Benzinepomp

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
peter

Benzinepomp

Bericht door peter » 15 jun 2011, 15:25

Heb er zelf nog geen aandacht aan besteed maar ik zag vandaag dat de benzinepomp uit het kleine gaatje aan de onderkant af en toe een druppie heeft hangen. Dit valt er natuurlijk vanaf en besmeurd mijn laars en de rest van het blok. Iemand een idee hoe dit op te lossen :?: Nog iets aan te restaureren :?: Of wordt het een andere :?:

Gebruikersavatar
brabo61
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Oosterhout

Re: Benzinepomp

Bericht door brabo61 » 15 jun 2011, 22:04

Hoi Peter,
komt me bekend voor. Volgens een kenner is het een soort overdruk ventiel. Als het membraam niet meer werkt zoals hij hoort gooit hij de rest benzine uit het gaatje is helaas niet te repareren boven huisje moet vervangen worden.

Ben blij dat ik eens een antwoord op een vraag weet :D

Ik heb mijn bezine pomp vervangen en loopt weer als een trein.

Groeten,
Jos

peter

Re: Benzinepomp

Bericht door peter » 15 jun 2011, 22:13

Was al bang dat het zoiets zou zijn. Heb hier nog een pomp liggen maar die is niet echt netjes qua uiterlijk. Ga hem er denk ik toch even opzetten en kijken wat hij doet, daarna even netjes maken.

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Re: Benzinepomp

Bericht door Miky Biky » 16 jun 2011, 22:48

Hoi Peter,

ik had ergens gelezen dat je een pomp kan herstellen, het heeft even geduurd maar ik heb het terug gevonden op een amerikaanse site:
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=12530

Misschien ben je iets met deze topic.

Grtzz, M.

peter

Re: Benzinepomp

Bericht door peter » 16 jun 2011, 23:01

Dat is inderdaad ook een manier om het probleem op te lossen. Ik had hier ergens een pomp liggen maar kan hem effe niet vinden. Zal volgende week wel even rond bellen voor een pompje. Mocht er niks te vinden zijn of te duur probeer ik het gewoon met een oude pomp of ik zet er een elektrische pomp tussen.

smarivoet
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2011, 09:52
Type Goldwing: GL1000

Re: Benzinepomp

Bericht door smarivoet » 17 jun 2011, 12:40

heb identiek hetzelfde probleem... die bruine schijn die er aan blijft plakken is inderdaad helemaal geen zicht.
Bij mij "zweet" dat gaatje zelfs als die op de schuine standaard staat. (==>zie m'n andere posts aangezien ik nog niet kan rondrijden, en de middenbok afgebroken is:))

Plaats reactie