Inderdaad een mooie Celica.
Heb zelf een Impreza, zo'n blauwe waar ik zelf graag een blower in zou willen hebben maar helaas de pegels niet voor heb.
Bart
Oh, als ik dit eens kon fixen.
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Oh, als ik dit eens kon fixen.
CarboWing under construction
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Oh, als ik dit eens kon fixen.
Dat is dus ook de reden dat Honda en Yamaha nooit zijn doorgegaan met turbomotorfietsen. Er was niet prettig mee te rijden.Duizender schreef:Een turbo heeft altijd een fractie van een seconde vertraging als je het gas opendraait (turbolag).
BMW experimenteert al heel lang met compressors op motorfietsen en dat heeft ook tot mooie resultaten geleid.
BMW Compressor motorfiets in 1939 tijdens de TT op Man
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Oh, als ik dit eens kon fixen.
Nee, dit is een echte japanse celica. moest zelfs nog gekeurd worden bij de RDW. Is door een tuner hier naar toe gehaald en heeft 1 jaartje shows gedaan. (alleen stilstaan). heeft ook stuurtje rechts zitten en er lagen nog allemaal japanse papieren in en zelfs een japans blikje iceteameisterjager59 schreef:even off topic,
komt die celica toevallig uit Markelo????
grtz Harry
Wel een leuke auto 4 wheel drive en rond de 250 pk met een super laag gewicht. Is een replica van de auto van juha kankkunen.
de originele auto.
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Oh, als ik dit eens kon fixen.
RonalT schreef:Dat is dus ook de reden dat Honda en Yamaha nooit zijn doorgegaan met turbomotorfietsen. Er was niet prettig mee te rijden.Duizender schreef:Een turbo heeft altijd een fractie van een seconde vertraging als je het gas opendraait (turbolag).
BMW experimenteert al heel lang met compressors op motorfietsen en dat heeft ook tot mooie resultaten geleid.
BMW Compressor motorfiets in 1939 tijdens de TT op Man
De uitlaatcompressor komt pas in bij hogere toerentallen en dan ook vrijwel ineens, de mechanische compressor werkt al beter bij de lagere toerentallen. Er zijn nieuwe uitlaatgasturbo's met variabele lamellen of met dubbele lamellen/turbo voor de lage en hoge toerentallen.
Nadeel van de mechanische compressor is dat het rendament veel kleiner is omdat het vermogen kost van de motor om deze aan te drijven.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Oh, als ik dit eens kon fixen.
Alle vier de Japanse fabrieken hebben een model met turbo gehad. Er viel echter niet mee te rijden, wanneer je in een bocht gas gaf (zoals het moest van je rij-instructeur ) ging ineens de turbo werken en had je opeens een heel andere bochtentechniek nodig (de zogenaamde handen-, voeten- en geknepen billentechniek ). Daar zijn ze dus snel mee gestopt.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Oh, als ik dit eens kon fixen.
Ik kon het niet mooier zeggen, prachtig vertolkt Jan.Jan Geel schreef:Alle vier de Japanse fabrieken hebben een model met turbo gehad. Er viel echter niet mee te rijden, wanneer je in een bocht gas gaf (zoals het moest van je rij-instructeur ) ging ineens de turbo werken en had je opeens een heel andere bochtentechniek nodig (de zogenaamde handen-, voeten- en geknepen billentechniek ). Daar zijn ze dus snel mee gestopt.
CarboWing under construction