Motorblok GL1000/1100
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 21:16
- Locatie: Weert
Motorblok GL1000/1100
Kan iemand mij vertellen of het bok van een GL1100 ook onder een GL1000 K1 past?
Zoja.past de aandrijfas dan ook of moet ik die ook omzetten?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Henk
Zoja.past de aandrijfas dan ook of moet ik die ook omzetten?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Henk
Old-timer
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: Motorblok GL1000/1100
Het gl 1000 blok past niet
Gr Koltd
Gr Koltd
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Motorblok GL1000/1100
Dat is de vraag ook niet, het gaat om een GL1100 blok.koltd schreef:Het gl 1000 blok past niet
Gr Koltd
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Motorblok GL1000/1100
Het kan maar niet zonder een aanpassing (laswerk) aan je frame.
Mijn tip: niet doen, erg veel werk.
Bart
Mijn tip: niet doen, erg veel werk.
Bart
CarboWing under construction
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: Motorblok GL1000/1100
type foutje inderdaad het gaat om het gl 1100 blok past niet in het gl 1000 frame
gr koltd
gr koltd
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Appingedam
Re: Motorblok GL1000/1100
Hierbij een reactie op een zelfde vraag van mij aan het forum zo ongeveer 1 jaar geleden. Hij komt van DIrk van der Veen. Hieronder zijn letterlijke tekst (het moet lukken dus):
Geen probleem. Als je geen 2 linker handen hebt en je bent bereid wat zoekwerk te verrichten is het zelfs heel eenvoudig. Tip, bewaar je oude blok voor reserve- en bouwonderdelen. In principe zijn het carter en de koppen van een 1000 en een 1100 van de buitenkant helemaal gelijk. Ophanging past dus 1 op 1. De oliepomp, waterpomp, koelleidingen, sensors, dynamo etc. is allemaal nog te gebruiken voor de 1100.
Het enigste wat je moet doen is de ontsteking achterop het 1100 blok eraf incl de as. Bij deze uitgaande as ontstaat dan helaas een gat in het carter. Dit kun je oplossen door een achtercarter van een GL1000 K3 te plaatsen. Waar op de K0 t/m K2 hier de as van de kickstarter zat en bij de 1100 dus de ontsteking is dit gat op de K3 dicht gelaten.
Ipv de 1100 nokassen monteer je die van de 1000. Deze hebben dezelfde timing maar volgens mij scherpere nokken. Je monteert de ontsteking van een 1000. En je moet een haakje/beugeltje pas maken voor je koppelingskabel. Het makkelijkst is hiervoor die van de 1100 aan te passen. Beste is lassen maar bouten zou ook moeten kunnen.
Voor de carb's kun je kiezen. Ik gebruik die van de 1000 met standaard sproeiers. Die van de 1100 hebben membranen en daar ben ik niet zo'n fan van. Cruciaal naast je standaard punten en benzine mengsel is natuurlijk de 4 carburateurs vacuüm-synchroon te stellen. Dat doen weinig mensen omdat je er redelijk speciaal gereedschap voor nodig hebt. Maar 9 van de 10 keer loopt een GL slecht omdat dit wordt overgeslagen.
Gr. Ron
Appingedam
Geen probleem. Als je geen 2 linker handen hebt en je bent bereid wat zoekwerk te verrichten is het zelfs heel eenvoudig. Tip, bewaar je oude blok voor reserve- en bouwonderdelen. In principe zijn het carter en de koppen van een 1000 en een 1100 van de buitenkant helemaal gelijk. Ophanging past dus 1 op 1. De oliepomp, waterpomp, koelleidingen, sensors, dynamo etc. is allemaal nog te gebruiken voor de 1100.
Het enigste wat je moet doen is de ontsteking achterop het 1100 blok eraf incl de as. Bij deze uitgaande as ontstaat dan helaas een gat in het carter. Dit kun je oplossen door een achtercarter van een GL1000 K3 te plaatsen. Waar op de K0 t/m K2 hier de as van de kickstarter zat en bij de 1100 dus de ontsteking is dit gat op de K3 dicht gelaten.
Ipv de 1100 nokassen monteer je die van de 1000. Deze hebben dezelfde timing maar volgens mij scherpere nokken. Je monteert de ontsteking van een 1000. En je moet een haakje/beugeltje pas maken voor je koppelingskabel. Het makkelijkst is hiervoor die van de 1100 aan te passen. Beste is lassen maar bouten zou ook moeten kunnen.
