Mark's ''Wing-man''

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Nog naamloos!

Bericht door harmdeboer » 15 jan 2012, 17:01

gewoon ff bij ger op de koffie gaan en vragen of hij nog een hobby metaalbewerker kent... die jou daarmee wil helpen... indien je het van metaal wil maken....

je kan ook denken aan oplossingen in glas vezel... dan kun je zelf een mal maken (purschuim?!) en beplakken met glasmatjes en epoxyhars...
ben je ook niet afhankelijk... dan kun je een beetje experimenteren tot je de voor jou ideale oplossing hebt...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 21 jan 2012, 10:00

Slijpwerk en de eerste lijnen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 21 jan 2012, 10:02

Tank (bovenop) word geheel custom. Om o.a. ook nog bedrading kwijt te kunnen.

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 27 jan 2012, 11:52

Dat vierkante ding is puur voor de constructie, en zal later niet meer zichbaar zijn.
verder ben ik nog niet helemaal uit hoe het filter aan te pakken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 31 jan 2012, 21:58

Tank word custom, met dubbele bodem voor de electra.
Filter word nu voor het gemak even open. en word een probleem voor later.

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Mark's ''Wing-man''

Bericht door Mark N » 11 feb 2012, 23:46

Project heeft een naam, ''Wing-man''!

En is er bekent bij iemand hoeveel lucht een 1000 nodig heeft, en/of hoe ik dit kan testen/achterhalen bij de orginele filter en de nieuwe?

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Nog naamloos!

Bericht door Robin » 12 feb 2012, 02:28

Succes met het "Wing-Man" project Mark. Hou ons op de hoogte met foto's! :D

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door RonalT » 12 feb 2012, 18:18

Mark N schreef:En is er bekent bij iemand hoeveel lucht een 1000 nodig heeft
De verhouding lucht/brandstof waarbij voor elk brandstof molecuul precies genoeg zuurstof moleculen beschikbaar zijn om volledig te verbranden is bij benzine 14,7. Dat houdt in dat er 14,7 kg lucht nodig is om 1 kg benzine te verbranden. (wikipedia)

1 kg benzine is 1,38 liter
1 kg lucht is 0,77 m3

Als ik dus 120 km/uur rijdt en het verbruik is 1 op15 verbruik ik 120 / 15 = 8 liter brandstof per uur. Er is 14,7 kg lucht (11,4 m3) nodig om 1 kg benzine (1,38 l) te verbranden. Dus om 8 liter benzine (5,8 maal meer dan 1,38 liter) is 5,8 maal meer lucht nodig.
Dat is dus 11,4 x 5,8 = 66 m3 lucht per uur.
Dat is dus circa 1 m3 per minuut en 18 liter per seconde......

(aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Mark's ''Wing-man''

Bericht door Mark N » 22 feb 2012, 18:36

Het volgende gefabriceerd, en op het einde (nog iets inkorten) een net plat sport filtertje. Hopen dat het werkt!
Afbeelding

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door harmdeboer » 23 feb 2012, 11:08

ja ja lekker bezig... Ga zo door...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door Mark N » 22 mar 2012, 20:19

Weinig vooruitgang helaas even.
wingman.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door harmdeboer » 22 mar 2012, 22:18

we zullen binnenkort een keer kijken... geef geen garanties... maar we gaan gewoon lekker puzzelen... :wink:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door harmdeboer » 28 mar 2012, 08:25

phoe voor mij voorlopig geen spaghetti meer... :roll: maak hier maar je volgende studie projectje van! http://www.randakks.com/TechTips.htm

nee hoor mocht je zo ver zijn dat er gemonteerd gesoldeerd en ingekort moet worden laat het gerust ff weten, kom dan graag helpen... maar eerst alles verder uit puzzelen waar we gisteren tegen aan gelopen zijn...
overigens ik denk dat ik het weet waar je geen CDI blokjes in je spaghetti had zitten... die heeft je motor niet omdat je geen elektronische ontsteking hebt. (forumers corrigeer me maar als ik het fout heb... ook voor mij is een 1000 onbekend terrein...)
dit is wel ff interessant om te lezenhttp://www.randakks.com/TechTip76.htm

8) harm

witte blokje gevonden... http://www.randakks.com/TechTip38.htm
montage witte blokje met kabel tekening (zie nummer 18) http://www.cmsnl.com/honda-gl1000-gold- ... F++27.html

of zie nummer 6 op deze tekeningAfbeelding

heb ook nog een stukje over de dynamo en spanningsregelaar gevonden.http://www.randakks.com/TechTip73.htm
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door harmdeboer » 16 apr 2012, 13:15

en en en hoe staat het er mee...?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Mark's ''Wing-man''

Bericht door Mark N » 26 apr 2012, 18:36

Ik ben 3 weken niet thuis geweest daarvoor enkel de weekenden, dus heeft even stil gelegen.
Ben voor die tijd wel bij Ger geweest om de bobine samenstel te bekijken, en heb nu een demo thuis liggen.
Volgende week vrij, dus even flinke vooruitgang gaan boeken.

Plaats reactie