RVS remleidingen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 15 sep 2011, 17:27

Heeft hier iemand ervaring met de RVS remleidingen van HEL ??

Ik zag deze op http://www.motorcorner.nl/catalog/1000c ... 12159.html voor 165 €.

Ik heb een 77'er, zou dat passen ?

Aan de prijs misschien of misschien niet ?

Ik hoor het graag van jullie.

Bart
CarboWing under construction

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: RVS remleidingen

Bericht door japie de cipier » 15 sep 2011, 18:55

Volgens mij heeft Docter Antoon die ook in zijn assortiment, maar wat ik er van heb gehoord [2x] is het remmen korter en directer doordat het [meestal] veroudere rubber toch iets uitzet voor de remmen daadwerkelijk hun werk kunnen gaan doen.
En het mooiste is dat je ze zelfs in diverse kleuren kan bestellen. [als je dat leuk vind natuurlijk]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 15 sep 2011, 23:18

Dat ik ze in verschillende kleuren kan krijgen is inderdaad leuk, ik denk dat ik dan de carbonkleur kies.

Zijn de remleidingen van de 1000 die ik heb uit '77 gelijk aan die van latere bouwjaren ??
Vraag ik me af......

Verder denk ik dat het ook verstandig is om een nieuwe hendel te monteren om de speling in mijn oude hendel te verhelpen (is nogal behoorlijk)

Nog ff sparen helaas, heb net nieuwe wiellagers in mijn Impreza laten zetten.
Dat was nogal een prijzige reparatie, helaas :evil:

Bart
CarboWing under construction

peter

Re: RVS remleidingen

Bericht door peter » 16 sep 2011, 12:20

Ik heb ze ook op mijn gl1000 en het remt perfect, eindelijk remmen die oudjes goed. De voorrem is keihard en goed te doseren, een heel ander gevoel als met de rubberen leidingen. Ik heb wel de klauwen en de remhandle zelf ook gereviseerd.

De onderleidingen zijn gelijk volgens mij maar de bovenleiding kan verschillen. Ik heb een redelijk laag stuur maar heb de leiding voor een hoog stuur erop zitten. Heb hem met een krul achter de koplamp gemonteerd. Mocht ik ooit een ander stuur nemen (hoger) dan past dat tenminste ook.

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: RVS remleidingen

Bericht door Robin » 17 sep 2011, 00:20

Zie deze advertentie op Marktplaats:
http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... ind=6&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 17 sep 2011, 21:39

Robboeij schreef:Zie deze advertentie op Marktplaats:
http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... ind=6&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt, handige tip en weer een adres waar ik terecht kan. :D :D
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 18 sep 2011, 20:23

Het lijkt er op dat ik toe ben aan een complete remrevisie.
reden is dat ik erachter gekomen ben dat ik sinds de laatste beurt (Motoport) rondgereden heb zonder shims.

Nu heb ik er geen goed gevoel meer over en gaat de kogel maar door de kerk.

Het gaat dus RVS leidingen worden, een nieuwe remhendel, revisiesetje voor en achter en nieuwe remolie.

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken, tips zijn altijd welkom.

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 20 sep 2011, 14:12

Ik ga dr. Antoon nog even een mailtje sturen.
Ben best benieuwd wat voor prijs ik bij hem betaal, ik zie echt verschillende prijzen voor hetzelfde product op de verschillende sites.

Nu wil ik de remzuigers verwijderen, wat is de handigste manier, gewoon pompen met de remhendel en een lekbak eronder ??

Tips hoor ik graag :D :D

Bart
CarboWing under construction

sunnysidehere
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2011, 12:13
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door sunnysidehere » 20 sep 2011, 15:00

Hallo Duizender

Die rvs leidingen zullen een hele verbetering zijn. De originele rubber leidingen zijn erg sponzig. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat we dat in die dagen normaal vonden..
Zuiger eruit pompen kan je inderdaad het best doen met de handle. Pas op dat je handle niet helemaal inknijpt, niet goed voor de zuiger en cilinder. je gaat wel reviseren maar toch. Als de boel al los ligt kan het ook met perslucht, maar dan heel goed opppassen, want de remolie sproeit alle kanten op als de zuiger vrij komt, dus inpakken in een oude handdoek oid.

Wat vaak voorkomt is dat de ontluchtingschroef vastzit. Die wil je niet afbreken. Veel kruipolie en eventueel verwarmen.

Je reed zonder shims schreef je. Wat was het gevolg. Heeft dit schade opgeleverd?

Groeten
Joop

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 20 sep 2011, 15:05

Ik heb echt niks aan de remmen gemerkt, gelukkig maar.

Remmen deed ie voor mijn gevoel goed, ik kan me alleen niet voorstellen dat een ervaren monteur zo'n fout maakt.
Of het kwaad kan weet ik niet.
Ik ben net deze topic http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?t=2717 aan het doorlezen.

Misschien dat me daar eea duidelijker gaat worden.

Bart
CarboWing under construction

peter

Re: RVS remleidingen

Bericht door peter » 22 sep 2011, 10:16

Die shims zijn alleen om het piepen van de remmen tegen te gaan, doordat ze een friemeletje scheef worden aangedrukt schijnen ze niet te piepen. Je kan er goed zonder mee rijden en in het ergste geval gaan ze piepen bij het remmen.

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: RVS remleidingen

Bericht door Duizender » 22 sep 2011, 15:36

Dat was me inmiddels inderdaad ook al uitgelegd, op de tekeningen staat dat ik alleen de shim aan de zuigerzijde hoef te plaatsen, ik ga dat dan ook doen.

In mijn andere topic "verandering" ga ik verder met mijn verhaal.
Hopelijk blijft het een vermakelijk verhaal :twisted:

Bart
CarboWing under construction

Plaats reactie