GGrrrrr!!! Opgelost :-)

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door Honda GL Castlebiker » 03 aug 2012, 15:33

Peter, normaal rij jij op een 1.800? Zal een heel verschil zijn dan nu op die 1.000, niet dan? Rij jij mee met die toertocht van Aaldert? Zoja, op welke, die 1.000 of de 1.800?

peter

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door peter » 03 aug 2012, 16:54

Ik heb hier inderdaad ook een gl1800 staan en dat rijdt weergaloos. Je kan hem bijna niet vergelijken met de oudere modellen zo'n wereld van verschil. De GL1000ltd rij ik ook met erg veel plezier op en er zijn weken dan rijdt het oudje meer dan de nieuwe.
Als ik Aaldert zijn tocht ga rijden dan pak ik de gl1800, ik kan de 1000 wel pakken maar vrees dat ik hem na 400km toch wel een beetje zat ga worden als ik weet dat er ook een 1800 staat :lol:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door Honda GL Castlebiker » 03 aug 2012, 17:49

Ja denk ik ook wel hè, zijn wat dat betreft 2 extremen. Ben benieuwd of je er bij bent bij Aaldert.

Ik was woensdag trouwens nog in Velden, met het pontje van Grubbenvorst naar Velden, ik ging daarna naar Arcen :-)

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door Goldiefan » 03 aug 2012, 18:02

Peter,

Ik weet niet of je hier mee bekend bent maar je kunt het prima testen met een vacuumtester, aangesloten op de slangpilaar van de benzineslang op de luchtkast, carb verder niet demonteren en op de kop leggen en dan moet hij het vacuum goed vast houden, heb dat regelmatig gedaan en dat werkt prima. Als er lekkage is, wat waarschijnlijk is in jouw geval, weet je natuurlijk nog niet waar je het moet localiseren maar in volgorde van waarschijnlijkheid:
- vacuumtestsysteem is niet goed
- vlotternaald - vlotternaaldhouder
- lekkende O-ringen tussen luchtkast en carburateurflens.

Ik vertel je waarschijnlijk niet nieuws, maar toch.

En heel jammer dat de LTD zal schitteren door afwezigheid op de eerste Groninger GL1000 toertocht, morgen :(

Groet,

Jeroen.

peter

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door peter » 03 aug 2012, 20:10

Het zit hem in het naaldje en de zitting. morgen even wisselen en kijken of het over is. Hij lekt ook niet daverend hard maar stationair lekt hij net te hard en verzuipt hij de cilinder. Tandje gas erbij en het probleem is weg.

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :?

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door Goldiefan » 03 aug 2012, 20:17

en nog even, waarom ik dit meldde: de Guru Randall Washington test het in zijn video uitsluitend bij demontage met gedemonteerde vlotterkamers, vlotters, vlotterpennen en vlotterpenhouders waarbij hij de openingen van de vlotterpenhouders afdicht (moet je wel toevallig passend spul voor hebben, kan enig geklooi zijn, overigens, als je je gehele familie mobiliseert is dat heel makkelijk, de menselijke vinger dicht als de beste :D ). Zo test je dus uitsluitend de O-ringen tussen de carburateurflenzen en de luchtkamer wat ik persoonlijk niet zo handig vind en wat mij altijd heeft verbaasd. Mijn idee: test eerst het geheel, voor demontage van carb-onderdelen, zoals beschreven in mijn vorige reply, blijkt sprake van lekkage dan kun je het vervolgens nog eens doen volgens de Guru om overtuigend aan te tonen waar de lek zit, te weten tussen de carb flens en de luchtkamer ....
Laatst gewijzigd door Goldiefan op 03 aug 2012, 20:50, 6 keer totaal gewijzigd.

peter

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door peter » 03 aug 2012, 20:31

Ik snap wat je bedoeld en morgen even de boel bekijken wat wijsheid is. Ik heb de randak set erin zitten en er kan dus weinig mis mee zijn. Ook heeft hij er goed op gelopen. Ik heb mijn twijfels over het naaldje, die heb ik al eens een beetje moeten "inslijpen" op zijn zitting waarna hij goed werkte. Morgen even een ander naaldje proberen en dan even voor het monteren testen of hij dicht is.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar gisteren heb eens een dure bp ultimate erin gedonderd en nu heb ik problemen. Normaal gooi ik de goedkoopste brandstof erin en geen probleem. Zal wel toeval wezen maar zet je wel aan het denken. :?

peter

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door peter » 04 aug 2012, 12:36

Naaldje dicht prima af en de hoogte is ook goed :? Strakjes de sproeiers er maar eens uittrekken. Misschien rubbertje naar de jachtvelden. Gebeurd sommige mensen ook met het gevolg dat de motor de deur uitgaat en er een kinderwagen komt :lol: :lol:

peter

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door peter » 04 aug 2012, 15:37

Niks van dat alles dus :( Ik heb het naaldje getest met blazen op de slang en dan kijken wanneer er geen lucht meer tussen naaldje en zitting door kwam. Precies 21 mm bleek dus. De vlotter iets anders gezet op 22mm en de sproeiers eruit getrokken beide rubbertjes gewoon heel. Stationairsproeier eruit en die was ook gewoon open :? Ik heb nu zelfs de tank afgetapt en andere normale 95 benzine erin zitten. Frappante is, alles wat ik doe geeft totaal geen verandering. Ook een andere bougie geprobeerd maar ook dat bracht geen soelaas. Effe een bakkie koffie en dan nog eens wat proberen. Moet vast heel simpel zijn :? :? :?

peter

Re: GGrrrrr!!!

Bericht door peter » 04 aug 2012, 17:21

Ik heb net nog eens de carb's eronder uit gehaald en de bewuste carburateur voorzien van toch weer een andere zitting, naald, vlotter en rubbertje. Voor het monteren even het naaldje goed in de zitting gedrukt en een paar keer gedraaid zodat deze goed zou passen. Daarna alles weer gemonteerd en de vlotterhoogte correct op de 21mm afgesteld. Daarna carb's er weer onder gezet en ziedaar de motor snort weer tevreden :D . Ik heb toch het donkerbruin vermoeden dat die bp ultimate niet al te best voor je carb's, ik gooi het er niet meer in en hou het lekker bij de simpele 95 :? .

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GGrrrrr!!! Opgelost :-)

Bericht door Goldiefan » 05 aug 2012, 10:37

Mysterieus verhaal, mooi dat het nu klaar is. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die bijzondere benzine een dergelijk fenomeen bewerkstelligt en dan ook nog bij slechts 1 carburateur. Het lijkt er op dat toch dat vlotterpennetje van de bewuste carburateur op de een of andere manier bleef steken, vuil kan het niet geweest zijn begrijp ik, wat anders weet ik ook niet ........

peter

Re: GGrrrrr!!! Opgelost :-)

Bericht door peter » 05 aug 2012, 10:54

Het is voor mij ook een mysterie maar na een keer of wat is het toch goed gekomen. net even een rondje gereden van ongeveer 100km en ze loopt als een trein :mrgreen:

Plaats reactie