Mark's ''Wing-man''

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Mark's ''Wing-man''

Bericht door Mark N » 21 dec 2011, 21:40

Daar gaan we, bobber project!


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mark N op 22 feb 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Nog naamloos!

Bericht door bertzwanen » 21 dec 2011, 22:14

Heel veel succes Mark
Hou de 1000 in leven :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Nog naamloos!

Bericht door harmdeboer » 22 dec 2011, 00:03

hey mark,

dus je bent er met ger uitgekomen! mooi man... zal je verbouwing op de voet volgen....

groeten harm!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 10 jan 2012, 19:20

Dit word mijn insperatie: http://www.pipeburn.com/home/2011/12/1/ ... guapo.html.
Daarvoor zit ik misschien niet helemaal op het goede forum, maar ik denk dat ik hier genoeg tips vandaan kan halen!
De tank gaat gewoon weer terug waar hij hoort, en komt iets lager boven de grond.
Zodra de eerste ''echte'' veranderingen zijn zal ik ze gelijk posten.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Nog naamloos!

Bericht door De Motormuis » 10 jan 2012, 20:58

Hoi Mark N.

Je gaat hem toch zeker niet zo'n Goldwing onwaardige staat maken als die op de foto.
En dan bedoel ik niet dat hij verbouwd wordt, maar dat hij er zo verwaarloosd uit gaat zien.
Helemaal verroest en met banden om de tank enzo.
Dat is dood zonde toch.

Maak hem maar mooi en netjes in orde.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 10 jan 2012, 21:41

Nee, ik ben zelf ook niet echt fan van die ''rat style''.
Maar wel van het bobber/cafe idee. Maar dan met een mooi verf laagje. (ook allemaal wel een beetje budget gebonden).

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Nog naamloos!

Bericht door harmdeboer » 10 jan 2012, 23:18

hmmpff

dus wel lak... maar geen originele tank...
geen achterlicht en toe behoren...

tja alles waar mensen over na denken vind ik gaaf...
dus als je eer RAT wil maken... DOEN!!!

jou motor jou geld jou visie... leef je droom... 8)

maar foto's en wanneer moet ik langs komen met de slijp tol... :?:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 10 jan 2012, 23:30

Ik heb de 21e bij een vriend (http://www.generalwheels.nl)van me afgesproken, die last gelijk de '' verlaagde'' zit erin, en verplaatst de bevestigings punten van de veer. En de dubbele ''top tube'' in de dummy tank zal enkel moeten worden. (moet nog even de voorbereidingen treffen en buizen gaan zoeken).
Ik weet zelf alleen niet of het mogelijk is om ook de achterveer zelf in te korten?
En harm, ik kan me herinneren dat jij nog in een oude doos een dubbelzuiger had liggen voor de voorrem? aangezien ik over wil gaan naar één schijf.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Nog naamloos!

Bericht door harmdeboer » 10 jan 2012, 23:52

Mark N schreef: Ik weet zelf alleen niet of het mogelijk is om ook de achterveer zelf in te korten?
En harm, ik kan me herinneren dat jij nog in een oude doos een dubbelzuiger had liggen voor de voorrem? aangezien ik over wil gaan naar één schijf.

euh ja had liggen is correct... ik heb een 3 weken voordat ik mijn nieuwe 1100 heb gekocht... al dat spul aan ger gegeven....
dus.... helaas kan ik je daar niet aan helpen... nu weet ik ook dat ger net een gl 1200 zijspan heeft gesloopt, die van ad is, met daarop een complete set gereviseerde remklauwen... met dubbele zuigers.....!!!! dus....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 14 jan 2012, 16:32

Afbeelding

Dit is de bedoeling, Maar iemand misschien een goed idee hoe ik dit ga oplossen met de filter?

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Nog naamloos!

Bericht door harmdeboer » 14 jan 2012, 19:42

ja heb ik wel... maar dan moet je wel iemand hebben die metaal kan frezen!!!

verwijderd de plastic luchtfilterbox.
laat een blok aluminium van 6 centimeter dik (lengte en breedte aanpassen aan de maat van je breather box) aan de onderkant uit vrezen zodat het op de breater box (tussen de carbs) past
laat deze ook 4 cm naar binnen uithollen.
frees vervolgens aan de bovenkant 1,5cm weg maar laat 2 schoorsteentjes staan naast elkaar en maak de diameter van de schoorsteentjes zodat deze lucht filters er op passen.

Afbeelding

let wel je moet je motor dan wel ff opnieuw afstellen omdat hij dan meer lucht krijgt!

dus... hobby hobby hobby...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: Nog naamloos!

Bericht door peter » 14 jan 2012, 20:33

Het kan nog simpeler: Je ziet in je oude luchtfilterhuis waar je filter altijd op de bodem rust. Dit teken je af en je neemt een goede decoupeerzaag en je zaagt de rest van het huis weg zodat je alleen het gedeelte wat op het plenum rust met de voetplaat overhoud. Het zelfde doe je met het deksel. Ook die zaag je net langs de sluitrand van het filter.
Je houd nu dus een onder en bovendeksel over waar je originele luchtfilter tussen past en nog afsluit ook. :D

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Nog naamloos!

Bericht door harmdeboer » 14 jan 2012, 20:43

ha ha... ik denk te moeilijk!!!!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 15 jan 2012, 16:10

aspie schreef:Het kan nog simpeler: Je ziet in je oude luchtfilterhuis waar je filter altijd op de bodem rust. Dit teken je af en je neemt een goede decoupeerzaag en je zaagt de rest van het huis weg zodat je alleen het gedeelte wat op het plenum rust met de voetplaat overhoud. Het zelfde doe je met het deksel. Ook die zaag je net langs de sluitrand van het filter.
Je houd nu dus een onder en bovendeksel over waar je originele luchtfilter tussen past en nog afsluit ook. :D
Goed idee, maar dan zou ik de hals ook moeten inkorten die op de carbs rust. En nu heb ik net even gekeken en ga ik het nog niet redden in de hoogte.

Nu heb ik ook dit gezien, met als quote erbij:
''als het volume boven de carbs te klein is, dan zul je vrij snel last krijgen dat die echt slechter gaat starten doordat die een zogenaamd vapour lock (heet dat geloof ik?) krijgt. Dan zit er zoveel benzine damp en niet voldoende frisse lucht in je filterhuis dat je hem er als het ware helemaal doorheen moet starten.''
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark N
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
Type Goldwing: GL1000

Re: Nog naamloos!

Bericht door Mark N » 15 jan 2012, 16:15

Of wat Harm zegt, en zorgen dat die filters op een ''makkelijke'' plek komen te zitten. (word zoeken naar iemand die dat kan voor een leuk prijsje). De inlaat op de bovenstaande foto vind ik trouwens niet mooi, maar het idee van het verlengen in samenhang met die ''vapour lock''?

Plaats reactie