koffers GL1000

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

koffers GL1000

Bericht door Goldiefan » 21 jun 2011, 19:10

Beste GL1000 vrienden,

Ik overweeg om mijn GL1000 van koffers te voorzien. Ik hou van 'naked bikes' en vind ze dus per definitie ontsierend, wellicht in tegenstelling tot vele andere GoldWing-fans. Anderzijds wil ik serieuse reizen maken, dus zoek iets dat zeer praktisch is en tegelijktertijd niet ontsierend, in mijn ogen dan. Hepco & Becker spul blijkt alom te koop, en mijn oog is gevallen op de junior koffers. Heeft iemand nog speciale tips? Met name het volume interesseert me: de keuze bestaat tussen 30 liter en 40 liter, weet eigenlijk niet wat dit in de praktijk betekent maar vermoed dat 2 x 30 liter al heel veel is en 40 liter massaal en de lijnen van mijn prachtige GL1000 zou kunnen schaden. Ben benieuwd of jullie er wat zinnigs over kunnen zeggen en sta open voor al jullie ervaringen en opmerkingen.

Groet,

Jeroen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: koffers GL1000

Bericht door RonalT » 21 jun 2011, 19:14

Alleen maar dat de koffers groot genoeg moeten zijn om je helm (of helmen) in op te bergen. Dat is wel erg praktisch
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: koffers GL1000

Bericht door peter » 21 jun 2011, 20:05

Als het dan toch op de gl1000 moet zou ik kijken naar de ouderwetse krauser koffers, blijf je in ieder geval in de juiste tijd met het uiterlijk van de motor. En ze zijn nog handig ook. Soms kom je ze nog wel eens tegen op marktplaats. Tweede optie is een Vetter kofferrek erop zetten , zagen er erg goed uit en koffers waren afneembaar. Even zoeken en een goedkope set is er echt wel.

Afbeelding krausers,

Afbeelding Vetters.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 sep 2009, 15:32
Type Goldwing: GL1000

Re: koffers GL1000

Bericht door Jeroen » 24 jun 2011, 10:20

Oude Krausers zijn idd prima.
Heb ze der ook op zitten. In top koffer past de helm en dat is echt iets wat heel fijn is. Volgens mij is dat ook de enigste praktische tip die te geven is over een koffer set.

Verder heb ik in de oude jongens ruimte genoeg voor een vakantie met mij en het meisje.
Mooi tja... dat t past in het tijdsbeeld maakt alles goed.

Plaats reactie