Mark's ''Wing-man''
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Nog naamloos!
gewoon ff bij ger op de koffie gaan en vragen of hij nog een hobby metaalbewerker kent... die jou daarmee wil helpen... indien je het van metaal wil maken....
je kan ook denken aan oplossingen in glas vezel... dan kun je zelf een mal maken (purschuim?!) en beplakken met glasmatjes en epoxyhars...
ben je ook niet afhankelijk... dan kun je een beetje experimenteren tot je de voor jou ideale oplossing hebt...
je kan ook denken aan oplossingen in glas vezel... dan kun je zelf een mal maken (purschuim?!) en beplakken met glasmatjes en epoxyhars...
ben je ook niet afhankelijk... dan kun je een beetje experimenteren tot je de voor jou ideale oplossing hebt...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Slijpwerk en de eerste lijnen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Tank (bovenop) word geheel custom. Om o.a. ook nog bedrading kwijt te kunnen.
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Dat vierkante ding is puur voor de constructie, en zal later niet meer zichbaar zijn.
verder ben ik nog niet helemaal uit hoe het filter aan te pakken.
verder ben ik nog niet helemaal uit hoe het filter aan te pakken.
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Tank word custom, met dubbele bodem voor de electra.
Filter word nu voor het gemak even open. en word een probleem voor later.
Filter word nu voor het gemak even open. en word een probleem voor later.
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Mark's ''Wing-man''
Project heeft een naam, ''Wing-man''!
En is er bekent bij iemand hoeveel lucht een 1000 nodig heeft, en/of hoe ik dit kan testen/achterhalen bij de orginele filter en de nieuwe?
En is er bekent bij iemand hoeveel lucht een 1000 nodig heeft, en/of hoe ik dit kan testen/achterhalen bij de orginele filter en de nieuwe?
- Robin
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Goes, Zeeland
- Contacteer:
Re: Nog naamloos!
Succes met het "Wing-Man" project Mark. Hou ons op de hoogte met foto's!
Groeten, Robin
Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Mark's ''Wing-man''
De verhouding lucht/brandstof waarbij voor elk brandstof molecuul precies genoeg zuurstof moleculen beschikbaar zijn om volledig te verbranden is bij benzine 14,7. Dat houdt in dat er 14,7 kg lucht nodig is om 1 kg benzine te verbranden. (wikipedia)Mark N schreef:En is er bekent bij iemand hoeveel lucht een 1000 nodig heeft
1 kg benzine is 1,38 liter
1 kg lucht is 0,77 m3
Als ik dus 120 km/uur rijdt en het verbruik is 1 op15 verbruik ik 120 / 15 = 8 liter brandstof per uur. Er is 14,7 kg lucht (11,4 m3) nodig om 1 kg benzine (1,38 l) te verbranden. Dus om 8 liter benzine (5,8 maal meer dan 1,38 liter) is 5,8 maal meer lucht nodig.
Dat is dus 11,4 x 5,8 = 66 m3 lucht per uur.
Dat is dus circa 1 m3 per minuut en 18 liter per seconde......
(aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend)
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Mark's ''Wing-man''
Het volgende gefabriceerd, en op het einde (nog iets inkorten) een net plat sport filtertje. Hopen dat het werkt!
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Mark's ''Wing-man''
ja ja lekker bezig... Ga zo door...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Mark's ''Wing-man''
Weinig vooruitgang helaas even.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Mark's ''Wing-man''
we zullen binnenkort een keer kijken... geef geen garanties... maar we gaan gewoon lekker puzzelen...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Mark's ''Wing-man''
phoe voor mij voorlopig geen spaghetti meer... maak hier maar je volgende studie projectje van! http://www.randakks.com/TechTips.htm
nee hoor mocht je zo ver zijn dat er gemonteerd gesoldeerd en ingekort moet worden laat het gerust ff weten, kom dan graag helpen... maar eerst alles verder uit puzzelen waar we gisteren tegen aan gelopen zijn...
overigens ik denk dat ik het weet waar je geen CDI blokjes in je spaghetti had zitten... die heeft je motor niet omdat je geen elektronische ontsteking hebt. (forumers corrigeer me maar als ik het fout heb... ook voor mij is een 1000 onbekend terrein...)
dit is wel ff interessant om te lezenhttp://www.randakks.com/TechTip76.htm
harm
witte blokje gevonden... http://www.randakks.com/TechTip38.htm
montage witte blokje met kabel tekening (zie nummer 18) http://www.cmsnl.com/honda-gl1000-gold- ... F++27.html
of zie nummer 6 op deze tekening
heb ook nog een stukje over de dynamo en spanningsregelaar gevonden.http://www.randakks.com/TechTip73.htm
nee hoor mocht je zo ver zijn dat er gemonteerd gesoldeerd en ingekort moet worden laat het gerust ff weten, kom dan graag helpen... maar eerst alles verder uit puzzelen waar we gisteren tegen aan gelopen zijn...
overigens ik denk dat ik het weet waar je geen CDI blokjes in je spaghetti had zitten... die heeft je motor niet omdat je geen elektronische ontsteking hebt. (forumers corrigeer me maar als ik het fout heb... ook voor mij is een 1000 onbekend terrein...)
dit is wel ff interessant om te lezenhttp://www.randakks.com/TechTip76.htm
harm
witte blokje gevonden... http://www.randakks.com/TechTip38.htm
montage witte blokje met kabel tekening (zie nummer 18) http://www.cmsnl.com/honda-gl1000-gold- ... F++27.html
of zie nummer 6 op deze tekening
heb ook nog een stukje over de dynamo en spanningsregelaar gevonden.http://www.randakks.com/TechTip73.htm
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Mark's ''Wing-man''
en en en hoe staat het er mee...?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Mark's ''Wing-man''
Ik ben 3 weken niet thuis geweest daarvoor enkel de weekenden, dus heeft even stil gelegen.
Ben voor die tijd wel bij Ger geweest om de bobine samenstel te bekijken, en heb nu een demo thuis liggen.
Volgende week vrij, dus even flinke vooruitgang gaan boeken.
Ben voor die tijd wel bij Ger geweest om de bobine samenstel te bekijken, en heb nu een demo thuis liggen.
Volgende week vrij, dus even flinke vooruitgang gaan boeken.