel veel plezier bedankt voor de interessante fotos veel succes gewenst .

mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: restauratie

Bericht door GL-1800 » 25 jul 2015, 00:37

Dank je allen en....dr zullen zeker meer plaatjes volgen en ja....t is nogal n projekt geworden. En blijft t ook. En absoluut, ik heb Ruud zn K1 gezien......pfff, k ga dr voor om t overtreffen!! Moeilijk!! Ruud gaat t zeker winnen wat originaliteit betreft! Ik doe er n "sausje" bovenop. Best fout maar...t ding word volledig opgebouwd met RVS hoogglans en chroom. Heb t dan over de bouten, schroeven, moeren en ringen..T mooie is, vind ik, valt niet onmiddellijk op maar....zooooo gruwelijk netjes!! Mits....ik ook alle "putjes" er met n dreveltje heb ingeslagen.....Zie jullie kruiskopjes maar s!! Heb alle motorophangbouten en moeren laten maken naar de originele sleutelmaten...Ook de onderste....verdraaid, je ziet m niet eens! :? T bekende draadeind onderin is voor ons taboe....valbeugels gehad?? Ja. Meestal ook deukjes in t frame....zucht....T ene maakt ons "wakker" met t andere...word ons geleerd en ja, zo vaak vermeld, ik wist en weet niet alles maar mn bezoekjes in Rdam hebben mij wel nog erg meer bekendheid gegeven van de Wing,....de 1000 dan he? :D

Ik heb wel t nadeel dat ik doordeweeks niet thuis ben en vrijdag s niet onmiddellijk t "hok" in kan...en wil om mij met de Wing te bemoeien, heb ook nog n minimaal sociaal leven!! :D

Gelukkig maar!! Geeft me overigens ook niet de mogelijkheid doordeweeks te reageren, begrip zal blijken!!, Gekheid..Ik verdom het om t telefoon ding te gebruiken tijdens mn werk, sorry..

Maar zo langzamerhand word de perfectie wel ziekelijk, ook bij Jo, mn geestelijk ondersteunende vrouw die ook nu inziet dat t alleen nog maar moet zoals t "moet".

Mag ik n simpel voorbeeld geven, de knipperlichten, ook wel RAW's of richtingaanwijzers genoemd.... :lol: kosten nieuw, zeg t maar...paar euro, niet origineel!! Erg? nee..eh ja...maar...
T randje naar t glaasje toe is iets.... :cry: smaller en...dat willen we niet. Bovendien is t materiaal van de originele een rotzooi om opnieuw te verchromen....mag hier al niet meer dus...gek he....kost t weer n bulk...zucht..Koop je 4 neppers voor om 1 te verchromen.

Maar...t heeft geen haast, ons beide idee zou zijn deze zomer er op te kunnen rijden maar....t zat...best tegen en nu doen we t volgende zomer..En ons CBR retje, geeft ons alle genot dus....zit er nix tegen eigenlijk!!

Word..vanzelf, vervolgd!! :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: restauratie

Bericht door rudolphwolven » 25 jul 2015, 10:40

Hoi Rob,

Vraagje: wat kost het overigens om de richtingaanwijzers te verchromen? (1 st)?
Waarom is het een rotzooi en mag het niet meer?
Veel succes dit weekend ........!

Groetjes, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie