Naar Rotterdam met de Ltd.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
peter

Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door peter » 05 mei 2012, 09:45

Naar Rotterdam met de Ltd.

Ik ben dus met de Ltd naar Rotterdam gegaan om een en ander te laten af stellen omdat ik er zelf niet meer uit kwam. Om 07.15u vertrokken met de sputterende gl. Eenmaal op de snelweg en boven de 5000 toeren ging het al een stuk beter en met een gangetje van rond de 130km/u reed de gl zelfs lekker. Voor alle zekerheid nog even na Venlo de tank volgegooid want afgelopen week liep de gl bijna 1:6. Het was dus zaak goed het verbruik in de gaten te houden want Rotterdam is toch 168km rijden. Voor Eindhoven liep de gl als een zonnetje en zelf stationair was geen probleem en het leek er even op dat de gl genezen was!!! Jammer voor mij dat hij na een km of 40 weer begon te sputteren.
Na aankomst in Rotterdam de gl op de werktafel en al snel lag de ontsteking er vanaf en gingen er puntjes in. Dit bracht geen resultaat en de carburateurs gingen er ook af en helemaal uitelkaar ter controle. Eerste instantie niks bijzonders te vinden en alles goed open. Wel voor de zekerheid wat vlotters en vlotternaalden vervangen en de kapotte schroefdraad van de vlotterbakken gerepareerd.

Afbeelding
Op de werktafel.

Na alles weer gemonteerd te hebben de gl afgesteld en dat ging eerst niet van een leien dakje en vroeg om aardig wat geduld. Toch liep de gl later als een zonnetje en we dachten klaar te zijn. Tussen door nog olie ververst i.v.m. benzine in de olie en tijdens een proefritje liep de gl perfect.

Afbeelding
De geleerden aan het werk.

Nadat alles weer was afgemonteerd kon de terugweg worden aangevangen. Helaas begon de gl na een km of 10 weer te sputteren en het oude probleem was terug alleen hoefde ik geen 5 maar 4000 toeren te maken om hem aan de praat te houden. Na een km of 20 liep hij weer perfect en ik dacht nog “ach, zeker een vuiltje geweest”. Tot ik besloot binnendoor naar huis te rijden vanaf Nijmegen. Hier had de gl geen zin in en weer sputterend verder gereden. Gisteravond nog de boel uit elkaar getrokken maar niks kunnen vinden.

Afbeelding
Afstellen.

Ook heb ik meteen een andere set carburateurs van de plank gehaald en schoongemaakt. Deze ga ik vandaag eens proberen, kijken of dat werkt. De sproeiers zijn hetzelfde en de boring van de carb”s ook dus het zou geen verschil moeten maken. Ze zijn dan wel van een K2 maar dat is dan jammer want we zullen toch het probleem moeten vinden. Later ga ik de Ltd carb’s wel restaureren.

Op zich wel een leuke dag gehad met veel anekdotes over de gl en zijn berijders, Harry is een uitstekende sleutelaar die echt wel verstand heeft van de Gl. Met zijn kenners oog zag hij dat verschillende dingen niet origineel waren. De mengselschroeven waren niet de originele en ook de vlotternaalden had hij goed in de gaten. Naar beste weten hebben Harry en Bart aan de gl gewerkt met in de eerste instantie een goed resultaat. Deze gl is dus een apart geval en laat niet zomaar van zich winnen.

Omdat Rotterdam niet echt naast de deur is moet ik dus zelf verder zoeken naar het euvel. In de loop van de tijd zal het vast wel goed komen.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door Chrit » 05 mei 2012, 09:58

Peter, ik weet zeker dat je dit oplost....

En anders probeer eens met je 1800 te rijden.....een paar lesjes en je bent hem "meester"...Kan je de zadelverwarming eraf halen want dan pl@s je niet meer in je broek... :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

peter

Re: Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door peter » 05 mei 2012, 17:38

Update;

Zonet een andere set carburateurs eronder gezet en na wat kleine lek probleempjes loopt de Ltd!!! De boel synchroon gezet en verder afgebouwd voor een proefrit. Eerste instantie nog wat inhouden bij de 3500 toeren maar na het verzetten van de mengselschroeven pakt ook in dat gebied de Ltd goed op. Nu kan ik hem afwurgen in de 2e versnelling tot 1500 toeren en gewoon gasgeven, zonder te stotteren pakt de motor dan op. De eerste 20 probleemloze km zitten er nu dus al op. Morgen als het een beetje weer is maar een paar km erbij doen. :D

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door Chrit » 05 mei 2012, 17:48

Zie dat het je lukt!!!!

Kom je maandag maar met hem mee die rit rijden....kun je hem goed uitproberen... :)
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door coenox » 05 mei 2012, 21:53

Ik had het verhaal vandaag live gehoord van Harry. Ben daar vandaag geweest met mijn witte ' Gandalf'. Jammer dat het nog niet gelukt is. Aan Harry kan het inderdaad niet liggen. Die heeft verstand van zaken heb ik vandaag ondervonden. Zal daar later nog verslag van doen, nu even de puf niet meer voor.
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door harmdeboer » 05 mei 2012, 23:16

hey peter ik heb je laatst toch die gegevens door gestuurd van die willy in 's heerenberg...
(overigens zelf heb ik deze gegevens niet meer.) maar kan hij niks voor je betekenen...?

Overigens harry kent hem ook....

harm
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: Naar Rotterdam met de Ltd.

Bericht door peter » 06 mei 2012, 09:20

@ Harm, Klopt en die gegevens heb ik nog ergens liggen was hem alleen vergeten maar zal het weer eens opzoeken en dan contact met hem opnemen.

Op deze set carburateurs die er nu onder zit loopt de Ltd erg mooi. Dit zijn gereviseerde carburateurs met een Randakk set erin. Ik had destijds een aantal sets besteld en ik weet nog dat de vrouw me vroeg "waarom zoveel?". Nu weet ze het dus :lol:
Deze carburateurs zijn vrijwel gelijk aan de originele, de sproeiers zijn exact hetzelfde en de doorlaat ook. Enige verschil is het gaatje waar de mengselschroef inzit. Dit is bij deze wat dieper waardoor de schroeven ook dieper zitten. Verder kan ik geen verschil ontdekken. In de loop der tijd vindt ik wel ergens een andere set die ik dan ga gebruiken om de originele set weer goed te krijgen. Voor nu ben ik tevreden en het gaat er tenslotte om om het museumstuk goed rijdende te krijgen. :wink:

Plaats reactie