Mark's ''Wing-man''
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Mark's ''Wing-man''
Daar gaan we, bobber project!
Laatst gewijzigd door Mark N op 22 feb 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Re: Nog naamloos!
Heel veel succes Mark
Hou de 1000 in leven
Hou de 1000 in leven
er is geen mooiere wing dan een goldwing
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Nog naamloos!
hey mark,
dus je bent er met ger uitgekomen! mooi man... zal je verbouwing op de voet volgen....
groeten harm!
dus je bent er met ger uitgekomen! mooi man... zal je verbouwing op de voet volgen....
groeten harm!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Dit word mijn insperatie: http://www.pipeburn.com/home/2011/12/1/ ... guapo.html.
Daarvoor zit ik misschien niet helemaal op het goede forum, maar ik denk dat ik hier genoeg tips vandaan kan halen!
De tank gaat gewoon weer terug waar hij hoort, en komt iets lager boven de grond.
Zodra de eerste ''echte'' veranderingen zijn zal ik ze gelijk posten.
Daarvoor zit ik misschien niet helemaal op het goede forum, maar ik denk dat ik hier genoeg tips vandaan kan halen!
De tank gaat gewoon weer terug waar hij hoort, en komt iets lager boven de grond.
Zodra de eerste ''echte'' veranderingen zijn zal ik ze gelijk posten.
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6743
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Nog naamloos!
Hoi Mark N.
Je gaat hem toch zeker niet zo'n Goldwing onwaardige staat maken als die op de foto.
En dan bedoel ik niet dat hij verbouwd wordt, maar dat hij er zo verwaarloosd uit gaat zien.
Helemaal verroest en met banden om de tank enzo.
Dat is dood zonde toch.
Maak hem maar mooi en netjes in orde.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Je gaat hem toch zeker niet zo'n Goldwing onwaardige staat maken als die op de foto.
En dan bedoel ik niet dat hij verbouwd wordt, maar dat hij er zo verwaarloosd uit gaat zien.
Helemaal verroest en met banden om de tank enzo.
Dat is dood zonde toch.
Maak hem maar mooi en netjes in orde.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Nee, ik ben zelf ook niet echt fan van die ''rat style''.
Maar wel van het bobber/cafe idee. Maar dan met een mooi verf laagje. (ook allemaal wel een beetje budget gebonden).
Maar wel van het bobber/cafe idee. Maar dan met een mooi verf laagje. (ook allemaal wel een beetje budget gebonden).
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Nog naamloos!
hmmpff
dus wel lak... maar geen originele tank...
geen achterlicht en toe behoren...
tja alles waar mensen over na denken vind ik gaaf...
dus als je eer RAT wil maken... DOEN!!!
jou motor jou geld jou visie... leef je droom...
maar foto's en wanneer moet ik langs komen met de slijp tol...
dus wel lak... maar geen originele tank...
geen achterlicht en toe behoren...
tja alles waar mensen over na denken vind ik gaaf...
dus als je eer RAT wil maken... DOEN!!!
jou motor jou geld jou visie... leef je droom...
maar foto's en wanneer moet ik langs komen met de slijp tol...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Ik heb de 21e bij een vriend (http://www.generalwheels.nl)van me afgesproken, die last gelijk de '' verlaagde'' zit erin, en verplaatst de bevestigings punten van de veer. En de dubbele ''top tube'' in de dummy tank zal enkel moeten worden. (moet nog even de voorbereidingen treffen en buizen gaan zoeken).
Ik weet zelf alleen niet of het mogelijk is om ook de achterveer zelf in te korten?
En harm, ik kan me herinneren dat jij nog in een oude doos een dubbelzuiger had liggen voor de voorrem? aangezien ik over wil gaan naar één schijf.
Ik weet zelf alleen niet of het mogelijk is om ook de achterveer zelf in te korten?
En harm, ik kan me herinneren dat jij nog in een oude doos een dubbelzuiger had liggen voor de voorrem? aangezien ik over wil gaan naar één schijf.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Nog naamloos!
Mark N schreef: Ik weet zelf alleen niet of het mogelijk is om ook de achterveer zelf in te korten?
En harm, ik kan me herinneren dat jij nog in een oude doos een dubbelzuiger had liggen voor de voorrem? aangezien ik over wil gaan naar één schijf.
euh ja had liggen is correct... ik heb een 3 weken voordat ik mijn nieuwe 1100 heb gekocht... al dat spul aan ger gegeven....
dus.... helaas kan ik je daar niet aan helpen... nu weet ik ook dat ger net een gl 1200 zijspan heeft gesloopt, die van ad is, met daarop een complete set gereviseerde remklauwen... met dubbele zuigers.....!!!! dus....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Dit is de bedoeling, Maar iemand misschien een goed idee hoe ik dit ga oplossen met de filter?
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Nog naamloos!
ja heb ik wel... maar dan moet je wel iemand hebben die metaal kan frezen!!!
verwijderd de plastic luchtfilterbox.
laat een blok aluminium van 6 centimeter dik (lengte en breedte aanpassen aan de maat van je breather box) aan de onderkant uit vrezen zodat het op de breater box (tussen de carbs) past
laat deze ook 4 cm naar binnen uithollen.
frees vervolgens aan de bovenkant 1,5cm weg maar laat 2 schoorsteentjes staan naast elkaar en maak de diameter van de schoorsteentjes zodat deze lucht filters er op passen.
let wel je moet je motor dan wel ff opnieuw afstellen omdat hij dan meer lucht krijgt!
dus... hobby hobby hobby...
verwijderd de plastic luchtfilterbox.
laat een blok aluminium van 6 centimeter dik (lengte en breedte aanpassen aan de maat van je breather box) aan de onderkant uit vrezen zodat het op de breater box (tussen de carbs) past
laat deze ook 4 cm naar binnen uithollen.
frees vervolgens aan de bovenkant 1,5cm weg maar laat 2 schoorsteentjes staan naast elkaar en maak de diameter van de schoorsteentjes zodat deze lucht filters er op passen.
let wel je moet je motor dan wel ff opnieuw afstellen omdat hij dan meer lucht krijgt!
dus... hobby hobby hobby...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: Nog naamloos!
Het kan nog simpeler: Je ziet in je oude luchtfilterhuis waar je filter altijd op de bodem rust. Dit teken je af en je neemt een goede decoupeerzaag en je zaagt de rest van het huis weg zodat je alleen het gedeelte wat op het plenum rust met de voetplaat overhoud. Het zelfde doe je met het deksel. Ook die zaag je net langs de sluitrand van het filter.
Je houd nu dus een onder en bovendeksel over waar je originele luchtfilter tussen past en nog afsluit ook.
Je houd nu dus een onder en bovendeksel over waar je originele luchtfilter tussen past en nog afsluit ook.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Nog naamloos!
ha ha... ik denk te moeilijk!!!!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Goed idee, maar dan zou ik de hals ook moeten inkorten die op de carbs rust. En nu heb ik net even gekeken en ga ik het nog niet redden in de hoogte.aspie schreef:Het kan nog simpeler: Je ziet in je oude luchtfilterhuis waar je filter altijd op de bodem rust. Dit teken je af en je neemt een goede decoupeerzaag en je zaagt de rest van het huis weg zodat je alleen het gedeelte wat op het plenum rust met de voetplaat overhoud. Het zelfde doe je met het deksel. Ook die zaag je net langs de sluitrand van het filter.
Je houd nu dus een onder en bovendeksel over waar je originele luchtfilter tussen past en nog afsluit ook.
Nu heb ik ook dit gezien, met als quote erbij:
''als het volume boven de carbs te klein is, dan zul je vrij snel last krijgen dat die echt slechter gaat starten doordat die een zogenaamd vapour lock (heet dat geloof ik?) krijgt. Dan zit er zoveel benzine damp en niet voldoende frisse lucht in je filterhuis dat je hem er als het ware helemaal doorheen moet starten.''
- Mark N
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 16:11
- Type Goldwing: GL1000
Re: Nog naamloos!
Of wat Harm zegt, en zorgen dat die filters op een ''makkelijke'' plek komen te zitten. (word zoeken naar iemand die dat kan voor een leuk prijsje). De inlaat op de bovenstaande foto vind ik trouwens niet mooi, maar het idee van het verlengen in samenhang met die ''vapour lock''?