Voor de carb's kun je kiezen. Ik gebruik die van de 1000 met standaard sproeiers. Die van de 1100 hebben membranen en daar ben ik niet zo'n fan van. Cruciaal naast je standaard punten en benzine mengsel is natuurlijk de 4 carburateurs vacuüm-synchroon te stellen. Dat doen weinig mensen omdat je er redelijk speciaal gereedschap voor nodig hebt. Maar 9 van de 10 keer loopt een GL slecht omdat dit wordt overgeslagen.
Gr. Ron
Appingedam
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: Motorblok GL1000/1100
Ja Hallo die kan ik ook wel verzinnen de vraag was volgens mijn simpel pas een 1100 blok in een gl 1000 frame
Heb ook ooit een gl 1200 blok in een gl 1000 frame geplaatst maar daar kwam wel heel veel arbeid en laswerk bij
gr Koltd
Heb ook ooit een gl 1200 blok in een gl 1000 frame geplaatst maar daar kwam wel heel veel arbeid en laswerk bij
gr Koltd
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 21:16
- Locatie: Weert
Re: Motorblok GL1000/1100
Bedankt voor jullie reactie's,maar ik denk dat ik er maar vanaf zie.
Ik wilde dit doen omdat ik met mijn GL1000 K1 een hardnekkig startprobleem heb.
Het blok is door een ervaren monteur gereviseerd,maar als hij goed warm is wil hij niet meer starten.
Het is dan net of de accu leeg is,maar deze heb ik al vernieuwd.
Ook heb ik een extra massakabel gelegd,en de startmotor is ook al vernieuwd door een orgineel exemplaar,maar het probleem blijft.
Ik denk dat ik nu maar een carterdeksel monteer met een kickstarter,of heeft iemand nog een ander idee?
Bij voorbaat dank,Henk
Ik wilde dit doen omdat ik met mijn GL1000 K1 een hardnekkig startprobleem heb.
Het blok is door een ervaren monteur gereviseerd,maar als hij goed warm is wil hij niet meer starten.
Het is dan net of de accu leeg is,maar deze heb ik al vernieuwd.
Ook heb ik een extra massakabel gelegd,en de startmotor is ook al vernieuwd door een orgineel exemplaar,maar het probleem blijft.
Ik denk dat ik nu maar een carterdeksel monteer met een kickstarter,of heeft iemand nog een ander idee?
Bij voorbaat dank,Henk
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: Motorblok GL1000/1100
startrelais???? maar negen van de tien keer is het toch de startmotor, is deze een nieuwe of gereviseerd
en met een extra starthulp doet hij het dan ook niet ??
en met een extra starthulp doet hij het dan ook niet ??
groeten uit de Zeg
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: Motorblok GL1000/1100
misschien heeft die ervaren monteur wel de verkeerde maat lagerschalen gebruikt,
waardoor de krukas klem zit als het blok warm word
waardoor de krukas klem zit als het blok warm word
Groeten, Eric
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 21:16
- Locatie: Weert
Re: Motorblok GL1000/1100
Nee,met starthulp doet hij het ook niet.
Ik heb zelfs geprobeert om met een auto accu rechtstreeks zonder tussenkomst van het startrelais te starten,maar hij doet het niet.
De startmotor die ik gemonteerd heb is hagelnieuw en een orginele mitsuba starter. (dus geen imitatie)
Ik heb zelfs geprobeert om met een auto accu rechtstreeks zonder tussenkomst van het startrelais te starten,maar hij doet het niet.
De startmotor die ik gemonteerd heb is hagelnieuw en een orginele mitsuba starter. (dus geen imitatie)
Old-timer
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: Motorblok GL1000/1100
probeer eens of het blok zelf wel draait, even de bougies er uit en in de versnelling een stukje naar voren duwenBlack Wing schreef:misschien heeft die ervaren monteur wel de verkeerde maat lagerschalen gebruikt,
waardoor de krukas klem zit als het blok warm word
en dan controleren of het allemaal soepel loopt
Groeten, Eric
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: Motorblok GL1000/1100
dus als hij warm is krijg je hem niet meer aan ook niet als je hem aan duwt
net wat black wing zegt gaat de motor dan niet te zwaar rond
Als je rechtstreeks een accu op je startmotor zet dus ook zonder de kabel vanaf je startrelais ,moet hij toch wel rond gaan anders toch iets niet goed met je motorblok zelf
net wat black wing zegt gaat de motor dan niet te zwaar rond
Als je rechtstreeks een accu op je startmotor zet dus ook zonder de kabel vanaf je startrelais ,moet hij toch wel rond gaan anders toch iets niet goed met je motorblok zelf
groeten uit de Zeg