tja... en dan... heb je alles nieuw behalve het geen dat alles vooruit stuwt... ook zonde... maar goed dat is mijn mening...
goldwing geen motor geen hobby its a way of live.... (without $ Hoge Onderhoud Na Dure Aanschaf)
ja dat kan maar dan loop je wel de kans dat het membraam naar de kl... gaat en dan is ie stuk... overigens die van de 1100 past ook.. schijnbaar....
dus... er zijn nog onderdelen... ff op cmsnl.com kijken... (zit in holland al komt dat niet zo over als je op de website bent... )
je kan hem overigens ook gewoon spoelen... daar kan weinig aan verkeerd gaan...
dus succes en veel wijsheid!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
harmdeboer schreef:tja... en dan... heb je alles nieuw behalve het geen dat alles vooruit stuwt... ook zonde... maar goed dat is mijn mening...
goldwing geen motor geen hobby its a way of live.... (without $ Hoge Onderhoud Na Dure Aanschaf)
ja dat kan maar dan loop je wel de kans dat het membraam naar de kl... gaat en dan is ie stuk... overigens die van de 1100 past ook.. schijnbaar....
dus... er zijn nog onderdelen... ff op cmsnl.com kijken... (zit in holland al komt dat niet zo over als je op de website bent... )
je kan hem overigens ook gewoon spoelen... daar kan weinig aan verkeerd gaan...
dus succes en veel wijsheid!!!
Jo bedankt. Ik heb de vraag ook even aan Randall zelf voorgelegd, en die zegt ook spoelen:
Jesper:
Usually, you can connect the fuel to the fuel pump, disconnect the fuel hose to the carb, turn on the petcock....then crank the engine and thereby flush the fuel pump. If the fuel flow and condition is fine, you are done.
If the flow is insufficient or there is obvious contamination, the pump can be disassembled and cleaned. If you are careful, no new gaskets are usually needed.
However, fuel pumps that have been out of service for a long time, often fail shortly after being put back into service as the diaphragms will get brittle if they've been allowed to dry out. Something to watch for whn you are back on the road.
Good luck.
Het bovendeksel kan van de pomp af worden gehaald. Er zitten dan 2 klepjes onder die in samenwerking met het membraam hun werk doen. Verder zit er weinig interessants in het ding. Gewoon even spoelen en dan ben je klaar. Alleen als je membraam is uitgedroogd ben je de klos en moet je een andere pomp zoeken. Er zijn er zat die rondzwerven op het internet en die weinig moeten kosten. Niet teveel voor betalen want als het membraam is uitgedroogd loop je de kans dat hij het 1 maand doet en daarna ermee stopt. Het membraam is niet te vervangen.
peter schreef:Het bovendeksel kan van de pomp af worden gehaald. Er zitten dan 2 klepjes onder die in samenwerking met het membraam hun werk doen. Verder zit er weinig interessants in het ding. Gewoon even spoelen en dan ben je klaar. Alleen als je membraam is uitgedroogd ben je de klos en moet je een andere pomp zoeken. Er zijn er zat die rondzwerven op het internet en die weinig moeten kosten. Niet teveel voor betalen want als het membraam is uitgedroogd loop je de kans dat hij het 1 maand doet en daarna ermee stopt. Het membraam is niet te vervangen.
Prima. Ik spoel even door, kijk naar de benzine die er uit komt, en of het een beetje goed doorstroomt en daar laat ik het bij. Bedankt, groeten!
Nog even over die tank. Gewoon demonteren en tankvlotter en kraan demonteren. Ik heb de hogedruk spuit erin gezet en flink uitgeblazen. Daarna met ontvetter (brakeclean) flink erin gespoten om de laatste reinigingsmiddelresten van de hogedrukspuit eruit te krijgen. Buiten in de zon leggen om uit te laten dampen en schoon istie. Die coating is inderdaad een risico want je filters die je in de tank ziet kunnen dicht gaan zitten.
Maar goed als de roest te erg is een nieuwe tank kopen of een goeie 2e hands.
Het eruit halen van die tank valt wel mee, het vereist een beetje handigheid.
Zo kan het trouwens ook, na ongeveer 30 seconden zie je hoe ze het doen met een goldwingtank: